melodifestivalen och långhelg :)

Nu var det så där längesen jag skrev igen. För två helger sen så jobbade vi ju hemma hos Stina. På fredagen kväll kom Stina och barnen och hämtade mig, vi åkte hem till dem och åt middag. Sen spela vi lite kubb :) Och kollade på "bilar". När barnen lagt sig satt vi uppe och kollade på film en stund, eller jag somna typ i soffan :p


På lördagen åkte vi till lekplatsen i Fermoy, sen var vi och åt lunch innan vi gjorde veckohandlingen. När vi kom hem plocka vi ordning och sen lade vi oss på soffan en stund och kolla på film. Sen kom Malin med sina två barn. Barnen var ute och lekte och vi gjorde chokladpudding :) Sen spelade vi alla kubb. Efter ett par omgångar var det dax att börja med middagen. Efter maten slängde vi barnen i jacuzzin medan vi tog hand om disken. Sen började melodifestivalen. Som vi alla vet gick det ju inte så bra för Sverige, även fast vi röstade ett par gånger. Men det var bra iallafall! Även fast jag höll på Danmark :P


På söndagen gjorde vi inte så mycket, softade mest. Vid lunch åkte Malin hem med sina barn. Vid två kom Yvonne och Frank hem och jag och Stina åkte nästan på en gång, eftersom jag SKULLE jobbat klockan fyra. Innan vi åkte hem åkte vi in till Malin och drack kaffe, då messa Urs och sa att jag inte behövde jobba. Men vi åkte hem till mig iallafall och lagade middag. Framåt sex kom Malin över och vi gjorde oss ordning för utgång. Ita körde oss in till stan och vi gick till ett par klubbar. Jag sjöng karaoke på en, superkul! Sen gick vi och dansa.


Veckan som var sen gjorde jag inget ovanligt, jobbade som vanligt. Vi var på bio och såg på "what happens in vegas" Den var riktigt bra :) Rolig!


I helgen var det långhelg :) Så på fredagen åkte vi till mobile och softade med "Yrrol" och en massa vin :P Lördag lunch kom Declan med barnen och vi åtke till stranden. Riktigt nice. Vid tre åkte vi hemåt, körde in till tesco och handlade lite mat att grilla. Hem och satte på lunch och öppnade en öl. Satt sedan i solen en stund innan vi flyttade oss till gräset där vi somnade :P Sov i typ en timme, sen grillade vi middag och gjorde oss sedan ordning. Tog halv tolv bussen till stan. Gick till en pub kallad "the prechers" Var jävla kul där inne :) Sen gick vi vidare till the Baiely. När de stängde åkte vi hem. Men var inte hemma fören halv fyra. Tog en lite vps med taxin, haha. Sen satt vi uppe ett bra tag innan vi gick och lade oss.


På söndagen vaknade vi ganska sent. Åt lite brunch sen tog vi bilen till stan, parkade henne och gick till puben. Runt fyra tiden :) Efter en pint gick vi och handlade lite middagsmat, tog bussen hem och softade lite innan vi började med maten. Gjorde potatisgratäng, vilket tog sin lilla tid. Sen åt vi och drack massa vin. Orkade inte ta oss in till stan utan satt hemma istället och slöa.

I måndags gick vi in till stan och kollade på maratonet, Frank sprang. Så vi var där och stötade honom :P När han sprungit i mål åkte vi hem och gjorde pastasallad och drog till stranden. Hade picknick på stranden och bara myste i flera timmar. Sen åkte vi till fitzgerald park och åt upp resten :)

Var hemma hos mig vid nio på kvällen, då satt vi och prata lite innan Stina åkte hem. Jag kollade på RENT innan jag somna.


I går jobbade jag sen på kvällen åkte jag och Malin över till Stina. Vi satt bara och prata i flera timmar innan jag och Malin åkte hem och jag stupade i säng. I dag har jag oxå jobbat och sen gick jag och Ita en promenad. Nu sitter jag här. Urs är inte hemma så jag slappar. Ska på bio med tjejerna ikväll. Eftersom vi inte gick i måndags. I morgon är det jobb som vanligt!


PETRA jag lever :) Hur är det med er?


PUSS


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Anganende melodifestivalen. Irland var bast XD

Postat av: Petra

Hi Sis,



Bara fint med oss. Förutom att jag har överjävligt ont i ryggen, nu är det ngt bättre. Var till naprapat igår nämligen efter att knappt kunnat böja mig =(



Vilma har börjat vinka nu, sååååå söt!



Vi saknar dig!

Kramisar!

2008-06-04 @ 22:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback