Karaoke och "tjejkvall"

Fredag jobbade hela dagen. Fick antligen mitt brev fran Mamoo med Hjortronsalt sa att jag kunde baka drommar :) Sa pa morgonen skura jag badrummet, med lite hjalp fran Grace :P sen baka vi drommar :) Blev inte superbra! Men ni vet, det kravs ovning pa dessa kakor, Mamoo har den erfarenheten. Hennes ar super-duper-perfekta-uber-goda ;) Mina blev iochforsig GODA men inte som drommar. Gjorde aven en variant med chokladkanter, smarigt vill jag lova! :D Sen var det da dax for lunch, ides inte gora nagot avancerat, sa det fick bli pannkakor som det bara var att varma pa lite :) Gott, men inte sa nyttigt :S Wtf pa de!

Strax efter lunch kom Harriet och Euan over for att leka lite. Grace var forvanansvart mer pigg pa att leka an Euan. Iallafall dom gick in pa lekrummet och lekte, sa kunde jag och Harriet prata lite och Harriet fick lov att smaka pa mina drommar och gaffelkakor. Som ett litet barn blev hon uber-glad :D Sen ville Grace mala med mig i sitt malarblock, Harriet vart avundsjuk sa hon fick ocksa lov att mala lite :P
Sen skena tiden ivag och det var dax for Harriet och Euan att hamta Josh. Sa vi far leka en annan dag!

Jag tog med barnen till affaren for att handla mjolk. Grace hade med barnvagnen och lilla teddyn :) Saaa gulligt. Nar jag kom hem var det dax att stryka tvatt, jippie :) Grace skulle stada lekrummet, men Ja vad gor man inte? Sa jag fick typ gora det sjalv. Men men sen sa flot eftermiddagen pa. Sa kom Urs hem och Grace vart sa glad sa hon sprang runt mina ben och lekte. For mamma var ju hemma nu :D Gulligt. Efter middagen skulle jag aka te stan for att traffa Harriet. Men vi tankte inte stressa sa vi hade bestamt 8.30 utanfor Penneys men vi fick andra till 9.00. Eller 9.30 :) Jag gick till bussen 8.50, den kom 9.16 fittigt kallt (ursakta mitt ordval) var det!
Nar jag stod och vanta pa bussen texta Harriet att hon nog inte skulle hinna till 9.30 men jag akte in anda! Var inne strax efter halv. Ringde Harriet. Hon akte da! Typ en 40min tills hon ar i stan. Sa jag ringde Stina som inte svara! Ringde Sanna Som inte heller svara. Sa Pyret gick till Oak, ensam kopte mig en smirnof ice da ringde Sanna. Sa jag svepte min smirnof ice pa tva minuter gick hem till Sanna och at brownies ;P Sen kom Harriet och vi gick till nya stallet cubiculo visa sig att det var stallet dar vi vart forut nar vi inte hitta till karaoke stallet som brunnit ner. Men dom hade oppnat nytt. Sa vi gick in. Lite smaroligt :S Kolla lite i parmen, Roxett fanns me, och Ace of Bace och sjalvklart ABBA :D Sen kom Stina, nastan full som ett Agg :P Sen kom tva andra svenskar Nina och Jessie. Sen nar klockan vart halv ett ville jag och Harriet sjunga. Vi gick upp och fraga varden om det var ok. Sa har sent? E ja! OK
(Pa flyern stod de oppet: 10.00-late. Late i Sverige ar nar alla trottnat/dekat/somnat och vill ga hem typ fran 5-6-7-8-9 pa morgonen!) Inte pa irland - Pubarnas land. Men vi fick iallafall sjungt varan MamaMia :D Svinkul. Blir nog att ga dit pa mandag kvall oxa :P



Sa skulle vi aka hem, men alla ville ha med oss dit och hit och dat :P Sa vi gick te Donken, hehe. At lite. Prata mer! Gick till bilen och akte hem :D Var hemma vid halv tre. Forfrusen lade mig med Dubbla sovsockar (typ som raggisar) Mysbyxor och T-shirt (brukar sova i bara T-shirt har) Efter en halvtimme fortfarande frusen, sa tog jag pa mig min flecetroja. Och somna ;P Foresten tror jag har moss i mitt rum :D

Vakna vid halv tio i morse
efter en sekunde, bestamde jag mig for att sova mer :D Sluta med att jag gick upp vid tolv, haha! At tva smorgasar till frukost prata lite med Declan. Sen gick jag in till stan. Tog en halvtimme cirkus ;) Stolt! Motte upp Sanna och Soren, kika lite sen gick dom bort till bion och jag skulle mota Harriet, trodde jag!  Hon trodde jag var med Sanna och Soren sa hon brydde sig inte om att snabba pa. Kom darfor efter en och en halvtimme typ. Sa jag gick runt pa stan och filosofera om livet ;P Prata med Mamoo och Lasse i luren oxa, trevligt!
Sen
kom Harriet! Hon kopte sig en gitarr :D Sa soft! Sa tog vi bussen till douglas, och bilen till Monkstown dar at jag smarties och vi at notter, gav mat till hunden och akte till mig :D Sen kom Stina och vi gjorde massa mat, en halv hona, sallad, varlok, gurka, sma kycklingben, potatisgratang, nacho-chips, salsa dip, quacamole, wraps, ost fan va vi at, men gott var de :D

Sen satt vi bara och tjota hela tiden och sjong lite. Harriet hade med sin gitarr och spela :P Trevligt och nu har dom akt hem, och barnen sover. Och Dec och Urs super nagonstans. Sa jag ska se pa Dirty dancing sen ska jag sova. I morgon ska jag nog folja med Sanna och Soren till nagot fangelse museum lat roligt och intressant. Sa vi far se!
Kan ni inte beratta om eran helg? Roligt att lasa :D Sov gott och sussa sott

Ohlin Nar kommer ni och halsar pa mig ? :D Miss you all!

En stoooooor blot Puss pa er mina kara och nara ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback