Party, jobb och soft

I  Torsdags kväll åkte jag och Ursula och handla. Tog lite mer än en timme. När vi kom hem plocka vi upp varorna sen hoppa jag in i duschen, och sen satt jag vid datorn en stund innan jag gick och lade mig (ni trodde väl inte på att jag skulle sova tidigt? :P)


I fredags var det upp och jobba. Ursula och Declan åkte samtidigt och jag och barnen hade frukost, sen städa jag i köket. Och sen kom Stina och Mary-ellen, när jag höll på att göra pepparkaksdeg. Innan lunch gjorde vi inte så mycket alls, barnen lekte för sig själva och vi satt och prata. Stina hämta Lauren klockan tolv och när dom kom tillbaks hade vi lunch. Sen åkte vi med bussen in till stan. Gick till posten och till Pennyes innan vi gick till chokladkaffét och hade varm choklad med barnen. Sen åkte vi hem och baka pepparkakor :D Sen körde Stina barnen till Yvonne och jag fixa middagen. Sen när Stina och Ursula var hemma åt vi och sen gick jag och Stina upp till mig och chilla. Satt och prata en bra stund och drack vin innan vi börja göra oss ordning. Vid nio messa Anthony och fråga om vi ville komma på förfetst. Så han kom och hämta oss vid halv tio och vi åkte ut till han. Drack lite vin och så innan vi tog taxi till stan. Var inne vid tolv, gick till scotts och dansa. Mötte Dave och hans gäng. Vid två åkte vi hem till Anthony och grabbarna på efterfest.


I lördags var vi hemma vid elva ungefär, hjälpte Declan att få ordning på barnen innan han åkte en sväng. Vi åt frukost och sen skulle vi kolla på julkalendern, men det funka inte. Sega jättemycket, så vi sov en timme istället. Sen fixa vi ordning oss och åkte till Wilton shoppingcenter, för att kika in Pennyes, som öppnade där för ett par veckor sen. Kolla en snabbis och sen åkte vi till Lidl och kolla. Sen till stan och insomnia, tog en kaffe medan vi vänta på Ita. Handla även grejer till tacos i stan. Sen åkte vi hem till mig eftersom jag skulle jobba på kvällen. Stina körde Urs och Dec till stan medan jag stanna hemma och höll ställningarna. När Stina kom tillbaka gjorde vi middag och sen när vi ätit kom Ita över. Hon och Stina kolla på film medan jag hjälpte syrran med skolaarbeten. Sen vid halv tolv gick vi och lade oss.


På söndag morgon klockan åtta kom Ursula in och väckte mig, jag hade inte hört Brian, oops! Men det var lungt, jag tog med honom ner och vi myste lite innan jag börja fixa. Vid nio vakna Grace och vid tio kom Stina ner. Sen satt vi och myste allihopa i lekrummet framför TV:n när Ursula kom ner vid halv tolv. Vid tolv kom Declan ner, jag gjorde lunch till barnen och Declan innan jag gick upp till Stina. Jag skulle hoppat in i duschen, men Emo ringde så jag prata med henne en stund, men sen stängde Declan av strömmen för att fixa något så det bröts. Jag klädde mig och sen åkte vi till stan och tog en kaffe. Sen ströva vi omkring en stund innan vi åkte hem till mig och åt middag. Efter middagen åkte vi till stan och träffa en kompis, prata en stund innan Stina körde hem mig och jag softa lite, slog in paket och gjorde julkort, sen lade jag mig.


I dag gick jag upp halv åtta, men alla sov så jag gick och lade mig igen. I typ tio minuter, sen vakna dom. Gick ner och börja dagen. Grace som fortfarande när mamma och pappa åkte, hon vakna tio minuter efter att dom åkt.

Har tvätta massa idag, och bytt sängkläder i Graces säng, soppat golvena, städat lekrummet och vart och handlat. Ursula kom hem innan tolv. Vi åt lunch sen sluta jag. Gick in till stan och kolla runt lite, sen tog jag bussen hem. På eftermiddagen gjorde jag typ inget. Vid halv åtta körde jag Declan till stan och sen kom Stina över. Hon har åkt hem nu och jag ska sova.


PUSS och Go´natt ;)


Kommentarer
Postat av: OH LALA LIA

drömsött

Postat av: Anonym

Tävla i min blogg :)

2007-12-11 @ 00:14:33
Postat av: Fredrik

Mycket festande på er aupairer... hehe

2007-12-13 @ 19:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback