Helgen, Bio, Stan

Har ju inte berätta för er om min helg, som dessutom varit en lång helg :D I fredags satt jag hemma och gjorde inte så mycket. Slappa och såg en film, städa mitt rum (känns som jag redan skrivit om min fredag?! men men uppdate) I lördags vakna jag vid tio första gången av klockan. Råka visst somna om, för helt plötsligt vakna jag och då var klockan halv tolv :-O Gick iallafall upp då och åt frukost innan jag knalla iväg till frissan. Hade tid vid 12,30-13,00 Var där 12,40. Färga, slinga och klippte håret. Så nu är det heeelt nytt och annorlunda. Kort kan man oxå säga ;) När jag var klar satt jag och vänta på att Urs skulle bli klar och stänga, ca.40min satt jag. Sen åkte vi till Tesco och gjorde storhandlingen. Sen åkte vi hem, och då gjorde vi inte så mycket. Satt i trädgården i hamocken och sola, typ. När barnen lekte.

Sen tänkte jag ha en liten hemmakväll, tänkte jag. Harriet och Stina var ju inte hemma så fler alternatin fanns inte direkt. Drack lite vin och satt vid datorn, när Harriet ringde och fråga om jag ville gå ut med henne och Fredrik. Jag var lite tveksam, men Urs sa till mig att åka. Så det gjorde jag. Jag var inne i stan vid tolv. Harriet och Fredrik däremot fick jag vänta på. haha dom hade somnat när dom skulle göra ordning sig efter middagen :D Men jag hitta en trevlig Slovakier vid namn Mark (Om jag minns rätt) att fördriva tiden med, medans jag vänta. När dom andra väl kom hade vi väldigt roligt. Iallafall jag och Harriet, stackars Fredrik hade ryggskott :S Efter Old Oak (Som vi självklart var på, vad trodde ni?) Gick vi naturligtvis till Donken. Sen gick jag hem från stan (inte populärt av Urs & Dec, inte så sent sa dom) Oops, Sry! Var hemma vid fyra eller strax efter :P

I söndags vakna jag vid ett-halv två, hehe. Skönt att sova ut. Familjen var inte hemma, dom var på egghunting. Men kom strax efter att jag ätit frukost och hoppat in i duschen. Det var underbart (eller vad kallar du blå himmel, strålande solsken, inte ett enda moln på himlen och 20c i skuggan) väder, så jag gick ut till dom andra på trädgården. Utöver familjen var även; Urs syster + man + 2barn, Urs mamma, Urs gudson, Dec´s mamma & pappa, syster + 2barn. Mycket folk alltså. Vi var ute hela dagen, åt middag ute, gör mysigt. Gick inte in fören vid halv sju på kvällen typ.
På kvällen gick Urs och Dec ut, så jag var hemma och passa dom sovande barnen. Satt vid datorn och snacka med lite folk. Vid tolv gick jag och lade mig. Mådde inte helt hundra.

På måndagen vakna jag med magvärk, typ katarr :S Åt lite frukost. Sen åkte jag, Dec och Grace ner till B&Q stort köpcenter eller typ som IKEA men inte möbler utan mer tapeter och sånt, trädgårdssaker Där nere kände jag mig inte helt på topp, ganska vek. Strax efter att vi kom hem åt vi lunch. Sen gick jag och kolla lite film, familjen åkte iväg och jag låg och slappa. Sov ganksa mycket. Vakna vid halv sju, men låg kvar i sängen i typ en timme innan jag gick upp. Hade fortfarande magvärk. Gjorde mig ordning, eftersom jag skulle hämta Stina på flyget. Hade ingen vidare matlust, så jag tog bara ett äpple när Urs och Dec åt middag.
Åkte sen och hämta Stina, hitta till flygplatsen UTAN prob, STOLT! Resten vet ni! Pub, vakten numera bartender, hem köra fel, hitta, sova :P

Igår kväll var vi på bio (Harriet, Stina, Eva och Jag), såg Messenger en skräckis, gud var livrädd, nej inte livrädd. Men rädd. Skrek flera gånger. haha. Stina fick lov att följa mig till bilen sen, så körde jag henne till hennes bil :)
Idag har jag jobbat, Stina var över på förmiddagen med kidsen, vi gjorde pastasallad till lunch *Mmmmm* underbart väder så vi var ute, åt även lunchen ute :D Grace har varit jätteduktig idag, inte bråkat något :) Urs kom hem strax efter två och Stina åkte en stund efter det. Sen gick jag till banken satte in pengar, gick in till stan, köpte en cardigan till mig, fixa EBS åt Urs, köpte äntligen boken åt Dec! Sen gick jag hem. Har varit hemma en timme ungefär. Snart ska jag lägga Brian och senare ikväll, vet jag inte vad som händer. Något med brudarna tror jag :)

I morgon är det torsdag, vilket betyder JOBB hela dagen. Så vi hörs efter det, eller en annan dag! På fredag ska vi göra smörgås tårta hemma hos Stina :D Hon hade med sig jäst till mig så jag ska baka bullar snart oxå. Hon hade även med sig turkisk peppar :D:D TACK!!

Nu ska jag ringa Stina och se vad som händer ikväll. Ska göra något att äta oxå tror jag. Lite hungrig. Vad har ni gjort i helgen?

Puss


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk när du kan skriva om våra bravader sen när du kommer hem igen.. ;) I miss you at home! *love you my sweet bejb*

2007-04-11 @ 21:49:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback