SISTA VECKAN :)

Måndag morgon och verkligheten börja igen ;P
Upp tidigt och jag var trött som vanligt, men det gick ganska snabbt över. Declan åkte vid åtta och Ursula åkte inte fören nästan tio. Så fram tills dess vek jag tvätt och klädde mig, åt frukost och klädde barnen. Sen fixa vi julklappar till Ursula och Declan från mig och barnen. Efter lunch sov brian och jag passa på att stryka och kolla lite på Tv:n.
Ursula var hemma och hämta barnen vid halv tre. Hon var hemma högst en kvart :P Jag vek lite mer tvätt och prata med Stina, plocka ordning i mitt rum och sen gick jag till mahon point för att framkalla kort, vart något fel så det var en vit rand längst ner på kortena, så killen skulle fixa det och bad mig komma tillbaka om tio minuter. Så jag gick en sväng runt och kolla. När jag gick tillbaks var Britt där inne :) Grabben kunde inte fixa korten utan jag ska komma tillbaks en annan dag. Så jag och Britt hade följe hem, även fast vi inte bor åt samma håll, riktigt! hehe. När jag kom hem satte jag på middagen och sen kokm Ursula och barnen hem och vi åt (Declan hade prov på college så han var inte hemma) Efter middagen gick jag och barnen upp och fyllde badkaret, medan Ursula prata i telefon. Hon kom upp när barnen var rena ;) Vi tog upp Brian och Grace stanna i ett par extra minuter. Sen kolla vi på Emmerdale innan det var dax för barnen att sova. Jag fixa lite i mitt rum innan jag gick ner och kolla på TV.

Vid elva gick jag och lade mig och läste en stund innan jag släckte lampan och sov :) I morse var det upp igen. När jag hade plockat ur diskmaskinen strök jag tvätten som fanns. (Det här var innan åtta på en tisdag morgon, normal?! tvivlar ibland ;P) Declan åkte klockan åtta, jag gjorde Grace klar inför skolan. Sen åkte hon och Ursula vid halv nio. Jag hade frukost och prata med Stina, sen duscha jag innan jag klädde Brian. Satte även igång en maskin tvätt. Sen passa jag på att tvätta golvena i hallen och Tv-rummet. Sen kolla jag och Brian lite Tv  innan det var dax att göra lunch till honom. När den var klar och han satt upp kom Ursula och Grace hem. Brian åt sin lunch, och sen åkte vi till Midelton och mötte Declan på hotellet, där vi alla hade lunch :D Sen kom Stina och hämta mig där innan Ursula och barnen åkte hem.

Hemma hos Stina kolla vi lite film och vek tvätt och strök (nej jag är aldrig ledig, inte ens när jag är över hos Stina) Sen hade vi middag när Frank kom hem. Sen tog vi peggy till Ballincollig för att hjälpa Martin -Yvonnes bror, med vinflarrorna :) Stina skrapa bort etiketter och jag skar ut dem. Sen satte jag på dom och slog in vin flaskorna, och Keith -som var där för att hjälpa till och agera boss, vet jag inte riktigt vad han gjorde, flumma mest runt och stötte på alla brudar ;) Hehe, nej men han jobba lite han med. När han inte skällde på mig :P

Så nu är jag hemkommen, lite rikare :) Har vikt lite tvätt och lagt in i garderoben, tvättat bort sminket och gjort mig ordning för sängen. Ska snart lägga ner datorn och läsa lite innan jag ska sova. Endast två arbetsdagar kvar, för detta år :D

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback