Kladdkaka, god mat och INGET Vin :p (och solsystemet förstås)

Sen sist jag skrev har det inte hänt så mycket.

I tisdags var det jobb som vanligt. Grace var ledig från skolan så vi åkte på utflykt till stranden I Youghal. Hade picknick med oss och sen lekte vi på stranden :) Påvägen hem körde vi ut till en pir och kollade, var inte så mycket att se egentligen, bara en massa båtar. Folk åker tydligen dit och fiskar. På kvällen satt jag hemma och gjorde inte så mycket, kollade på Dh och sen gick jag och lade mig.


I onsdags var jag och Brian nere hos Malin och lekte lite. Carina var där med hennes barn oxå. Dem bakade en kladdkaka som blev syndigt god ;) Sen gick vi hem och hade lunch med Ursula. På eftermiddagen åkte vi alla ner till biblioteket och lånade böcker.

På kvällen var det kurs för min del och efter den gick jag hem. Vi var alla för sjuka för puben. Fast jag kände mig ganska pepp efter min kurs :p Ingen annan dock.


På Torsdag morgon var Malin och Carina över med barnen. Jag hade bakat scones som vi åt och drack kaffe medan barnen lekte :)

På eftermiddagen kom Stina och barnen över en liten stund. Stina och Mary-ellen var ganska sjuka så dem kom bara för en kort stund. Barnen var glada att se varandra iallafall :) När dem åkt hem gjorde jag och barnen inte så mycket.


På kvällen låg jag och läste ett par timmar innan jag och Malin pallrade oss ut på en promenad. När jag sedan kom hem gick jag och lade mig och läste lite till.


Fredag morgon åkte jag och Brian och simmade :) Han ÄLSKAR vattnet, han är som en fisk, hehe. Precis som jag var när jag var lite (eller är förtfarande :p)

Efter lunch kom iallafall Stina och Mary-ellen med maränger, yum! Jag och Grace bakade en kladdkaka som blev ganska misslyckad :( Men men tror min ugn är lite sönder eller nåt.


Vid halv fyra åkte Stina och barnen hem till sig och jag lärde Grace allt jag kan om solsystemet :) hehe, ok Jag tog lite hjälp från internet :p Jag ritade iallafall upp solsystemet och hon målade in det. Satt I nästan en timme med detta, sen stressade jag runt en timme innan Urs och Dec kom hem. Fixade med middagen, strök, städade undan och sånt. När middagen var avklarad kom Yvonne och hämtade mig och vi åkte ut till Stina. Yvonne och Frank skulle ut och äta, när dem hade åkt satte vi oss och kollade på film med barnen. Stina asgarvade till Kung Fu panda. Den var ganska rolig :) Sen såg vi på "Mister Magouries Magical Toystore" eller något sånt hette den iallafall. Den var bra. Lauren somnade men jag och Stina kollade glatt klart på den :) Sen kollade vi på Tv:n en stund innan Stina åkte iväg för att hämta Yvonne och Frank. Jag gick och lade mig innan dem kom tillbaks.


Vaknade kl. Tio på Lördag morgon av att Stinas pappa ringed. Men dem lade snart på och vi somnade om igen, sov till strax efter ett haha :) Ganska skönt! Åt lite frukost medan resten av familjen åt lunch. Duschade och drog oss sedan in till stan där vi kollade runt men hittade inget roligt, förutom mat. Åkte hem till mig eftersom jag skulle jobba. Kollade på lite film med barnen sen lade jag Brian och Urs och Dec åkte. Stina spelade lite Wii med Grace, sen kollade hon på film medan vi lagade mat till oss. Stoppade om Grace innan vi satte oss till bords. Åt så vi sprack :p


Jag hade sedan ett fotbad och Stina satt vid datorn. Sen satte jag mig vid den andra datorn och vi var otroligt sociala mot varandra ett par timmar innan vi gick och lade oss :p När Ursula och Declan kom innanför dörren var det med buller och bång, haha och dem klagar på oss :p


Brian vaknade sedan klockan åtta I morse, inte så farligt :) Gick upp med honom och åt frukost. Sen kollade vi på Tv:n och lekte lite innan Grace kom ner strax efter nio. Framåt tio letade även Stina sig ner. Strax efter elva väckte vi Urs och Dec, sen drack vi kaffe medan barnen lekte med dem.


Låg sedan och läste ett par timmar innan vi orkade ta oss till duschen, gjorde oss ordning och sedan åkte vi till Blarney och käkade kinesiskt, yummy :) Kom hem till mig runt kvart I sex. Åt jordgubbar och grädde och drack kaffe. Sen åkte Stina hem till sig. Jag har hoppat I min pyjamas och kollat på Tv:n med barnen. Nu sitter jag här och ska nog snart slänga på ett avsnitt av dh :)


Hur har eran helg varit?

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback