Forlat Sverige, familjen, vanner...

Listan kan goras lang, Forlat for min daliga uppdateringen. Men har kommer forklaringen till mitt brutala brott:

127346-115

Fredag jobbade jag hela dagen. Stina kom hit med Mary-ellen (1.5ar) vid halv elva. Vi gick till dammen och mata ankorna vid elva och efter en stund nere vid dammen kom Harriet och Euan (3.5ar) sa gick vi alla hem till mig for det kom nagra droppar regn och Stina hade ingen plast till Mary-ellens boggie.
Val hemma hos mig sprang ungarna runt och lekte medans vi forsokte laga lunch och jag skulle samtidigt ge Brian lunch. Barnen fick makaroner och korv medans vi "vuxna" at nagon wok-rora med wokgronsaker, kyckling och nudlar och sotsur-sas till. Supergott! Harriet "lektant" hela dagen. Skont att hon aker hem sa vi kan fa vara barn ifred ;) just kidding!
Jag bakade ju bullar tidigare under veckan sa vi hade lite bullfest, med kanelbullar och kaffe m. gradde :) Gott fika! Vid kvart over tva akte Harriet med Euan for att hamta Josh. Stina stanna til nastan halv fyra.


Efter att huset blivit tomt sa borjade jag stada undan, sag forjavligt ut har typ. Sen stok jag tvatten som fanns. Nar Urs kom hem at dom middag, jag skulle ata med Harriet sa jag at inte. Bara typ fem Pommes :)
Harriet kom vid ca. halv sju och jag packade sen akte vi hem till henne och laga middag. Gjorde aven hallongrottor misslyckade :/ fattar inte hur vi lyckades, men sa kan det ga! Traffa aven Deidre for forsta gangen och hon var jatte konstig, inte sa trevlig. Men jag overlevde ;)

Sen gjorde vi oss ordning och borja dricka vin :P Tog bussen in till stan motte upp Stina och forsokte fa tag pa Sanna och Soren sa att vi kunde fa lana en vinoppnare. Men dom sov och nar vi val fick tag i dom orka dom inte komma ner, sa vi gick och kopte en. Korka upp bakom ett horn sen kom the gardai, sa vi stallde ner flaskan och gick ivag lite smidigt. Sen kom Harry pa den Brilianta iden att prata med gardai. Sa det gjorde vi, vi vande och gick fram till dom, tog ett kort pa dom och oss. Sen gick dom vidare och vi tillbaka till varan flarra och tog de sista ;P

127346-118

Forsokte ragga pa nagra grabbar utan resultat. Sen skulle vi ga till en nattklubb eller nagot, da sag Harriet en kille som hon gick fram till och sa "Du borde sluta roka, det ar farligt" :D Harriet i ett notskal! Vi snacka lite med honom sen foljde vi med honom upp till en pub, dar dom bryggde sitt eget ol. Traffa hans polare satt och snacka lite, sen kopte vi cider. Rekordelig :) Det stod pa svenska pa ettiketerna, COOLT! Sen drog vi vidare till "Ad Brog" En pub, och dar festa vi lite. Drack lite mer. Nar dom stangde gick vi (som vanligt) till Donken och at. Sen gick vi hem till en av killarna. Jag och Harriet var inte hemma foren halv sex, Ooops!  Sa kan det ga :P



Lordag
gick vi upp vid tolv, at frukost innan vi begav oss in till stan dar Harriet fixa sin klocka och vi kolla runt lite. Innan vi tog en fika pa choklad cafet. Stina kom dit och vi snacka lite innan det var dax att ga till bussen. Men bussen gick inte pa en timme sag vi nar vi kom till stationen sa det var ju bara hitta pa nagot annat att gora. Sa kom vi pa att vi skulle laga middag hos Harriet sa vi kopte pastasas.
Akte sedan hem till Harriet, vila forst (jag somna) Harriet vackte mig nar middagen var klar. Sen softa vi innan Stina kom och vi gick ner till lokala puben dar Harriet bor Monkstown Inn, en mysig liten pub. Bonderna var samlade, hehe
Sen gick vi hem till Harriet och stod och prata en stund innan Stina akte hem och vi gick och lade oss. Vi gick upp vid halv tva pa sondag!

Da at vi frukost och gjorde oss ordning akte till Mahon Point (shopping center) och motte Stina. Och det var sjukt mycket folk dar, folk parkera overallt! Galet Hitta iallafall till slut en parka och gick in pa Tesco (mataffar) handla mat som vi skulle laga hos Stina, Fajitas :P Stina akte hem och jag och Harriet gick till Donken och kopte glass innan vi akte efter Stina. Stina skulle passa Mary-ellen. Vi sag pa cinderella (Harriet va lycklig!) Sen laga vi middag och efter de kolla vi lite pa Tv innan vi akte hem. Var inte hemma foren elva igar kvall. Darav min daliga uppdatering denna helg! Ska inte ske igen, LOVAR! :P

Idag har jag jobbat, haft bada barnen men bara halva dagen. Harriet var over med Euan oxa. Sluta vid typ tva. Sen dess har jag inte gjort sa mycket. Slappat! Ska pa bio ikvall med brudarna; Stina, Harriet och Sanna :D Far se vilken film det blir!
 
Vaderprognos: Varen ar har, verkligen. 12.4c solen skiner som tusan och himelen ar bla, Milt vader, skont ute, Kan nastan ga i T-shirt skulle jag tro! Urs sa att denna veckan ska det bli underbart vader :):) 
 
PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback