midsommar

Kom hem från Sverige igår. Efter en heldagsresande kom jag hem till ett trevligt mottagande av "mina" barn :) De hade saknat mig. Det var skönt att komma hem även fast det var roligt att hälsa på i Sverige. Men resan hem var tråkig :(

Började (torsdagen den 19) med att taxin kom typ sju minuter försent, sen körde han långa vägen över Douglas och vi var fast i traffiken pga skolan. Så jag var inte uppe på flygplatsen fören fem i två, check-in disken stängde fem över, stressigt som tusan vart det. Men jag hann. Checkade in snabbt och sen gick jag till min gate. Satt och läste min bok och lyssnade på musik medan jag messa med Ita :) Och ÄNTLIGEN fick vi kliva ombord. Resan upp till Dublin tog inte så lång tid. Landade-hämtade väskan-ställde mig i kön för att checka in. Efter att jag checkat in växlade jag lite pengar innan jag gick igenom säkerhetskontrollen. Sen kolla jag runt i massa affärer innan jag gick och köpte kaffe och en apelsin som jag åt medan jag väntade på mitt flyg. Satt vid min gate och nästan alla prata svenska. Kändes helknasigt! Efter två och en halvtimmes flygresa landade vi sedan på svensk mark :) Petra, mamma och Ramona var där för att plocka upp mig, med lakrits! Åkte hem till Petra där hemmagjord pizza väntade mig, Yum! Sen hade vi ostbricka och massa vin :P

På fredagen vaknade jag inte fören typ halv elva :) Gick upp och åt frukost sen åkte jag och Lasse in till stan. Kom tillbaks, bytte om och sedan gick vi över till Barbro (som är Petras pojkväns mamma). Vi var ungefär 40personer som hjälptes åt med midsommarstången, klädde den, reste den och sedan dansade vi :) Efter dansen var det kaffe och sju sorters kakor och jordgubbstårta! Yum
Efter disken gick jag ner och bada och vindsurfade lite, eller jag var nog ute en timme ungefär. Riktigt roligt! Sen lekte vi lekar :) De flesta hade vi det här laget gått hem. Så vi var kanske 20 personer kvar till maten; potatis, sill och nubbe :) Och äter man inte sill får man ingen nubbe! :P Jag åt massa sill, supergott! Sen var det jordgubbar och grädde till efterrätt. Framåt elva tiden gick vi ner till bastun :) Riktigt skönt! Vi spelade även en massa kubb innan. Vet inte riktigt när vi kom i säng, men det var trevligt iallafall :) Tack Petra&Abbe! och alla andra givetvis

fortsätter en annan dag, känner mig inget bra :S

Hej hej hemskt mycket hej!

Får väl börja med att svara på alla kommentarer;
Stina: Saknar dig med! Idag flyger jag :) :) :) Vädret är ganska fint idag, himlen är blå och det är 13grader och klockan är inte mer än 8,20. Blir nog en bra dag! Ses på onsdag om inte annat :P Hälsa barnen! PUSS

Mikaela: Vi åker nog från Strängnäs på söndag. Hur länge stannar ni? Jag ska försöka komma över, annars får ni komma över till mig :) Flaskan är nerpackad. Jag mejlade henne för länge sen och sa att jag skulle ta med den!

Emo: Jo vi får försöka ses. Var ju ett BRA tag sen sist!

Ramona: Jo väskan är med. Kommer idag :D:D SEs ikväll! Puss

Lena: Det ska bli superroligt att få komma hem :) Njut av din sill! Det ska jag göra. Ta hand om dig! KRAMAR

Em: Jag landar ikväll halv tio, då sätter jag på min lur, vi får ringas då eller imorgon! :) Love you! PUSS

Malin: Hoppas du har det kalas bra i Spanien! Vi ses om en vecka :) Hör av dig om det är något du vill jag ska ta med hemifrån, jäst/pärlsocker/godis/chokladpudding ? :P Kramar på dig

Idag kommer jag hem :) Flyger från Cork 14,45 (S.t:15,45) Byter sedan flyg i Dublin. Flyger därifrån 17.55 (S.t;18,55) Landar sedan i Sverige 21,30 ikväll :) Så jag har en lååång dag resande framför mig. Måste boka taxi bara så jag kommer upp till flygplatsen. Roy kanske skulle köra mig, men annars ringer jag väl våran Taxi vän :P

I lördags var det ju PARTY ute hos Stina :) Det var jättetrevligt. Ursula och Declan kom för att hämta barnen vid halv sju och lämnade inte fören nio. Så jag tror de hade det trevligt! :P
I sändags var vi JÄTTESLAPPA, gick upp vid halv två nästan och skulle äta frukost, men middagen serverades vid två så det var inte så stor idé att äta frukost. Iallafall efter vi ätit och städat ordning (JA, det kallas arbetsskada!) åkte vi till stan, gick till Dunnes och jag shoppa ett linne :) Sen åkte vi hem till mig och satt hos mig en stund innan vi åkte till Tesco. Stina åkte hem efter det och jag gick en promenad med Ita :)

I måndags var jag ute hos Stina, eftersom hon åkte redan i tisdags upp till Dublin. Hon har med sig sina två stora barn :) Nu vill jag oxå åka hem!! Några timmar kvar :)

Nej nu får jag ta tag i lite saker här, har massa grejer att göra innan jag åker. Ska fixa skol-luncher och byta sängkläder, tvätta, vika, stryka, fixa middag och sopa golvena. Och gå till affären, herregud! Ses ikväll :)
PUSS

Midsommar i Sverige :)

Jajemen, resan är bokad. Kommer hem den 18juni och stannar till den 25juni! Flyger till Strängnäs men kommer ner till Grästorp på söndag kväll. Flyger sedan hem den 25 från Gäteborg. Ska bli så roligt att komma hem och träffa familjen :) Vilma har blivit så stor säger Petra. Bara en vecka kvar! :D:D Kan knappt bärga mig. Vill börja packa redan nu :P Otåligast i stan! hehe

Nog pratat om det, här flyter livet på som vanligt utan bekymmer. Barnen växer hela tiden! Och Grace mognar för varje dag som går. Hon är ju en stor flicka nu, med pojkvän ;) Brian är inte så dålig han heller han har ju sin egna flickvän, Mary-ellen :P Och de är snälla mest hela tiden, förutom ibland. Men barn är ju barn!
Idag har vi varit hos Stina hela dagen, hade rabarber- och jordgubbspaj med vanliljsås som Stina bakat. Riktigt god! Jobbar även ikväll, Urs och Dec gick för typ en halv timme sen. Skulle på puben med hennes kusin som fyller år, så det hade lite kalas ikväll. Och i morgon ska de på ett 40-års kalas så jag jobbar då med. Och på lördag så ska Frallan ha 40-års kalas och Mary-ellen ska ha 3-års kalas så jag ska dit med barnen, men vid sex-sju på kvällen kommer Urs och Dec och hämtar dem så jag kan stanna och festa utan barnen :) Ska bli riktigt roligt! Grace är jätte exalterad. Brian förstår ju inte rikigt, men han kommer nog ha roligt. De har hyrt in en hoppborg så jag och Stina kommer iallafall ha kul, haha :) Malin kan ju tyvärr inte komma eftersom hon har dragit iväg till Spanien med sin familj :P

Annars händer inte så mycket mer, förra helgen var vi i mobile fredag kväll och Malin blev magsjuk. På lördag var vi för trötta för att gå ut så vi kollapsa i sängen och på söndag gick vi ut :) Det var roligt, var inte hemma fören tre. Usch vad trött jag var på måndag morgon. Men de var det värt ! :)

Så nästa vecka då, vid den här tiden så befinner jag mig antagligen hemma hos Petra med ett glas vin i handen :) Och pratar för fullt, precis som vanligt! :) :)

PUSSAR

melodifestivalen och långhelg :)

Nu var det så där längesen jag skrev igen. För två helger sen så jobbade vi ju hemma hos Stina. På fredagen kväll kom Stina och barnen och hämtade mig, vi åkte hem till dem och åt middag. Sen spela vi lite kubb :) Och kollade på "bilar". När barnen lagt sig satt vi uppe och kollade på film en stund, eller jag somna typ i soffan :p

På lördagen åkte vi till lekplatsen i Fermoy, sen var vi och åt lunch innan vi gjorde veckohandlingen. När vi kom hem plocka vi ordning och sen lade vi oss på soffan en stund och kolla på film. Sen kom Malin med sina två barn. Barnen var ute och lekte och vi gjorde chokladpudding :) Sen spelade vi alla kubb. Efter ett par omgångar var det dax att börja med middagen. Efter maten slängde vi barnen i jacuzzin medan vi tog hand om disken. Sen började melodifestivalen. Som vi alla vet gick det ju inte så bra för Sverige, även fast vi röstade ett par gånger. Men det var bra iallafall! Även fast jag höll på Danmark :P

På söndagen gjorde vi inte så mycket, softade mest. Vid lunch åkte Malin hem med sina barn. Vid två kom Yvonne och Frank hem och jag och Stina åkte nästan på en gång, eftersom jag SKULLE jobbat klockan fyra. Innan vi åkte hem åkte vi in till Malin och drack kaffe, då messa Urs och sa att jag inte behövde jobba. Men vi åkte hem till mig iallafall och lagade middag. Framåt sex kom Malin över och vi gjorde oss ordning för utgång. Ita körde oss in till stan och vi gick till ett par klubbar. Jag sjöng karaoke på en, superkul! Sen gick vi och dansa.

Veckan som var sen gjorde jag inget ovanligt, jobbade som vanligt. Vi var på bio och såg på "what happens in vegas" Den var riktigt bra :) Rolig!

I helgen var det långhelg :) Så på fredagen åkte vi till mobile och softade med "Yrrol" och en massa vin :P Lördag lunch kom Declan med barnen och vi åtke till stranden. Riktigt nice. Vid tre åkte vi hemåt, körde in till tesco och handlade lite mat att grilla. Hem och satte på lunch och öppnade en öl. Satt sedan i solen en stund innan vi flyttade oss till gräset där vi somnade :P Sov i typ en timme, sen grillade vi middag och gjorde oss sedan ordning. Tog halv tolv bussen till stan. Gick till en pub kallad "the prechers" Var jävla kul där inne :) Sen gick vi vidare till the Baiely. När de stängde åkte vi hem. Men var inte hemma fören halv fyra. Tog en lite vps med taxin, haha. Sen satt vi uppe ett bra tag innan vi gick och lade oss.

På söndagen vaknade vi ganska sent. Åt lite brunch sen tog vi bilen till stan, parkade henne och gick till puben. Runt fyra tiden :) Efter en pint gick vi och handlade lite middagsmat, tog bussen hem och softade lite innan vi började med maten. Gjorde potatisgratäng, vilket tog sin lilla tid. Sen åt vi och drack massa vin. Orkade inte ta oss in till stan utan satt hemma istället och slöa.

I måndags gick vi in till stan och kollade på maratonet, Frank sprang. Så vi var där och stötade honom :P När han sprungit i mål åkte vi hem och gjorde pastasallad och drog till stranden. Hade picknick på stranden och bara myste i flera timmar. Sen åkte vi till fitzgerald park och åt upp resten :)

Var hemma hos mig vid nio på kvällen, då satt vi och prata lite innan Stina åkte hem. Jag kollade på RENT innan jag somna.

I går jobbade jag sen på kvällen åkte jag och Malin över till Stina. Vi satt bara och prata i flera timmar innan jag och Malin åkte hem och jag stupade i säng. I dag har jag oxå jobbat och sen gick jag och Ita en promenad. Nu sitter jag här. Urs är inte hemma så jag slappar. Ska på bio med tjejerna ikväll. Eftersom vi inte gick i måndags. I morgon är det jobb som vanligt!

PETRA jag lever :) Hur är det med er?