HELG :)

Jo i fredags jobba jag ju hela långa dagen. Var hemma och städa på förmiddagen, tvätta, strök och så vidare. Efter lunch åkte jag till monkemaze med barnen och mötte Stina + barn. Lilla Mary-ellen fyllde två år så vi "fira" lite på monkey :) Sötplutt! Sen bar det av hemåt för att fixa middag och lite sånt. Efter middagen åt vi min supergoda toscakaka :) Det var det näst bästa sa familjen, Decs jordgubbstårta står fortfarande i topp :P Sen bar det av hem till Stina, där jag mötte "hennes" kusin, eller barnen hon passars kusin, Keith. Trevlig ung man ;) Balettdansös och väldigt duktig tydligen.

Jag och Stina skulle passa Mary-ellen och Lauren, så när huset var tomt åkte vi ner och hämta indiskt till oss, jag hade ju redan ätit så jag åt lite för att vara social bara :) När vi ätit bada vi barnen och sen hoppa dom i säng, vi kolla film på Tv. Sen hoppa även vi i sängen, ganska tidigt. Runt elva, men innan vi somna låg vi och flumma, jag skratta så tårarna spruta, Herregud! I lördags var det upp tidigt, runt nio-tiden. Frukost, och packning. Halv ettvar jag tvungen att åka, skulle klippa och färga håret, Blev superbra! Är jättenöjd :) Så nu är jag redo att åka hem på fredag :D

När jag var klar hos frissan åkte jag ut till Stinas nya hus, där det blev städning, bäddning och upppackning. Stressigt var det. Kändes lite som "Extreme home makeover" när dom springer runt, Fem timmar kvar, snabba på, familjen är snart här. HAHA :D Vid sex begav sig Stina och jag oss hem till mig för att jobba. Vi kom till ett ganska lugnt hem, Stina lade Brian så Urs och Dec kunde göra sig ordning, jag städa lite och sen hjälpte jag och Grace åt att städa lekrummet, innan det var dax för henne att hoppa i säng. Läste två sagor för henne och sen gick jag ner till Stina, då hörde jag Grace gråta, upp igen, prata lite, läsa lite till, sen ner igen för att gå upp fem minuter senare, lade mig i sängen bredvid henne läste en saga, prata lite, busa lite. Sen fick hon läsa en saga för sina teddysar :) Sen somna hon!

Jag och Stina beställde pizza, home delivering. Dom ringde tre gånger för att fråga efter vägen, HALLÅ! Skaffa en Gps elle!? Fick iallafall pizzan till slut, som inte var så god. Den slank ju ner lixom, men dom ringer vi inte igen! Sen slökolla vi lite Tv och drack rödvin :) Innan vi gick till sängs. Och Kära Brian vakna vid tre, och jag tog honom in i min säng, men han somna inte, och när han till slut gjorde det så skulle ha han ALL plats så jag skulle lägga tillbaka honon i sin egna säng, då vakna han :/ Gjord de tre gånger innan jag bestämde mig för att
"om han somnar nu så stannar han i min säng" Vid fyra somna han, och sov till sju. Bara att gå upp pch se glad ut, vek lite tvätt och strök innan Stina och Grace kom upp, vid tio åkte vi till Mahon point för att göra lite ärenden åt Yvonne och jag köpte mig en väska :D Sen hem till mig lämna barnen och åka till Stinas gamla hus, hämta lite saker och sen ut till nya huset för att börja städa, och packa upp. Kom hem för en timme sen ungefär, lite mindre. Och jag är helt slut efter denna helg! I veckan ska vi softa och spara pengar, och på fredag kära människor kommer PYRET till Sverige :D:D:D Jag vet att ni längtar, och det gör jag med :) MASSOR!

Nu ska jag sova, snart! Puss på kinden :)

Kommentarer
Postat av: Stina

Men gullet! Du ar guld vard! Skulle inte overleva manga tim. utan dig, som du redan vet! ;) Tack for all hjalp i helgen. Och forresten, Yvonne fragade om det var seriost med Keith?

2007-06-18 @ 15:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback