Kalas :)

Igår fyllde Grace år, hon blev STORA flickan; HELA 4år :) Så i tisdags kväll kom Stina över till mig och vi; jag, stina och Ursula satte ihop gungställningen som Grace skulle få i present! Det gick efter en stund ;) Nej men det funka allt bra, vi fick upp den utan problem (!!? :P) Dock myggbetna över hela kroppen, eller jag var inte så farlig men Stina, stackarn! Och Urs men Stina var VÄRST, Usch.
Sen körde vi en sväng för att kika på bilen, OJ den såg inte bra ut. Fatta vilken tur jag hade eller. Gud skulle ta kort men det var för mörkt så det vart inge bra. Men men strunt samma!

I onsdags körde jag Dec till jobbet, tog med mig Brian. När jag kom hem åkte Grace och Urs till badhuset. Och sen in till stan för att möta Dec för lunch. Jag och Brian fixa lite här hemma innan vi åkte och köpte lite saker till kalaset. Sen körde vi en sväng till Ita och barnen för att hälsa på en sväng. Sen åkte vi till mahon point för att köpa en födelsedags present till Grace. Det blev en bok om "fairys". Jättefin. Ska köpa något mer sen till STORA kalaset den 29juli :D
Sen var det hem för lunch och efter det var det stressigt, skulle slå in paketet, göra ett kort, fixa smörgås snittar, fritera cocktail-korvar, blåsa upp ballonger OCH samtidigt passa Brian. Herregud och allt detta på två timmar. Men jag hann. Dee och barnen kom vid halv tre när jag stod och blåste ballonger :) Vid tre kom Grace och Urs, med Ciara och Emmet. Och Strax efter kom Ita över och sen ströma Stina med barn in. Vi lekte på trädgården. Vid halv fem åkte jag för att hämta mormor, hem igen för tio minuter sen in till stan och hämta Dec, satt och vänta utanför hans jobb i tio minuter (var så trött så jag nästan somna) Sen ringer han och säger att han är i "centrum" och tänkte ta bussen hem (Gahh va gör jag i stan då?!!) Men jag åkte och plocka upp honom, sen åkte vi hem och käka mat och kakor och tårta (ALLA älska mina kanelbullar och smörgås snittar med svensk ost på) Sen åkte allt folk hem och jag gick upp på mitt rum för att städa lite och läsa en stund, sluta med att jag somna på sängen med boken i handen. Stina kom och väckte mig ;) Så åkte vi på bio, Shrek 3. Den var BRA! :D

Sen i morse gick jag upp vid åtta, körde Dec till jobbet med ungarna (eftersom Urs skulle åkta till jobbet) När vi kom hem åt jag frukost, tvätta mina kläder, vek lite tvätt, städa badrummena och förberede middagen, sen skulle vi till Stina. Så vi åkte dit vid elva var där vid tolv, så käka vi lunch och lekte lite i trädgården innan vi åkte till lekparken. Var där i över en timme innan jag var tvungen att åkte hem för att sätta på middagen. Det var JÄTTE fint väder idag, supervarmt, Underbart! Väl hemma vek jag mer tvätt, satte på en maskin, satte på middagen, städa ur Ursulas bil, dammsög och greja. Sen kom Urs och Dec och vi käka middag, efter det städa jag undan i köket och strök MASSA tvätt (istället för att göra det i morgon) Sen sopa jag hela nedervåningen. Gick upp på mitt rum, städa min garderob och bytte sängkläder. Och nu har jag tagit en dusch och sitter här. Ska strax gå och läsa och sova. I morgon blir det mer jobb. Ska till Ita med barnen på förmiddagen. Och på kvällen ska jag och Stina nog ut till mobile och softa :) Tjing!


Kommentarer
Postat av: x-mamma

Hallå hjärtat Du hinner då med massor under dina dagar.hahaha..Nu åker jag hem snart..bara tre dagar till.och vi börjar med att flytta ut till landet.Ska bli underbart att få träffa alla jag tycker om.Synd att du inte är där.Njut av livet hjärtat.ta vara på dig.Kramar från x-mamma

2007-07-13 @ 19:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback