Helgen med Stina :P

Eller jag kanske ska börja skriva om torsdagen?!
Jo som sagt (skrivit) skulle jag ju möta Stina på Mahon point, för att ta en promenad. Det gjorde vi :) Först parka vi bilarna en bit bort, gick in och hämta min klocka (som jag fick i födelsedagspresent, men som var för liten) Sen gick vi en promenad, ganska lång faktiskt (!!)
Sen tog vi en donken och åkta hem, HAHA "We´re soo good!"
Fredag morgon softa jag ganska mycket. Kom ner när klockan var halv nio till ett dött hus, det var jättetyst. Visa sig att barnen inte sovit så mycket under natten så dom sov fortfarande. Så jag plocka ur diskmaskinen, sen vakna Grace. Och tio minuter efter vakna Brian. Så åkte Urs och Dec till jobbet. Jag åt lite frukost, klädde barnen. Leta dinosaurier (!?) ;P Sen vid kvart över tio ungefär, kom Stina och trubbel :D Barnen lekte och vi drack kaffe. Sen gick vi till affär´n och handla youghurt. Så gick vi hem och gjorde lunch. Till mig och Stina gjorde vi hemmagjort kebab i pitabröd smaskens. Efter lunch gick jag och barnen ner till Urs och hämta bilen och Stina åkte till mahon point, dit även jag åkte när jag hämtat bilen. Där gick vi runt och kika lite. Yvonne ville att vi (stina) skulle köpa en avskedspresent till en kille på hennes jobb som skulle ut och resa och därför sagt upp sig. Vi hitta en blå skjorta med blommor på (låter inte så snyggt, var inte det heller ärligt talat) Yvonne ÄLSKA den däremot. Åkte och lämna den och sen vidare in till stan med barnen. Tog en evighet innan vi kom fram till ett parkahus och kunde parka. Gick till Puchinos och fika. Sen kolla vi lite skor oxå innan vi åkte hem. Och det kan jag lova tog lååång tid att komma hem, typ 30-40min p.g.a trafiken. Var hemma 16,55 ;) Strök lite och fixa middagen innan Urs kom hem och vi åt middag. Efter middagen lekte vi lite med barnen innan det var läggdags. När jag fått Brian att somna, tog jag en dusch och sen börja jag göra mig ordning. Sen kom Stina :D

Då börja supandet ;) hehe. Satt på mitt rum och fixa oss och drack, men sen vakna Brian. Vet ej om det var p.g.a oss men vi gick ändå ner och fortsatta våran "förfest" Declan kom hem och vi satt och garva som tusan, hehe. Det var jättekul, Urs och Dec tyckte nog oxå de. Sen skulle vi gå till bussen, hehe. Vi missa den inte mitt fel, LOVAR! :P Ok kanske lite mitt fel, men det kom en tio minuter senare, så vi kom in till stan iallafall. Nästan framme ringde Sandra och ville att vi skulle komma till Old oak, så där hamna vi. Tog en smirnoff och gick vidare till Crane Lane mysigt ställe :) Där träffa vi ett par killar, väldigt trevliga. När kvällen börja lida mot sitt slut, så åkte vi hem till ena killen på lite efterfest :D VÄLDIGT trevligt, och roligt ;) Tog en taxi hem till Stina senare och var hemma runt fem-tiden tror jag ;) *oops* Somna ganska fort. Yvonne kom in vid någon tid på morgonen och drog för gardinerna. Gullig hon är! Vi gick upp vid tio - halv elva. Åt lite frukost och fräscha te oss, innan Yvonne och Frank kom hem. Sen körde Yvonne hem oss till mig för Stina hade sin bil här. Declan var hemma med barnen och huset såg som vanligt ut som en rövarkula :P Fick byta kläder på Brian och fixa Grace´s hår, som vanligt ;) Sen åkte vi på picknik. Nej först höll jag på att dö tillsammans med Brian. Jag skulle byta blöja på honom och gick till bordet i köket, då halka jag på en vindruva och höll på att ramla, trodde Brians nacke skulle gå av, han blev jätterädd och börja gråta. Skällde lite på Declan för det, hehe ;) Sen åkte vi på picknik, men de blev inte mycket av picknik. Satt i bilen och åt :P
Sen in till stan och Puchinos (som vanligt) tog en kaffe och kika i stan. Åkte till Carri och hämta Mark hem till Glanmire med honom och packa Stinas väska. Hyrde skräckfilm och åkte hem till mig, fråga om vi kunde åka till mobile home, vilket var INGA probs, så vi packa min väska och begav oss. På vägen dit köpte vi med oss kina-mat. Väl framme åt vi maten (som inte var så god) och kolla på film. Sen skulle vi se skräckfilmerna vi hyrt, den första stängde vi av efter kanske 20-30min. Den var kass, kan säga "Jag kommer ALDRIG gifta mig med en bonde, eller ens dejta en" No ofense like, but no thanks, löv" :P Sen satte vi på Saw 3 vilken var bättre, men inte SUPERbra. Ganska rå, jag höll på att svimma mitt i filmen. Var gö läskigt. Satt och kolla på filmen så kände jag bara att jag höll på att svimma, så jag satte huvudet mellan benen. Fy fan! Kommer komma en fyra! Bärgis.

Somna vid halv två-två och gick upp vid kvart över tio-halv elva i morse. Det var jättefint väder så vi kunde sitta på altanen och äta frukost mysigt! Vid halv ett kom Urs, Dec och barnen. Sen farmor och farfar. Vi åt lunch med min familj och myste med Brian, min ögonsten! love him, so cute. Har jag föresten berättat att jag håller på att lära honom hur man kryper? Han gör framsteg, ge mig en vecka till. Max två! :D Sen åkte vi därifrån, hem till mig och laga middag och kolla på Festival sen hem till Frank, som inte var hemma. Så vi åkte och kika runt lite bara. Sen körde Stina hem mig. Ringde och prata med mamoo :P Sen prata jag med Urs lite och nu; gott folk, ska Pyret lägga sig och läsa, för att sen sova. Hörs i morgon!

Go´natt Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback