Flera dagars uppdate

Idag ska jag äta fisk till middag.. mmm så gott :D Fattar inte att folk INTE gillar Fisk. Underbart gott. Och ägg-sås. Vet inte vad jag ska ha för sås, om ja ens ska ha sås. Ska äta panerad fisk med potatis klyftor. Hinner kanske inte lägga upp några bilder idag. Harriet ringde och fråga om jag ville med till Sandra ikväll. Hon hade gjort ett träningsprogram till oss alla, så gulligt av henne. Så vi tänkte köra ett pass ute hos henne ikväll, får väl se hur det blir!

Jag har verkligen blivit jättedålig på att uppdater min blogg, jag vet. Men jag hinner nästan inte längre. Och de är så fint väder ute så jag har ingen lust att sitta inne framför datorn hela dagen. Och på kvällarna så är jag ju med tjejerna :D Igår var Harriet över en sväng, vi satt och var sugna på allt möjligt. Sluta med att vi satt framför Tv och kolla Ally Mcbeal och Desperate Housewives. Det var ju bra att vi inte åt en massa onyttigt.
Jag har gått upp alldeles för mycket sen jag kom till Irland. Dax att börja träna nu! Usch, det är bara för den här jävla maten dom äter här, fet som bara den. Tacka vet jag SVENSK husmanskost! När man är liten brukar man inte gilla sån mat, men gud va gott det är. Ta vara på den maten ni hemma i Sverige. Pizza och donken kan ni äta utomlands istället.

I måndags var vi ju på Bier hause det var trevligt. Men vi fatta inte riktigt alla frågor. Så vi var ju inte bäst direkt, haha. Men vi hade lätt BÄSTA team name :D Orka inte stanna tills det var slut. Så vid elva åkte vi hem. Trötta som tusan! Jobba även i måndags och efter det gjorde jag inte så mycket. Åkte jag in till stan? Njae tveksam. Just de, jag följde med Stina och barnen till stranden. En STOOR strand, men ganska smutsig. Eller vad man nu ska kalla den. Bada benen, liiite kallt!
I tisdags jobba jag halvdag. Åkte till mahon point med Brian och mötte Stina och mary-ellen. Gick och kolla lite affärer innan jag åkte och hämta Grace på skolan. Hon var överlycklig att jag hämta henne. Med bil dessutom :D:D Åkte hem och strax efter kom Urs hem. Vi käka lunch och sen åkte Urs iväg med barnen. Jag tog de ganska soft. Innan jag bestämde mig för att åka till Harriet och hälsa på :) Där drack vi kaffe och fika (inte bra vi VET) sen spola jag av bilen lite och städa inuti. Orka inte dra ut damsugaren så vi sket i de! Åkte hem och käka middag med familjen och sen kom ju Harriet :)

Idag har jag jobbat, hade Brian i förmiddags. Då passa jag på att städa lekrummet. Damsuga och torka av överallt. Bara få Grace att sluta äta mat inne i lekrummet. Vilket inte går, eftersom föräldrarna tillåter det! :/ Efter det gick vi och hämta Grace. Sen gick vi hem och jag laga lunch till mig och Brian. Jag åt risotto med bacon i wraps med tzatsiki, yummie :P Brian fick korv och mos. Hitta pulvermos på Tesco, köpte för att smaka. Märke Knorr, så jag tänkte att det kanske var gott. Usch smaka pyton. Men Brian gilla det!
Strax innan två kom Dee (Urs syster) och hämta Grace för att åka till Grace kusins konfirmation. Urs var redan där. Då mata jag Brian och sen bytte jag kläder på honom för han skulle oxå till konfirmationen fast lite senare. Vid halv fyra kom Dec och hämta Brian för att åka iväg. När dom åkt börja jag baka bullar och nu är dom snart klara :) Synd att Irländsk mjölk är så äcklig, för det SKA vara nybakta bullar med Iskall mjölk, mmm

image161

Har ju inte visat hur min nya frisyr ser ut :D Här är två bilder. Blev fakiskt väldig nöjd. Snyggt som satan :P Eller vad tycker ni?image162
































Nu ska jag snart äta middag och sen ska jag äta en bulle till efterrätt :D

Puss på er!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej lilla gumman det var längesen jag skrev något på din blogg Förlåt har inte hunnit...vill bara tala om att du är jätte fin i din nya frisyr urläckert...du är väldigt lik din syster nu...skall snart åka och jobba igen blir mycket jobb nu från torsdag till måndag sen tisdag till onsdag efter det så kommer vi ner till dig det skall bli så underbart att få åka ner till dig,och se hur du har det.Samt att det är väl ganska skönt väder nu där nere lite sommar kanske...??? Sköt om dig så skall jag försöka ringa dig innan vi åker till dig Många Bamsekramar från mamma och Lasse loveYou..

2007-04-19 @ 13:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback