Lordagkvall i Cork

tjabba :)

Igar hade vi fett kul :) Det var skandinavisk fest i stan. Jag skulle ta bussen 19.50, sa jag gick ut sa jag var vid bussplatsen typ 19.45, sa att jag var i tid. Vet ni nar den javla bussen kom ? 20.30 Det var ganska kallt att vanta. sen skulle vi motas typ 20.15 i stan for att ga till puben ihop. Jag kom 20.40 Tack vare min javla buss, men dom vanta pa mig iaf :) Snallt av er!

Sen sa kom vi da in pa puben. Vi satte oss ner o bestallde, kopparbergs :) Sa satt vi o tjota lite hade gor trevligt.. Traffa massa folk, danskar o norskar o svenskar sa klart :) Finns ganska manga sana har. Dom kommer hit for att jobba pa appel, eller siemens. O vi tjejer kommer hit for att plugga eller vara aupair. Det ar bara Johan som ar udda, han jobbar med ost haha, Sorry var bara tvungen ler. Inge fel pa ost assa! ;)

Typ vid halv tva stangde dom puben vi var pa, det skulle vara efterfest, men alla typ forsvann.. hmm Sa jag o Johan skulle ga till centrum till en annan pub men alla stangde. Da ringde vi Lisa, Dom var pa ngn fest, vi hitta inte dit riktigt, o Lisa visste inte riktigt var dom var, sa typ ta-halv tre borjade vi leta efter en tom taxi. Det fanns typ inga. Vi leta som fan, men alla var upptagna.. Iaf vi borjade ga mot stalle dar jag bor, Johan bor bortanfor mig. Da mote vi en taxi som kunde ta oss hem :) TACK for de! Det var ganska kallt. Jag hade namligen kjol o linne. Och jacka for ovanlighetens skull *hehe*
Nar vi gick runt o leta efter en taxi insag jag att jag blodde en hel del pa mina halar. Var inne i stan igar o kopte mig ett par nya skor ;) Ett par skit snygga svarta pumps :) Men dom hade skavt upp hela mina halar igar, nar vi gick. Jag kande ingenting men idag gor det ganska ont far jag erkanna.. :(

Igar tog jag cykeln till Douglas Typ en plats utanfor Cork. For det forsta sa ar det livsfarligt att cykla i Cork, fy fan det var ingen trevlig tur. Familjen sa att jag var tvungen att ha hjalm om jag skulle cykla, Tack gode gud for de. Det behovdes verkligen. Iaf i Douglas finns tva kopcenter, jag skulle till det ena, men hitta bara de andra, sa jag gav upp o cykla hem o tog bussen in till stan. Dar kopte jag ett par mysbyxor, hade ju inte med mig nagra fran sverige. Sen kopte jag en trekvarts armad troja o ett par skor :)

Jag tror jag ska ga bort till Douglas idag, det tar kanske en halvtimme. Men sakrare an Cykel. For jag o en kompis ska se pa film :) O bara slappa, ar ju ledig till i morgon..

Pussar Pyret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback