LAKRIS :P

Igar hade jag hoppats pa att Stina och barnen skulle komma over och leka. Men Stina mess pa morgonen att hon var sjuk. Sa de gick inte :( Men dagen gick ganska fort anda.
Jag och Grace gjorde en sockerkaka, men citronsmak :) Den vart god men skulle kunna haft lite mer smak av citron. Sen gjorde jag risgratang till lunch :)

Recept: Sockerkaka
2 Agg
2 dl Socker

1 tsk bakpulver
1 dl kokande vatten
smalt smor eller olja, efter behag
Vispa agg+socker posigt. Tillsatt vatten+smor/olja.
Blanda mjol+bakpulver+ev.smaksattning (jag hade rivet skal fran en citron och citronsaft.
Blanda allt. Hall i en form och gradda pa 175c i ugnen ca.35-40min

Recept: Pyret risgratang                  2pers
Ris
strimlad skinka
Brocoli
Purjolok
Riven Ost

Koka ris till tva personer. Koka brocoli efter behag. Strimla skinkan och hacka purjoloken. Gor en vit sas pa 1msk smor, 2msk mjol, 2dl mjolk (smalt smoret, blanda i mjolet och tillsatt mjolken, lat koka upp) Hacka den kokade brocolin blanda i sasen. Lagg riset i en ugnsaker form, stro over skinkan och purjoloken. Hall sedan over sasen. Satt i ugnen 200c i ca.30-40min



Det var vacker vader sa jag ville ga ut. Sa jag tog med barnen till dammen. Grace tog med sin barbie-scoter ;) Sa mata vi ankorna, sen laste jag nagra sager. Jattemysigt Men de vart lite kallt sen, sa vi gick hem och Grace myste framfor en film, medans jag fixa tvatten. Sen nar jag kom in och skulle stanga av filmen hade hon somnat, naaw! 

 
127346-68



Pa kvallen akte jag in till Sanna for att fa traffa hennes twin, Helena. Det var trevligt :D Och hon hade med sig LAKRIS. Gissa om Pyret var Glad? JAAA for fan!
Sen hjalpte jag dom laga lite mat, eller som Sanna sa"Pyret kommer alltid hit och tar over allt, de ar sa bra :D" hehe, Lard av Mamoo :)

Tog bussen hem vid tio och gick och lade mig.
Idag har Harriet och Euan varit over. Dom kom strax efter nio i morse. Sa lekte Grace och Euan lite, sen ville Grace ga till dammen, sa Harriet och jag tog med vara barn :) Det var jattefint vader idag, gorvarmt i solen, superskont! Och Svanarna anfoll oss hehe, eller hur Harriet?
Synd att vi inte tog med oss lunch och lite bocker. Men vi gick hem till mig istallet och laga lunch till oss. Sen lekte Grace och Euan lite till, det var sa kul att se, dom hade verkligen jattekul tillsammans och skratta och tjoa :P Man blev alldeles varm och glad nar man sag dom leka sa bra :)

127346-70




Nu har jag tvatta lite, ska snart stryka. Ska bara tvatta klart golvena. Stadar idag vet ni :) Igar tog jag badrummena, hehe. Hemma-frun-Pyret :D Ja, jag ar stolt ;)
I kvall har danskarna PARTY, ska bli roligt! Harriet ska kora ikvall och sova hos mig, for hon ska till frissan i morgon, Urs saloon. Sa da bestamde vi att hon kan sova hos mig, for da har jag skjuts hem i natt och hon behover inte aka sa langt eller sa tidigt i morgon bitti, till frissan ;)

Ok, I'm Out
Pussisar

Kommentarer
Postat av: Stina

Hej! Haha, tack för din kommentar.. Visste väl att jag inte var så omtyckt av dig haha :P Skönt att du ändrat uppfattning iaf, är inte en bitch nånstans, överhuvutaget. Och det är sant! Många tjejer har förutfattade meningar om mig, skit synd.. KOnstigt för jag är ju blyg och allt haha...

Kanon fina bilder förresten, hoppas du har det bra där borta :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback