Fredag, Lördag, Söndag, Måndag & Tisdag :)

Skulle ju ut och gå med Ita förra torsdagen, det tog ju en evighet innan hon var klart, typ. Gick ut vid nio och vi gick väl i kanske en halvtimme, det var jävla kallt ute, mysigt! :)
Kom hem och gick och lade mig typ. Läste lite först! Och i fredags gick jag upp vid åtta och börja jobba. Klädde barnen och åt frukost, sen gick vi ner till Ursula och hämta bilen och drog till Monkey maze där vi mötte Stina och Mary-ellen. Vi var där fram till halv två. Vi åt lunch där, och barnen lekte massa. Men stackars Brian hade jätteont i munnen p.g.a en tand som är påväg upp. Han försökte bita på ALLT, sötis!

Väl hemma hos mig fixa jag tvätten och Stina satt på internet ;) hehe
Sen åkte hon och hämta Lauren och Mark, kom tillbaka till mig och dom hade lunch, sen lekte dom med Grace. Satt och lekte med playdoh i typ över en timme :) Hon var överlycklig! Vid fyra åkte Stina för att lämna Mary-ellen hos Frank och sen Lauren till Yvonne och sen köra Mark till någon grej, han skulle vara där vid fem sa han. Stina var där lite sent, men då visa det sig att det inte var fören sex. Och Stina som skulle äta middag med oss, hehe. Vi åt innan henne, vi var precis klara när hon kom :) Så hon åt och sen slog vi in paket till Grace´s kusin. Sen lade Ursula Brian. När han somnat åkte vi till Tesco för att köpa SPRIT ;) hehe eller slö, sprit hade vi :P
Hem till mig och vi satt i mitt rum och snacka och drack rödvin jättelänge innan vi hoppa in i duschen, och jag SMARTASS spillde hela Stinas glas med rödvin på mitt lakan :S Och torka upp med min handduk, inte så bra eftersom mina lakan är VITA och som man vet, RÖDVIN + vitt = DÅLIG kombination! Men jag tvätta på lördag och det gick bort :D:D
image252
Sexy in black :P
image251
Ska jag köpa mig en sån hatt? Ganska porrigt va!? ;)

Sen duscha vi och gjorde oss ordning, sen satt vi lite på MSN innan vi drog ner till bussen som tog oss in till stan :) Gick till *hmm låt mig tänka* Crane Lane, just de! Tog en cider som vi svepte sen gick vi till Scotts för att säga hej till tyskarna, men vi blev fast. Vi satte oss sjävla på ett bord och då kom det fram en kille som hette Tomas,(Det är hans hatt jag bär) från typ tyskland eller nåt. Han var jättetrevlig! Sen hämta han sina polare och vi satt och snacka med hela gänget, dom var typ Italienare, tyskar, estländare och ja allt möjligt :) Men dom var trevliga. Vi dansa och så, sen gick vi med dom hem på efterfest. Och vi var väl hemma vid halv sex, hehe :P

I lördags gick vi upp vid halv ett tror jag, hehe. Åt brunch som vanligt, och sen softa vi lite. Innan vi åkte in till stan och kika runt. Träffa en av killarna från kvällen innan, Gianluca från Italien. Tog en kaffe och sen drog vi. Åkte till tesco och köpte grejer till en picnic :) Köpte bröd, philadelphia, kyckling fileér, lakirs-kolor :), salami korv och vitlöks-ost.
image255
image254
Åkte hem till mig och stekte kycklingen i chillisås, och gjorde varm O´boy :) Tog med filtar och åkte ner till marinan och picknicka :):) Det var supermysigt, vi hade ljus och flecefiltar, och varm O´boy :D Vi var där i typ två-tre timmar. Sen åkte vi på VPS innan vi åkte hem till mig och somna (?!) Sen gick vi upp vid halv ett för att åka och hämta Yvonne på välgörenhetsgala, vi skulle ju BARA hämta så vi åkte som vi var, jeans och hood-tröjor. Men när vi kommer dit så ringer Yvonne och säger att vi måste komma in, vi var ju inte klädde direkt. Men det var ju bara att knalla in. Åkte inte fören halv tre :s Var ju ganska trötta då. Och i bilen påväg hem somna Yvonne och sen spydde hon i peggy :/ Så det var bara att stanna utmed vägen och torka, bil och henne. Herregud! Vi var hemma vid halv fyra och somna vid fyra. Gick upp vid elva i söndags och Stina gick in och hämta frukost så vi käka i sängen :)

Sen när vi gjort oss ordning åkte vi hem till mig och softa i min säng i två timmar :) Sen åkte vi in till stan och gick till Insomnia och tog en kaffe, sen gick vi runt i stan och bara myste i flera timmar. Vid halv nio åkte vi till dunnes och testa skor :P Sen körde Stina hem mig och jag städa mitt rum innan jag gick och lade mig.

I måndags var det upp klockan åtta för att jobba. Hade Grace och Brian på förmiddagen, vi gick en promenad och lekte lite. Sen efter lunch kom Ursula hem och vid halv två åkte och Grace iväg för att först hämta Ciará och Emmet och sen åka till music-class med Grace. Jag stanna hemma med Brian och vi gjorde inte så mycket, jag stängde in oss i lekrummet och softa lite, sen tog vi en promenad :) vid halv fyra kom Ursula hem med alla ungarna. Dom måla lite teckningar, och sen hämta Helen Ciará och Emmet vid fem. Och när Declan kom hem åt vi middag. Sen åkte Ursula på salsa, och Declan lade Brian och jag och Grace kolla på bilder :) Och sen kom Declan ner och tog med Grace upp och jag åkte och mötte Stina.

Vi åkte först till Dunnes och köpte ett par skor, sen åkte vi på bio. Med Simon, från Kerry men bor i Cork. Vi såg Death proof, kan inte förklara vad den handla om, för jag vet inte. Den var KONSTIG rakt igenom. Men bra!
image256image257
Var hemma och i säng vid tolv i natt :) Och upp strax innan åtta idag. Var helt DÖD hela morgonen, städa ordning och fixa innan jag käka frukost. Sen städa jag badrummet och sen gjorde jag mig ordning. Sen tog jag och Brian en promenad, han gick med mig :) STORpojken :) Min sötplutt! :) Sen kom vi hem och myste lite innan vi käka lunch. Sen kom Ursula och Grace hem.
Vi gjorde inte så mycket, lekte lite och busa. Sen satt jag och Grace och hade te-kalas och Urs var i garaget, Brian var i ett av skåpen och rota, sen hörde jag att han ramla, jag sprang dit och han hade slagit i ögat, eller precis brevid, typ slutet av lgonbrynen, men lite lägre ner, stackarn, var alldeles blå :( Han överlever!

Sen kolla jag och barnen på Happy feet i tio minuter innan Ursula tog med barnen till chuckies, och jag är ensam :) Jag sitter här, och tvättar! Orkar inte göra något!

XXX


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback