Helgen med och utan Stina

Ok, jag åkte upp till Dublin i fredags. Det tog sin lilla tid, men efter fyra LÅÅNGA timmar var jag äntligen uppe :) Stina mötte mig på buss-stationen tog en stund innan vi hitta varandra dock, men efter ett tag så ;) Trodde nästan att vi var i olika städer jue :P Iallafall vi gick till en pub där familjen Järnfors vänta på oss. Beställde ett glas vitt och chilla lite, innan vi gick till restaurangen där dom bokat bord för oss. (först bytte jag om, för det var SOLSKEN i dublin och jag hade långbyxor)
Restaurangen var jättemysig och det var dans och musik till maten. Vi åt lax som huvudrätt och det var JÄTTEGOTT! Yummie! Vi hade även vin till maten och sen hade jag baileys coffe, medans dom andra hade irish coffe. Haha tror jag och Stina vart lite fulla för vi var ganska flum, hehe. Jag bytte tights vid matbordet, gud va vi skratta :) Sen gick Stinas familj tillbaka till B&B:et och jag och Stina testa på natt-livet i STORSTAN ;) Gick till en nattklubb och hade varsin cider. Och vakten spana in oss ganska mycket. GIck ju förbi oss typ tio ggr ;) HEHE. Var inte någon superbra nattklubb så vi tänkte gå någon annanstans, men eftersom vi inte hitta så bra i stan eller visste vart vi skulle så strunta vi i det och gick hem istället och SOV! I världens typ trångaste säng, hehe.

På morgon var det upp tidigt och äta frukost. Sen vidare till flygplatsen, för att dumpa familjen Järnfors. Lämna dom vid nio och sen åkte vi tillbaka till stan för att shoppa lite. Köpte mig ett lip-gloss på H&M (som för övrigt är superkasst i Dublin, H&M asså. Lip-glosset var HELT ok) Sen köpte jag mig en bok Don´t tell mummy och sen köpte jag ett par skor på Pennyes. Sen köpte vi lite lunch och satte oss i en STOR park som ligger i centrum. Jättemysigt i solen. Sen åkte vi faktiskt ner mot Cork igen. Men eftersom Stina vägra lyssna på mig så tog vi fel väg och fick åka den LÅÅÅNGA vägen hem. Vi åkte från dublin 14,30 (Ok det tog en EVIGHET att komma ut från stan, eller iallafall 20min) vi var hemma hos Stina när klockan var 19,30. Asså det tog FEM timmar hem, skulle tagit TRE den korta vägen. Det var ioförsig ganska mycket traffik, men ändå.

Hemma hos Stina packa vi ut lite och packa in lite. Sen åkte vi till deras gamla hus och hämta grejer sen hem till mig, men bara för en halvtimme. För vi var tvungna att åka till nya huset igen och lämna sakerna vi hämta i Millbrok. Så vi var hemma runt halv tolv. Var inne på Tesco en snabbis för att köpa middag, eftersom vi inte hade ätit något sen lunch. Vi åt framför Tv:n och sen gick vi och lade oss vid halv ett och Stina gick upp igen vid halv fem för att fixa sig. Jag gick upp vid fem för att säga hej då till henne. (skulle ju till Malaga) Sen gick jag och kade mig igen. Vakna vid halv tolv och gick upp. In i duschen och sen åkte jag till Britt (aupairen som jag filmades med) Var där en timme ungefär innan jag åkte ut till familjen som var i mobile homet.
När jag kom gick vi ner till puben för ett glas sen gick vi hem och softa. Vi hade barbeque till middag, dock var det lite kallt ute så vi kunde inte äta ute. Sen lade dom barnen och jag och Dec kolla på "Happy feet" Sen vid kolla vi på film när barnen somnat. "The winds that shakes the barley" Inte så bra film, VÄLDIGT seg och jag fatt knappt något. Irländsk historia är inget för mig. Vi såg inte klart den för efter typ en timme gick strömmen så vi gick och lade oss.

Idag gick jag upp vid tio och satt en stund i solen och läste. Sen åkte jag och barnen och köpte tidningen sen hade vi lunch. Sen satt jag mest och sola och läste. Men det börja regna. Sen kom Urs systrar med deras barn och vi gick ner till stranden när solen kom tillbaks. Byggde sandslott med Grace. Och sola. Men sen börja det regna så vi packa ihop ganska fort, och precis när vi börja gå upp till våran vagn börja det ösregna och det åska. Väl i vagnen var vi väldigt blöta. Vi börja packa in i bilen efter en stund och sen vid sju åkte vi hemåt. Och vi var hemma runt åtta och jag har duschat och packat upp. Ska snart ta och sova tror jag. Upp tidigt i morgon!

Varför är det ingen som kommenterar längre? :´( Ni har väl inte slutat läsa? Förresten ni har väl inte glömt erbjudandet att komma hit och hälsa på? Bäst att ni passar på eftersom jag inte kommer hem till Sverige fören tidigast nästa år, tänkte stanna över jul och nyår och komma hem i februari eller mars. Och jag kan inte lova att ni får bo hos mig när familjen är hemma. Så ta tillfället i akt :) Vore superkul om någon kom. PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback