Tacokväll/roadtrip/jobb :D

Jag har massa att skriva, men orkar inte skriva. Har ju gjort massa i helgen. Jag och Stina fick ÄNTLIGEN se lite av Irland. Vi åkte på en roadtrip, inget planerat. Bara en vägkarta och bil :D Vi hamna först i Cobh (uttalas cov) Sen vidare till beachen i Youghal (uttalas jål) Hade picknik där i det gröna.
Vi hamna tillslut i Waterford där vi tog in på ett B&B, sen gick vi ut och käka innan vi gick tillbaka till B&B och slappa :D
Dagen efter (alltså söndag för alla som hänger me) åkte vi till en liten strand eller den var MEGASTOR, sen till en jättemysig liten by. Tillslut hamna vi i Wexford där vi var inne på en kinarestaurang och åt middag/lunch. Det var en svensk tjej som jobba där. Eller hennes pappa var svensk mamma var från Estonia, men hon bodde och jobba på Irland, tjejen asså :P

Vi åkte hem efter maten för jag skulle jobba. Och Stina stanna över. Vi somna ganska tidigt. Sen i morse jobba jag lite. Sen efter lunch åkte vi på picknik; jag och Stina på stranden. Sen vidare till min familjs mobilehome (villavagn asså, inte husvagn) den var skitstor, 3rum och ett jättestort rum, med kök och frontoom typ. Toalett och dusch. Där ska vi bo i sommar, hehe :P Sen var vi hem till Sandra, men hon var inte hemma. Så vi åkte till Crosshaven en jättemysig hamnstad/by, eller nåt. Sen gick vi en promenad. Irra runt lite först för att hitta Blackrock castle gick ju inge vidare då, spar vi till en annan dag! :) Sen körde jag hem Stina och nu sitter jag här. Orkar inte skriva detaljer idag, får göra det en annan dag. Stina babysat i fredags förseten, så vi hade tacokväll :P GUD VA GOTT!

Vädret har inte varit superbra i helgen. I fredgas var det superfint. Lördags lite sämre och söndag likaså. Idag nästan ännu värre, blåsigt som tusan!

PUSSAR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback