Andra dagen i Cork

Hej
Landade i Cork igar, ungefar vid 19.20 Var hemma hos familjen vid 19.45. Foraldrarna hade biljetter till jazz-festivalen som varit i helgen. Sa dom gick ut. Deras granne,  En tjej pa 16ar, kom over o hjalpte mig med barnen. Det gick bra :) Deras barn ar jatte sota, nio veckor o tre ar, Sa dom ar inte sa stora..

Familjen ar underbar, jatte trevliga. Sa det blir nog bra har borta..

Pappan har varit ledig idag, han ska jobba i morgon. Mamma borjar nasta vecka. Sa idag tog vi bussen in till stan for dom skulle visa mig runt, Det ar en fin stad. Inte jatte stor, men inte jatte liten heller. Sen har vi inte gjort sa mkt idag. Jag borjar jobba nasta vecka typ. Sa denna veckan blir som en intriduktion, Det ar bra.

Har fatt nummer till nagra au-pairer runt omkring, dom brukar traffas pa onsdag kvallar inne i stan. Sa jag ska ringa dom tankte jag. Maste ju fa nagra vanner :)

Fick en mobil fran dom, med ett irlandskt nummer som ni ska fa. De blir ju dyrt att ringa for er, men ett sms ar inte sa dyrt.

Saknar er dar hemma lite, men de ar ingen fara, jag overlever. Ska boka biljett for min hemresa till jul, sa jag har ngt att se fram emot :)

Tror jag kommer fa en underbar vistelse har. Vet inte vad jag ska skriva mer. hmm
De far racka for idag. Skriver kanske i morgon, annars sa snart jag kan.

Pussar bye

Kommentarer
Postat av: också aupair!!!

Hej där.. är också au.pair i cork, kanske kan höras av?! :) skrev min mejl..

2007-01-08 @ 22:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback