Helgen

I fredags jobba jag som vanligt, gjorde inte allt för mycket. Skura badrummet på övervåningen, så det skinner :) Sen var vi bara ute och lekte i trädgården, för det var SOL. Vid två tiden kom Stina med tjejerna över och vi satt bara i trädgården och sola medans barnen lekte.
Hon åkte hem vid fem och strax efter kom Ursula hem och vi gjorde middag. Efter middagen satt vi ute och drack te i solen. Sen gav vi barnen ett bad och efter det gick jag ner och lade Brian medans Ursula lade Grace. När Brian somnat och jag vänta på Stina passa jag på att sopa och skura alla golv på nedervåningen. När jag höll på att skura så kom Stina. När jag var klar satt vi i hammocken medans golvena torka. Sen åkte vi till Tesco och köpte Choklad och vin :) Och sen satt vi och spela spel och drack vin fram till tolv. Och sen gick vi och lade oss.

På lördag morgon vakna jag tjugo i åtta, men somna om och Ursula ringde mig tio i åtta *Oops* Sprang ner och fick springa upp igen, för jag glömde mina glasögon! Ursula gick upp och duscha sen åkte hon till jobbet och jag gick in i lekrummet och börja städa. Tog ut alla leksaker ur ALLA lådor och slängde en massa små-skit. När klockan var halv tio kom Stina ner, tur det annars hade jag suttit där längre. Vi käka frukost och sen duscha jag. Sen åkte vi till stan och hämta Declan, som hade kommit tillbaka från America. Väl hemma fick barnen presenter och jag med :) En ny parfym, Escada -sunset heat. Var behövligt, för den jag hade var nästan slut. Sen tog jag och Stina med oss barnen till Barrys och käka lunch, så att Declan kunde få sova lite. Efter lunch åkte vi till lekplatsen i Monkstown Vi var hemma vid tre och Declan sov fortfarande, så vi fyllde upp poolen och barnen lekte lite i vattnet, eller mest Grace, Brian tyckte det var lite kallt tror jag. Strax efter att vi kommit hem kom Ursula och sen kom Declan ner. Vi satt ute i solen och myste en stund innan vi bestämde oss för att åka till mobile och grilla. Så vi åkte vid halv fem och köpte kycklingvingar att grilla och lite grejer till att göra potatis-sallad. Sen hade vi med oss revben som min familj hade hemma. Vid sju börja vi grilla, och det var SUPERGOTT, yummie yummie! Vi drack några öl och när vi ätit färdigt gick vi in och satte oss, sen gick vi ner och bada. Det var lite kallt, men inte så farligt. Sen gick vi tillbaka till mobile och satt och prata en stund innan vi gick och lade oss.
image235
Det var supervarmt i vårat rum så vid typ halv ett fick jag gå ut. Hade jätteont i magen och mådde illa. Så jag lade mig på soffan och sov. Stina kom och väckte mig vid halv tio på morgonen. Vi gjorde ordning oss och sen åkte vi hem till henne eftersom vi var bjudna på middag vid halv två. Vi var där klockan tolv och då åkte Yvonne och Frank och handla och jag och Stina passa Mary-ellen och Lauren. Vid kvart i två kom Yvonne och Frank tillbaka.
Efter vi hade packat upp allt börja vi med middagen. VI åt väl halv fyra ungefär. Sen åkte jag och Stina och Lauren till Cobh Ett av världens största kryssningsfartyg hade lagt till där, så det var lite jippon; ansiktsmålning, marknad, hoppborg m.m. Vi var där i två timmar ungefär och vädret var superfint! Sen körde dom hem mig och åkte sen hem till sig. Jag satt ju här en stund och var ute och gick med Ita sen gick jag och lade mig vid elva.

Igår jobba jag ju som sagt och jag var ute och gick med barnen och sen gjorde vi björnbärs-paj. Den blev jättegod! På eftermiddagen körde Ursula mig till Mahon point och jag gick runt där ett bra tag innan jag gick hem. Tog en halvtimme ungefär. Väl hemma fixa jag lite med middagen och sen duka jag bordet. Ursula kom vid kvart över fem halv sex. Och sen kom mormor och precis när vi satt oss ner för att äta middag kom Declan hem. Vi åt och efter det hjälpte jag syrran med en sak innan jag åkte på bio med Stina :)
Vi såg knocked up, en Bra film, rolig och bra historia. Bra skådespelare. Lite väl seriös för en komedi. Eller vad ska man säga, inte seriös men handlingen var lite för seriös för att vara komedi. Lite djup sådär. Äh se den själva! :) Jag rekomenderar verkligen.

image232
 
image234


image233

Idag har jag jobbat, dock inte så mycke. Ursula har varit hemma. Men hon kom inte upp fören strax efter nio, då hade jag redan varit uppe en timme. Strukit och lite sånt. När hon kom ner gick jag upp och duscha och tog på mig, när jag kom ner åt jag frukost sen gick jag till affären med Brian, sen när jag kom hem lade jag honom. Och sen har jag inte gjort så mycket. Vi hade lunch för en stund sen. Och jag tror Ursula ska ta med barnen till parken snart, och jag behöver nog inte följa med. Då ska jag passa på att städa mitt rum. Och vid fem ska vi ha lite kalas. För Brian fyller ett år idag :) Stora grabben! Stina och barnen kommer nog över, hoppas jag. Sen kommer mormor och farmor och farfar och gudföräldrarna. Så vi ska bara fira lite. Ingen idé att ha så stort, han förstår ju inte så mycket ändå. Har gjort äpplemos idag också, massa så jag har ett tag :)

PUSS

Kommentarer
Postat av: Ramona

Thihi den Escada har jag med :) fast min är nästan slut nu :(

2007-08-28 @ 17:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback