Slapp lördag

Vi var hemma hos mig runt två tiden på lördag.  Hämta Stinas bilnycklar och åkte till hennes mekaniker, David. Han skulle sätta på ett nytt avgasrör på Peggy. När vi kom dit säger han att han behöver de gamla avgasröret, som han tog av för ett par veckor sen, OCH som låg hemma hos Stina i Balinoe. Så det var bara att åka hem till mig, byta kläder och ta något snabbt att äta för att åka hem till Stina och hämta hennes avgasrör. Var tillbaka hos David kanske en timme senare, lite mer. Lämna Peggy och gick hem, men först till supervalu och handla middag :) Kom hem och jag börja städa som vanligt! Satte på en maskin tvätt och sen lade vi oss i min säng och kolla på Desperate Housewives. Sen ringde David och sa att bilen var klar, så vi gick och hämta bilen och åkte till tesco. När vi kom hem var vi helt döda :S min röst var borta och jag var jättetrött, Stina likaså. Så vi satt och kolla på Tv:n en stund, sen kom Grace och drog med mig till lekrummet för att pussla. Stina satt och halvsov framför Tv:n.

Strax efter sju åkte Ursula och Declan på middag. Jag och Stina satt och kolla på film med Grace, vid åtta lade jag henne. Hon ville ha mamma, men efter en stund var hon lugn och hon somna sen. Då gjorde jag och Stina middag till oss själva :) Satt framför Tv:n och åt. Fanns typ inget på Tv:n att kolla på. Så vid halv elva gav vi upp och gick och lade oss. Eller vi läste en stund.
Brian vakna sen halv sju, jag gick in och gav han nappen sen somna han om. I typ tio minuter, sen låg han och prata en stund, så jag gick in dit och tänkta lägga mig i extra sängen, då börja han gråta så vi gick ner och hämta hans flaska och han åt den i sängen medan jag halvsov :) Strax efter sju gick vi ner och stängde in oss i lekrummet. Jag halvsov i nästan en timme, sen hörde jag Grace. Hon hade väckt Declan så dom kom ner. Grace satte sig och kolla på Tv:n så jag sa till Dec att han kunde gå upp igen och sova. Han tog en cigg och sen smög han upp.

När Grace förstod att han hade gått upp ville hon gå efter. Men jag sa nej, så hon börja gråta. Och jag försökte få tyst på henne, men det gick inte så bra. Speciellt inte när jag min röst var typ borta :S
Sen lugna hon ner sig iallafall och barnen hade frukost. Sen börja jag städa i köket, vika tvätt och fixa. Vid tio kom Stina upp och då gick vi ner till affärn och handla bröd, sen gjorde vi frukost till oss själva. Sen kom Declan upp och efter han kom Ursula. Vid tolv åkte Ursula och Grace och handla. Strax efter åkte Declan och Brian iväg. Jag och Stina gjorde oss ordning och sen åkte vi till stan. Köpte faktiskt dom två första julklapparna :) Stolt! Nu är det bara typ 20 000 kvar, känns det som. Men det är ju en del att köpa till när man är stor familj.

Vi åkte hem vid fem och sen åt vi middag med min familj. Sen bada dom barnen så vi kolla på Tv:n en stund innan Stina åkte hem, och jag tog en promenad med Ita. Efter det gick jag och lade mig och läste en stund.
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback