Hemresan :D

Torsdagen innan jag åkte hem var det jobb. Inte så jobbigt dock, Barnen var sjuka så vi satt inne HELA DAGEN. Gjorde typ inget, Brian ville bara vara uppe i armarna. Så jag gjorde inte så mycket jag heller. Ursula och Declan kom hem och efter middagen så packa jag lite. När barnen somnat åkte Ursula och Declan iväg och handla, Stina och Ita kom över. Vi drack lite vin och vägde våra väskor. Sen kom Ursula hem och hon noppra mina ögonbryn. Ita gick hem vid halv elva. Jag och Stina gick och lade oss strax efter, men log och prata en bra stund innan vi somna. Sen vakna vi halv fyra av min telefon (trodde det var alarmet och att det var dax att snart åka hem) Men OJ va besvikna vi blev när det visa sig vara en full Dennis som undra om vi var ute, sorry grabben! Vi somna om och vakna kvart i sex. Stina hoppa in i duschen och jag bytte sängkläer i min säng eftersom Renee skulle sova i min säng när jag var borta. Sen klädde jag mig och fixa mitt hår, var nästan klar när taxin kom. Så det vara bara att stressa iväg.

Kom till flygplatsen och checka in. Sen hade vi tänkt att äta frukost innan vi flög upp till Dublin, men tyvärr hann vi inte det. Så det blev en redbull och lite jelly snakes :P Funkar ju klockan sju på morgonen, eller?!"
Mötte en svensk kille på planet, från Karlstad men bor i Cork för tillfället. Uppe i Dublin gick vi och hämta våra väskor , sen gick vi och åt frukost med svenska killen. Sen checka vi in och gick i lite affärer innan vi gick bort till våran gate. Nästan där ser vi att planet är försenat en halvtimme :/ Mötte även en annan kille från Karlstad borta vid gaten, så jag, Stina och grabbarna gick och tog en öl medan vi vänta på vårat plan. Satt och snacka och sen var det dax att ta sista flyget hem :D:D När vi lyft och vi var påväg tog vi ett glas rödvin jag och Stina :)
Landa i Sverige trötta, glada och sena. Men våra mammor stod allt där och vänta :D Jag och mamma åkte hem till Lasse. Medan Stina och hennes mamma, syster och lillebror åkte till IKEA. Hemma hos Lasse käka vi middag innan jag och mamma körde hem till Grästorp :) Åkte in en snabbis på överby i Trollhättan oxå. Hemma var Ramona och slog in julklappar. Jag slog in några jag med, sen baka vi julgodis :) Innan jag gick bort till Emelie. Vi prata lite och så sen gick vi över till Caroline för att träffa Offe, dom var ett gäng som satt och prata lite. Träffa Peter som jag inte sett på jag vet inte när. Det var trevligt :) Senare på natten kom även Gök som jag inte sett sen förra julen. Han hade köpt med sig mat till mig och Em :D Gulleplutt!
Gick hem till Peter och städa lite på natten, sen sov jag typ tre timmar den natten, bra start i Sverige :) På lördagen städa jag iallafall hemma hos mamma. Hjälpte henne att handla all julmat oxå :)

Sen efter lunch åkte vi till Lidköping där jag träffa Ronja :) Vi handla dom sista klapparna, sen var vi och åt pizza :D:D SUPERGOTT! Påvägen hem körde vi in till Bella och sa hej. Köpte även en jullgran som vi slängde på taket, eftersom bilen var full :) mamma, lasse och ramona och jag :) Vi kom hem helskinnade iallafall, jag körde ju :P Det var i stort sett bara hem och vända, eftersom jag och Ramona skulle på glöggfest hemma hos Em. Gök kom oxå förbi och även Carro :) Och efter en stund även mamma och lasse. Vid typ tolv fick Carro för sig att vi skulle åka till Sand, sagt och gjort! Det var riktigt trevligt :) Var hemma vid halv fyra tror jag. Och på söndagen tog jag sovmorgon! Gick inte upp fören nästan två, hehe.
Gjorde inte så mycket på söndagen, hann knappt äta upp min frukost fören vi skulle äta middag :P Sen gjorde jag mig ordning och vi hjälptes åt att göra ordning lite hemma. Mikaela, Peter och Theo kom vid typ fem, och vi gick ner till "spökslottet" i grästorp. Mötte Em där och vi gick spökslingan, SHIT va rädd jag var. Man går ensam och det är skitläskigt, skaka när jag kom ut :P Men det var kul, sen åkte jag och Ramona till Emo för att jag skulle låna en laddare av henne, det sluta med att jag låna en telefon :P Hon hade inte en sån laddare jag behövde. När vi kom hem kolla vi på bingolotto och åt lite kex och ost. Mikaela och Peter stanna över natten. Det sluta med att jag, peter och mikaela log och sov i soffan, hehe. Sen spela jag, mamma och lasse lite spel innan vi gick och lade oss.
 

På natten kom Fredrik över och prata lite :) Trevligt att ses, var ju ett tag sen. Sen somna jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback