Ingen hemtelefon

image167 
Så här såg våra köttbullar ut ungefär :P

Igår kom Harriet över med Euan, en sista gång :´( Vi gjorde köttbullar, brunsås och potatis till lunch. Underbart gott :P Sen hitta vi även något som liknade lingosylt i smaken :) Barnen lekte och vi snacka blaj :) Sen kom Ursula hem och Harriet var tvungen att åka och hämta Josh på skolan. På eftermiddagen åkte Urs iväg med Brian. Grace var på 4-års kalas hos kusinen Drew. Jag slappa mest, plocka ordning i mitt rum, tog en dusch. Sen skulle jag sätta in pengar på banken, men när jag kom dit tio över fyra så märker jag att dom stänger ju fyra. Så det var bara att knalla hem igen. Lade mig och läste. Fick ju en bok från Harriet, svinbra!
Sen kom Harriet över på middag. Urs tyckte synd om Harriet som aldrig fått äta middag som en familj här på Irland, förutom dom två gånger hon varit här. Så hon bjöd in henne :D Men Harriet kom lite sent, för D kom sent hem. Men iallafall. Sen fick hon en avskeds/födelsedagspresent från familjen Lynch/Kennedy. Hon är så snäll Ursula.
Senare när jag och Harriet satt och drack tea, så börja vi gråta FAN Harry du kan inte åka hem! Kommer sakna henne. Hoppas du kan komma och hälsa på snart :) Vi har ju msn och varandras adress.

Efter en stund kom även Stina över, och vi satt och mobba Dec lite :D innan vi satte oss och kolla på Tv. Och snacka. Dom åkte inte hem fören tolv eller ett, minns inte. Var nog tolv! Sen låg jag och läste jättelänge innan jag somna. Och i morse vakna jag vid sju av panik att jag försovit mig, knas :S Hade ju inte det som tur var, blev väldigt glad när jag insåg att det var en timmes sömn kvar :)
image168
Det är så att våra telefon har krånglat, först var det en massa brus i telefon när man prata med någon så man hörde knappt vad som sas. Sen försvann allt ljud och man har inte ens kunnat ringa hit de senaste dagarna. Urs ringde och dom sa att det var något fel på linjen. Så igår var det en gubbe här och kolla lite. Så visar det sig att Declan har av misstag när han grejat med trädgården klippt av kabeln, hahahaha. Så smart :)
Så nu får vi vänta lite till på en fungerande telefon, först måste dom hitta delen av kabeln som är av, och sen fixa det. Stackars Dec, haha. Vi tycker det är jättekul :P


I morgon kommer Mamma, Lasse & Ramona *LÄNGTAR* Ska bli så kul med lite sällskap, lagom till min födelsedag också på fredag :D Hoppas ni kommer med lakrits och choklad [chåklaa] eller hur Johan? :)

Idag har Stina varit här med Miss trouble. Senare idag hade vi Drew och Susie här, fast jag behövde inte jobba så mycket då. Var på banken idag istället :D Så nu är det gjort! Och nu sitter jag här. Drew och Susie har åkt hem och Urs tog barnen på en promenad. Så jag ska ta och lägga mig och läsa min braiga bok nu :) Och slappa, senare ikväll blir det väl att hitta på något. Stina kommer efter middagen sen får vi se. Ska ju hitta på något med Harriet självklart!
Och min bartender har inte hört av sig ännu, dålig stil. Fast veckan har ju ioförsig bara börjat, får se framemot fredag!

Ha en bra eftermiddag alla sötisar :D

Väderprognos: Igår var det regn och grått 14c. Idag har de varit ungefär samma. Men inte så mycket regn. Väldigt varmt faktiskt, och solen smyger fram lte bakom allt det gråa 17,1c just nu och upphåll :)

Pussipuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback