Vad händer i Cork?

Jo, vi var på puben förra onsdagen. Skulle gått på bio, men sen messa några kompisar och ville ses på puben. Så vi drog till stan, Stina körde men jag drack. Sen skulle vi åka hem, men påväg till bilen passerade vi en pub där vi såg att våran kompis, Seumus spelade så vi gick in och lyssna. Han är grymt bra! Det finns många bra sångare, men det är något visst med en irländare som sjunger, jag ryser! Så jädra bra :)  Sen åkte vi hem efter det, var inte hemma fören halv ett, och jobb dagen efter. Kanon!

På torsdagen var det jobb som vanligt, Stina var över och vi baka negerbollar. Som var SUPERGODA! Inte för att det är så svårt att lyckas med negerbollar :P På fredagen jobbade jag oxå, Stina var dock inte över. Men jag var på monkey med mina ungar. Sen efter lunch åkte vi ner med bilen till Ursula och sen gick vi på långpromenad, var ute i två timmar. Det var kanon väder! Solen sken, och det var 13+ supernajs. När vi kom hem var vi ute på trädgården och lekte lite :) Sen kom Ursula hem och strax efter Stina. Vi åt middag, sen åkte vi ner till Tesco och Ita följde med. Sen drack vi lite vin innan vi gjorde oss ordning för utgång. Det var riktigt roligt ute, var på massa pubar. Sen skulle vi på efterfest, trodde vi HAHA det var ju bara vi och en till :) Men vi hade roligt, fan va vi garva :D

På lördag kom vi hem vi tio, åt frukost och sen softa vi lite innan vi gjorde oss ordning och åkte och käka bakispizza :D Jag köpte en hatt, äntligen :) Satt på café nosh typ i två timmar och prata och drack kaffe. Studerade även massa folk, hehe.

På kvällen jobbade jag, var i säng vid halv elva. Var supertrötta. Eller hur var det nu igen Stina? "I can´t remember" :P Barnen sov iallafall hela natten för mig, Brian vakna tjugo i åtta och satt i min säng och kolla på film i en timme innan vi gick ner och kollade på Tv:n. Grace kom upp vid nio och vi åt frukost. Vid elva kom Ursula och Declan upp. Jag gjorde frukost till dem innan jag bestämde mig för att min arbetsdag var över och gick och duscha. Vi gjorde oss ordning och åkte ut till Stina för att äta middag. Efter middagen gick vi ut i Stinas rum och jag sov :) Var verkligen helt slut!

Vid sju-tiden tog vi åter tag i våra liv och fixade oss lite innan vi åkte hem till mig för att lämna Peggy. Declan körde oss in till stan och vi gick till puben. Otroligt skön stämning på söndagar. Var inne på en pub som jag aldrig uppfattade namnet på, iallafall den var trevlig. Jag skulle på toa och trängde mig fram, det var fullpackat. Jag hade ju på mig min nya hatt och det var en kille som tog den :/ Men jag fick tillbaks den.
Vi gick vidare till The Bailey där ett live band spela, som var rikigt bra. Stinas "kusin" var där, Keith och hans kompis. Vi hade riktigt roligt med dem :) Haha! De är roliga grabbar.

Tog en taxi hem till mig när puben stängde, var hemma vid halv två och hoppade i säng. I morse fick stackars Stina gå upp tidigt för att åka hem. Jag fick lite sovmorgon, gick inte upp fören nio :) Har städat idag och strukit. Och skurat väggen, eftersom lilla Grace hade målat med blyerts på hela väggen. Det gick bort iallafall. Sen har jag inte gjort så mycket mer, måste gå till banken men det regnar så jag vill inte :( Men jag borde verkligen. Så jag ger det några minuter till.

I helgen är det ialllafall jobb som står på schemat. Puben och lyssna på Seumus på onsdag. Utgång på fredag :) Och jobb på lördag! Utgång på söndag ?! :P hehe

Nu har iallafall jag och Stina bestämt oss för att stanna på Irland fram till nästa år. Alltså kommer vi komma hem i september 2009. Vi har inget som drar oss till Sverige, mer än familjen och vännerna. Vi är inte klara med Irland och är inte redo för Sverige ännu. Sorry!

PUSS

Kommentarer
Postat av: Nettan

Hej!

Jag ska til et litet ställe som heter Leap som ligger typ en och en halv timme utanför Cork city. Dom korten som är lite länger ner på min blogg är kort på min familj :)
Det här är första gången jag är au pair, så jag har lite rädd och nervös, men samtidigt så längtar jag! =) Hur gamla är barnen du tar hand om?
Shit, du har ju varit i Cork en bra stund då! Om du vil adda mig på msn så är min adress [email protected] :)

Postat av: Emelie

Jag hade sett fram emot att ha dig hemma igen sen.. men men.. jag får överleva ett år till utan dig! saknar dig som tusan!!

2008-02-25 @ 21:46:29
URL: http://tenshii.blogg.se
Postat av: Mammo

Ja ja lilla gumman det blev som jag trodde du eller rättare sagt ni du och Stina hade bestämt er för längesen att ni skulle stanna på Irland...Ni gör alldeles rätt även om jag skulle vilja ha hem dig så förstår jag ditt beslut....man lever bara en gång det har jag lärt mig efter alla år som jag levt..det är ju inte längre bort än att man kan åka och hälsa på dig så var så säker vi kommer...du skriver att ni har vår det kan man säga att vi har också det är ju inga minusgrader på dygnet längre DÅ E DE VÅR......sägs det..jag ringer dig någon dag i veckan KRAM MAMMA LASSE LOVE YOU...hälsa alla....

2008-02-25 @ 23:00:39
Postat av: petra

Vad var det jag sa??
Skitkul att du stannar ett år till, man ska följa sitt hjärta..
Stort tack för att du ville vara Vilmas gudmor, synd bara att du inte kommer hem så vi kan ses oftare men det får bli nästa år istället.. Vore roligt om vi kunde fira julen ihop iaf.
Ha det bäst! Love U! STOR Kraaaaam!

2008-02-27 @ 09:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback