Äpplesaft och Fiskgratäng

I veckan har jag kokat äpplesaft :) Det var faktiskt väldigt enkelt. Och jag får nog säga att även fast den blev lite tjock, så blev den god. Hemmagjort smakar ju helt annorlunda!

Annars har jag inte gjort så mycket i veckan, vi var på kurs i torsdags sen mötte vi Malin och Carina på puben. I fredags hade vi halloween party hemma hos mig. Alla kusinerna och Stinas barn. Jag och Stina var utklädda och gick med barnen på bus eller godis. När partyt var slut runt åtta åkte vi tesco för att handla ost och kex, namnam :p Körde sedan Mark till ett disco i stan därefter drog vi till Mallow. Kom dit och städade, tände sedan en brasa och satt vid den och åt ost och kex och drack vin. Vi slumrade nog alla till i soffan, så vi gick och lade oss efter ett par timmars tjöt.


På lördagen åkte vi hem till Cork. Först till tesco för att köpa saker till fiskgrattäng :) Hittade Pågens skorpor, Vilken lycka! :) :) Åkte hem till Malin där Billy fortfarande var hemma, han laddade brasan åt oss innan han åkte till Mallow där resten av Malins familj befann sig. Satt mest och slöa i köket innan vi bestämde oss för att åka och hyra film. Hyrde en Stephen King film, "Ride the bullet" eller något sånt. Den var Ok, men inte någon film jag skulle se igen. När vi kom tillbaks till Malins hus lagade vi fiskgratäng :) Yummy! Hade Champagne till det :p Fick en flaska av Ursula på fredagen som vi sparat. Sen kollade vi på filmen vi hyrde. När den var slut kollade vi på "Music and Lyrics". Kollade även på "City of Angels" och "Honey". Strax efter tre bestämde vi oss för att det var nog dax att sova. Men hamnade i köket där vi åt skorpor :) Strax innan fyra gick vi och lade oss, men flamsade en bra stund innan vi somnade runt halv fem.


Idag har vi inte gjorde så mycket. Malin var sjuk så hon stannade i sängen. Carina åkte hem och jag och Stina åkte till stan. Shoppade lite julklappar och sedan var vi och åt middag, kollade i lite fler affärer innan vi gick och drack varm choklad :) Kom hem för en timme sen, känner mig ganska slö. Har inte gjort så mycket i helgen men ändå. Sen är det SVINKALLT ute så man vill helst stanna inne. Stina skulle hämta sin kompis Caja på flygplatsen. Jag ska nog ta och läsa min bok, eller se en film. Eller kanske båda? :)


I morgon ska jag baka kanelbullar iallfall :) Eller kanske inte förresten, kom precis på att Ursulas kompis kommer hit på lunch. Kanske gör det på tisdag istället då. På tisdag kväll har jag min kurs igen, det var hästlov denna veckan så skolan var stängd.


Puss Puss                                


Kommentarer
Postat av: Jenny

åh gott med äppelsaft:)

Postat av: Maja

Hejsan.



Kika gärna in i min blogg och säg vad du tycker om första snön, mobilbloggande och hårfärgning.



Om du är intresserad så kan du passa på att anmäla dig till tävlingen om en Blueberry Volume Mascara. Kika i "Pågående tävlingar" i kategorilistan:)



/Maja

2008-11-03 @ 21:33:12
URL: http://knockmeoutagain.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!



Titta gärna in på min blogg. Är en ung kille på 16 somrar.

Skulle vara kul att höra vad andra tycker!



Bra blogg förresten!

2008-11-03 @ 21:34:13
URL: http://mceder.blogg.se/
Postat av: Petra

Hihi.. hästlov??? ;-)

2008-11-04 @ 19:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback