Redan söndag

Oj va länge sen jag skrev här, Sorry till alla er som läser.
I onsdags åkte jag då iallafall till Stina efter att Declan kommit hem. När jag kom dit fick jag sätta mig ner och kolla på film med Mary-ellen så att hon somna. När hon somnat kom Stina och Lauren tillbaka med maten. Vi åt kinesiskt. Och drack rödvin :P Efter tre flaskor (mellan mig, Stina och Yvonne) och en film (Men in black 2) gick vi och lade oss. På torsdag var det upp tidigt för att åka hem, skulle vara hemma innan åtta så det var bara att åka. Var hemma kvart i åtta så det var bra. Fixa diskmaskinen och flaskorna till Brian. Sen körde jag Ursula till jobbet. Sen när jag kom hem åt jag frukost. Och fixa baguetter (för jag och Stina skulle ta våra barn till FOTA) Sen hoppa jag in i duschen och fixa mig, sen åkte vi till Glanmire och mötte upp Stina med barn, åkte till FOTA, ut ur bilen, packa vagnarna och PRECIS när vi börja gå från bilarna börja det regna. Vi vänta några minuter för att se om det skulle avta, men NOPE inte denna gång. Så vi åkte hem till mig för att äta våran lunch. Kom hem till SOLSKEN (vad är det med vädret på Irland?) Iallafall vi åt lunch och barnen lekte lite, sen åkte vi till Planet. Vilka traffik köer det var, Shiit! Och irländarna är ju helt otroliga, så kassa bilförarare alltså. Byter filer härs och tvärs utan att blinka, kollar ALDRIG över axeln utan bara kör. Dom är LIVSFARLIGA! Jag kommer dö på vägarna här borta.
Iallafall påvägen hem var det lika mycket köer, jag var hemma kvart i sex, det tog alltså en timme från stan, vilket brukar ta ca. tio minuter. Ok att jag tog den långa vägen, men det ska ändå inte ta så lång tid, utan köer vill säga. Iallafall kom hem och vi åt middag. Sen lade Declan Brian och jag och Grace kolla på Tv:n. Sen lade han Grace och jag satt och kolla på Tv:n lite till innan jag vid halv tio gick och lade mig för att läsa fram till halv ett då jag somna :P

I fredags var det upp som vanligt klockan åtta. Declan körde Ursula till jobbet och jag hade frukost i lugn och ro. (så mycket lugn man kan ha med två barn omkring sig) Och Brian var så otroligt grinig, och trött. Men ville INTE sova överhuvudtaget. Jag och Grace baka äppelkaka, medans Brian bara skrek. Gud och jag var på dåligt humör. Tillslut efter typ två timmar, så tog jag upp Brian och han somna på två röda. Och jag hade försökt och försökt. Men tillslut vann jag :P
Och precis efter kom Stina med tjejerna. Vi gjorde pannkakor till lunch :) Yummie! Sen åkte vi till badhuset med barnen. Efter det åkte jag hem till mig och Stina till sig. Strök tvätt när jag kom hem och flöt mest omrking med barnen ;) Innan vi åkte och hämta Ursula. När vi kom hem börja vi med middagen och sen kom Decs mamma och pappa och systerbarn. Strax efter kom Dec hem och Urs bror med barn kom. Så halva släkten var här typ. Vi käka middag och sen min äpplepaj innan jag hoppa in i duschen. Sen kom Stina och vi börja dricka ;) Sen tog vi bussen in till stan. Gick till Old oak och var där hela kvällen. Träffa en gäng killar som var på besök från London, en av killarna skulle gifta sig. Riktigt trevliga prickar, efterfesta på deras hotell efteråt och var hemma tjugo i sex på morgonen. Haha superkul kväll!

I lördags vakna vi av att Grace knacka på dörren. Vi gick upp och gjorde frukost. Sen satte vi på en film och somna ;) Sov en timme innan vi gick upp och fräsha te oss :P Åkte till blackpool och kika lite, käka middag och sen åkte vi till stan och tog en kaffe. Innan vi åkte hem till mig och packa för att åka till mobile. Åkte ut dit och softa, såg två filmer och snacka lite skit, hehe. Sen somna vi och vakna i morse :P
Softa verkligen, satt och läste typ en halvtimme, sen gjorde vi frukost och kolla en film. Duscha efter den och sen åkte vi till mahon point. Men det var inge roligt så vi åkte till stan och tog en kaffe, innan vi åkte hem till mig. Strax efter kom Urs och barnen hem (Declan åkte till America i morse, kommer hem nästa lördag) Stina åkte hem och vi åt middag. Sen lade jag Brian och Urs lade Grace sen har jag suttit här. Ska snart ta och packa upp min väska och softa lite framför Tv:n eller något :)

Nej nu ska jag göra något annat för en stund! I veckan blir det hårt arbete :)
Lots of LOVE
Pyret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback