Hej hej hemskt mycket hej :D

Hur mar alla idag? Jag mar... BRA! Gick upp atta i morse, och borja jobba pa en gang  (Ok jag ar inte manniskan som ids sminka sig eller bry sig alls om hur jag ser ut nar jag jobbar) For er som inte vet, sa jobbar jag som au-pair. Barnen bryr sig inte, nar dagen ar slut har jag anda barndregel och spy overallt :P Iallafall, kande mig inte super pigg i morse. Hada lixom inte huvudvark, men anda hade jag det. Pa eftermiddagen fick jag huvudvark, tog en alvedon och blev battre :P Sen baka jag gaffelkakor med Grace, fatta GODA och latta, snabba oxa :P
Recept: 200g smor/margarin
               4msk
socker
               1 1/2dl havregryn
                3dl mjol
Graddas i ugnen
10min 200c                                 
Blanda samman, smor och socker, blanda i havregryn och mjol. Forma till sma bollar, lagg pa en plat och tryck forsiktigt med en gaffel pa dom. Gradda!
Klart :D

I kvall ska jag vara hemma. Sa jag ska typ passa barnen, eller dom sover. Men urs och dec ska ut och ga, eftersom jag anda skulle vara hemma sa ska dom passa pa :D Jag hade tankt att ta en varm dusch, eller kanske ett bad. Och sen se pa film :D Min egna hemma-kvall.
 (Ok, sa lyxigt badkar har vi inte, men anda :P)

Tankte gjort de igar. Men Stina ville ga pa bio, och det var lite roligare kande jag. Sanna och Harriet foljde oxa med. Vi sag Employee of the month. Bra film, rolig :D och Zack, han var snygg, eller inte super-uber snygg, men han har nagot hehe :P Eller hur brudar? Se den, klart sevard! Ganska rolig, hehe
                       127346-54
                                                  
127346-53


Vi kom pa att vi ska ha en temakvall varje manad, nasta manad blir de nacho-tema eller vad man ska kalla de. Vi ska iallafall ata massa salta nacho-chips, guacamole, het salsa, och dricka massa tequila :) Sen ska vi ha en svensk-tema kvall da ska vi ata: gradd-sas, pulver-mos, mamma-scan och for att inte glomma de viktigaste; ABSOLUT :) hehe Vi har sana ideer :D
127346-52


Och till sommaren, shit vi kommer ha sa kul! Min familj har ju mobil-home assa typ husvagn :) som vi kanske kan lana nagon helg. Den ligger vid vattnet tror jag :D Sen kommer Stina flytta till sitt nya hus forhoppningsvis! och dar har dom jacuzi inne och bad-tunna ute :P

I morgon blir det jobb igen, hela dagen! Grace vill baka pepparkakor, Halla Jul-bak! Ids faktiskt inte baka de, far gora nagot annat. Lova henne, typ idag. Fundera pa sabina-kaka ?! Ganska gott, men lite svart kanske. Och med allt cocos, Lar ha de i hela koket sen! Men men :D Vad gor man inte?

Nej om jag ska sluta skriva for idag? Vill ni de?
En fraga till alla bloggare: Skriver ni rubrik fore eller efter ni borjat med inlagget? Hur kommer ni pa alla rubriker? Jag gor olika, ibland kommer jag inte pa. Da skriver jag inlagget forst och ser vad de handlar om, sen kommer jag pa en rubrik :P

Vaderprognos: Kall dag 1.7c i morse, Steg lite under dagen men inte over 5c. Men solen har skinit hela dagen! Och inget regn har fallit. Sa det var en underbar dag och man hade tagit pa sig lite extra och tagit en fikakorg och promenixat med nagon man har kart :) Tyvarr finns ingen sadan har och sa jobba jag :/ en annan dag!

Love your sincerly Pyret

Bilder: www.google.se / Privata

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej lilla gumman vad du bakar och grejar hela tiden.... du är så duktig du kanske kan öppna ett litet caf´e på Cork i sommar för att dryga ut din kassa.hi hi.själv så har jag börjat koppla av inför min semester till Östmark med min Älskling det skall bli så himla skönt...hoppas din helg blir bra med party och annat hi hi.Jag ringer dig i kväll eller i morgon Bamsekramar från Mamma Love you Lasse hälsar så gott.Pusspuss

2007-01-26 @ 11:41:19
Postat av: Petra

Trevlig helg på dig syster yster!!!
Ta det lugnt och gör inget som jag inte skulle göra!
Älskar dig! Kramizar

2007-01-26 @ 15:44:50
Postat av: EmmaMaria

Det låter härligt, hur länge har du varit där/när ska du hem då? :) jag ska åka hem till Vara om några minuter.. kul att höra ifrån dig iaf.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback