Ojoj Länge sen nu

Vad händer då? Jo förkylningen har släppt till en början :D
I torsdags hade jag barnen hela dagen var DÖD på morgonen :/ Men piggna till efter en stund, Urs åkte till jobbet och jag och barnen gjorde inte allt för mycket. Vi softa mest på förmiddagen, Stina kom över efter att hon färgat håret :) Efter lunch åkte vi till Ita hon hade även Jack och Aeofa. Men vi såg inte mycket av barnen :) Det regna ena minuten och andra var de strålande solsken, så barenen sprang ut och in hela eftermiddagen. Sen åkte vi hem, precis när jag parkat och öppna dörren, kom Urs hem från jobbet perfect timing ;) Så vi laga middag och käka, sen lade vi barnen och Dec kom strax efter. Chilla lite innan jag gick och lade mig.

Och i fredags var min förkylning borta :D Dec körde Urs till jobbet så jag slapp :) Tog god tid på mig att äta frukost och allt, sen åkte vi över till Ita innan lunch, hem igen för att äta lunch. Sen på eftermiddagen åkte vi ut till mahon point och kika runt lite. Kom hem vid fyra, då strök jag lite, sen åkte vi och hämta Urs på jobbet.
Väl hemma åt vi middag och sen åkte Dec till B&Q med Grace och Urs lade Brian, jag tog en dusch :) När Ben och Laurie var över på tisdagen hitta vi ett geting-bo i en av buskarna, så Dec köpte spray för att döda dom på B&Q Och vem tror ni fick spraya? Jo Pyret, Dec våga inte hehe. Han var rädd för att bli stucken. Sen fixa vi i trädgården, Dec klippte gräset och jag och Urs städa ordning, tvätta bord och sopa lite :) Sen gick jag och lade mig.

På lördag morgon behövde Dec min hjälp så jag gick upp 9,20. Fick börja med att göra Brians flaskor, sen städa köket. Sen när jag åt frukost kom Dec och barnen hem, Dec hade varit och klippt sig. Vi åkte ner till CAB för att hämta våran lånebil, som vi ska ha till januari. Sen var det meningen att vi skulle åka till tippen aå jag börja bära fram alla säckar till framsidan, så det bara var att slänga in dom i bilen när Dec kom hem. Han kom när jag satte ner den sista säcken på framsidan, och sa "Vi åker inte idag" Han hade visst glömt av att hans mamma fyllde år, så vi åkte till Mahon point istället för att köpa en present till henne. Sen gick vi till donken och åt lunch. Sen fick jag rusa, eftersom jag skulle klippa och färga håret hos Urs, Så nu är det lite kortare, lite tuffare, lite mörkare, lite snyggare ;) Är nöjd som tusan! :D
Sen gick jag hem och de börja regna :/ Hem och bytte om innan jag tog bussen in till stan, köpte en present till Grace och sen åkte jag hem. Regna som tusan, jag var blöt när jag kom hem. Även fast jag änvände mitt paraply. Iallafall väl hemma gjorde jag inte så mycket. Efter middag och läggdags börja jag och Urs att baka tårtorna inför kalaset på söndagen, gjorde tre stycken :)

Sen hade vi lite vin innan vi gick och lade oss. På söndag gick jag upp vid halv tio, hade frukost och sen börja all förberedning; Quaccan skulle göras, bullar skulle upp, mat skulle hämtas, bord och stolar skulle hämtas, ballonger skulle blåsas, barn skulle kläs. Vid tolv hade vi lite lätt lunch, sen hoppa jag in i duschen och gjorde mig ordning, när jag nästn var klar kom Urs och fråga om jag kunde åka en sväng med Brian så att han somna. Jag fixa klart mig sen åkte vi, han somna på momangen :) Hem igen där folket börjat komma. Satt i solen mest :D Sen kom de allt fler och fler folk, alla tyckte tårtorna var supergoda :D Sen kom Stina med familj en sväng. Sista personen gick runt tio, och då hoppa även Grace i säng. Sen satt jag, Urs och Dec och prata en stund innan vi gick och lade oss runt tolv. Efter en lyckad dag/kväll. Vi hade verkligen tur med vädret, det var underbart hela dagen :)

I måndags gick jag upp strax innan åtta. Och körde Dec till jobbet, Brian åkte med. Grace och Urs var hemma och sov. När vi kom hem strök jag lite och vek kläder. Vid tjugo över nio vakna Grace och Urs. Vid tio tiden åkte Urs och Grace iväg och jag var ensam med Brian fram till ett. När Urs och Grace kom tillbaka åkte vi till stranden :) Det var jättefint väder, så det var underbart! Alla Urs två av Urs systrar var där med sina barn, Hennes ena bror med barn och hennes systers man med barn. Så det var fullt med barn :) Synd bara att vi missa Stina med familj precis. Men vi hade en bra dag där nere. Vi hade med Brians flaska och pyjamas, så vi mata honom på stranden innan vi åkte hem vid sju, så somna han i bilen. Väl hemma grilla vi :) Hamburgare och revben. GUD va mycket jag åt, jag var jättemätt sen, men GOTT var de! :D

I tisdags gick jag upp tidigt, igen. Körde Dec till jobbet och sen hem. Gjorde inte så mycket när vi kom hem. Urs kom upp ganska fort, så skulle hon iväg och skulle ta Grace med sig, men hon tog med båda till slut, så jag blev ledig en stund. Somna om :) hehe Sen kom dom hem runt lunch, och efter lunch åkte vi till stranden igen :) Var där hela dagen som i måndags. Dec´s syster med barn var med i tisdags oxå. Det var jättevarmt och skönt! På kvällen gick jag och lade mig tidigt. Och i onsdags (igår) åkte vi till stranden igen, men det var inte lika fint väder. Så vi stanna inte så länge. Började regna när vi åkte :/ Iallafall vi kom hem och bada barnen sen kom Urs mamma över på middag och sen fixa jag ordning mig för att åka till stan.
En kille på Declans jobb har en tysk aupair, som kom i måndags. Och det har varit ett film team med henne denna veckan för dom gör en dokumentär om tyska aupairer på Irland. Så igår ville dom filma henne ute på puben med en annan nationalitet, så killen fråga Dec om jag ville ställa upp. Så det gjorde jag, så snart kan ni se mig på tysk TV, inte illa va ?! :)

Iallafall vi åkte in till Old oak och dom filma lite då och då. Alla kom fram och fråga vad är det som händer, och vad vi filmades för ;) Lite småkul. Synd att man var så trött bara :/ Åkte hem strax efter elva. Hade jag inte blivit filmad och varit så trött hade jag velat stanna, för det var ett band som spela (minns inte deras namn) Men dom är superbra. Spelar irländsk musik. Var hemma strax efter halv tolv och stupa i säng.
Och i morse var det upp klockan åtta igen. Men det var ganska soft på morgonen, för Dec jobbade över till halv tre inatt, fatta eller? Han slutar vid fem annars. Men det är några viktiga kontrakt som ska skrivas under så det är övertid. Som inte är betald, jag hade blivit pisst! Men iallafall så han kom uppv vid nio, tillsammans med Grace och Urs åkte till jobbet. Så vi åt frukost och sen körde vi Dec till jobbet vid tio tiden. Väl hemma tvätta jag mina kläder. Sen åkte vi till Glanmire, stinas gamla hus för att mata deras katter. Hem igen och åt lunch, sen åkte vi till B&Q och sen till mahon point. Och sen åkte vi till parken och var där en timme ungefär. Brian ramla ur gungan, shit trodde mitt hjärta skulle stanna :/ Inga skadar som tur var, bara en bula i huvudet. Puh!

Sen åkte vi hem och fixa inför middagen, sen kom Urs och vi käka och nu håller hon på att lägga Grace. Brian har hon redan lagt. Dec jobbar över idag med. Jag ska snart ta och packa och sen ska jag ta en dusch och slänga på en film. Och imorgon åker jag till Dublin och Stina :) Miss you girl! Äntligen ses vi, dock bara en och en halv dag. Men ändå :D Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: Ramona

Måste bara berätta, igår så hittade dom en bomb i Grästorp, coolt va? ;P Dom har ännu inte fastställt vad det är med det är någon sorts dynamit. Tänkte bara hålla dig lite uppdaterad. Sen tänkte jga fråga, frågade ni Stinas mamma om hårfärgen?
Love you. Kramar

2007-08-01 @ 19:20:02
Postat av: Ramona

När du kmr hem om ett år så har jag en dejt till dig. Han ville ha dig xD hahahahahaha bara så du vet ;)

2007-08-01 @ 21:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback