Förra veckan

Har ju varit ganska dålig på att uppdatera de senaste. Så nu kommer det en del :)
Förra söndagen jobbade jag och Stina jobbade också, så det var lite ensamt. Men vi överlevde! Mina barn sov vid nio och vid tio kom Ita över och vi kolla på film; Edward Sciscor hand Väldig konstig film, men bra. Klart sevärd!

Vid tolv gick Ita hem och jag gick och lade mig, halv tre vakna Brian. Jag stoppa om honom och han somna om. Klockan tre vakna Grace och hade kissat i sängen, så jag fick byta hennes sängkläder och henne. Sen somna hon om. Och jag med. Vakna vid halv fem av Brian, stoppa om honom igen och han sov till sju. Gick in och lade mig i extrasängen en kvart, sen gick jag ner och hämta hans välling, som han sedan drack i sängen, menda jag halvsov :P Gick upp vid halv åtta.
Vid nio kom Grace ner. Vi åt frukost och lekte, orka inte göra så mycket. Strök lite tvätt bara. Vid tolv gick vi upp till Ursula och Declan med vatten, painkillers, och toast (jo jag är världens bästa aupair, som ger föräldrarna frukost på sängen) Kan ju inte jag råför, hehe. Efter en stunds busande i sängen tog jag med mig Brian ner och vi började med lunchen. Efter lunchen åkte Alla iväg och lämna mig ensam. Eller Stina kom precis när dom stängde bildörren :D Vi softa lite först, sen åkte vi till supervalu och handla lite middags grejer. Åkte hem och laga mat Gjorde biff med grönsaker i black bean sause. Och kyckling i sötsur sås :) Ris till, det var supergott! och vi var jätte mätta efteråt. Satt och dregla framför Tv:n Shayne Ward ÄR årets snygging!

Sen softa vi lite och Ita kom över, sen vid sex drog Stina och mötte en kompis och Ita gick hem till sig, så jag plocka ordning i huset som redan var rent, satt och slökolla på Tv:n sen kom Urs, Dec och barnen hem :) Vi satt och prata en stund om när jag kom till dom. Var ju exakt ett år sen förra måndagen :) Sen lade dom barnen och jag gjorde drinkar till mig och Stina. Hon kom vid halv åtta och vi gick upp på mitt rum och drack lite drink och tjöta :) Sen tog vi bussen in till stan. Gick till Long Island och tog ett glas vin, och ett til :) Satt bara och prata där och hade det mysigt, sen tog vi sista bussen hem vid elva. Var skönt att komma hem tidigt och sova lite. Stina var ju tvungen att åka hem vid sex på tisdag morgon, eftersom hon skulle jobba. Jag fick lite sovmorgon. Ursula sa sätt ditt larm som vanligt, så ropar jag på dig när jag behöver dig. Hon kom in tio i nio :) Underbart!

Gjorde ordning barnen och fixa frukost, sen åkte Ursula iväg och Declan var fortfarande i sängen. Han hade tagit ledigt. Så jag och barnen gjorde inte så mycket. Vid tio kom Declan ner och vid elva kom Ursula och hämta honom, för dom skulle åka och beställa Ursulas nya bil. Jag var hemma med barnen och gjorde inte så mycket. Vid lunch kom Ursula och Declan hem, vi åt lunch allihop tillsammans (Tror det är första gången, asså vi har inte ätit lunch tillsammans hela familjen på ett år, förutom när vi var på semester) Sen var det rushigt, för dom skulle iväg och ta kort på familjen och Brian. Så alla skulle kläs. Jag fick hjälpa till, sen åkte dom iväg vid kvart i två och vid två åkte jag till Stina :) Mötte dom på lekplatsen, stanna där en stund innan vi åkte hem med min bil och lämna Mark, sen åkte vi till Midelton för att lämna Lauren på taekwondo (stavas!?) Medan hon var där, åkte vi till tesco och handla lite grejer till middagen. Vi åt och sen kolla vi på High school musical 2 Den var ganska bra, men tror jag tycker mer om ettan.
Sen kolla vi lite på step up, men kolla aldrig klart utan jag åkte hem strax efter tio. När jag kom hem prata jag lite med Ursula och Declan innan jag gick och lade mig. Läste en stund innan jag somna.

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback