Uppdatering..

Attans vad sällan jag skriver. Har inte ens berättat om våran fest.

Jobbade ju som vanligt under torsdagen, gjorde inte så mycket med barnen. Vid fyra åkte jag ner och fixade håret hos Ursula, hon klippte lite till och färgade en gång till. Sen kom Stina och fick sitt hår fixat. Sen åkte vi alla hem till mig och fixade middag. Vi åt lite sen började vi göra oss ordning. Var klara lite senare än vi planerat, så det blev racer körning över till B&B:et Stinas kompisar bodde på. Parkade bilen och försökte få tag på en taxi.Vi fick en och drog in till puben där vi skulle ha våran fest. Där utanför mötte vi Ita och hennes kompisar och Philippe, en kompis till mig. Sen rullade kvällen på ganska fort. Seamus spelade och var lika grym som alltid :) Det var verkligen jätteroligt, tråkigt bara att det var en massa folk som sagt att de skulle komma men sen inte kom. Men vi hade kul ändå. När puben stängde vid ett drog vi alla på efterfest hemma hos Philippe. Sen tog jag och Fredrik taxi hem.


På lördagen gick jag och Fredrik in till stan, tog en kaffe. Och sen kom Stina och hennes kompisar och vi gick och åt lunch. Malin kom också. Efter lunchen ville Stinas kompisar shoppa lite men Stina, Fredrik, Malin och jag kände inte riktigt för det utan gick och tog en öl tillsammans :) Eller det var bara jag och Fredrik som drack, eftersom Malin skulle jobba på kvällen och Stina skulle köra.


Efter två öl kom Stinas kompisar till puben och vi gick skilda vägar. Jag och Fredrik gick och åt och Stina & Co åkte "hem". Efter vi ätit sprang vi till bussen i regnet :/ Fredrik gick till sitt B&B och jag gick hem och gjorde mig ordning inför utgång. Gick över till Fredrik runt sju och Stina kom strax efter och plocka upp oss. Åkte över till B&B:et där Stina & co bodde, drack skumpa och åt tårta :) Gick ner till lokal puben och hade ett par glas sen tog vi taxi till stan. Var inne på Long Island, sen gick vi till Cubins och dansa. Det var roligt, men jag hade superont i fötterna och i halsen. Så när de stängde åkte vi hem.


På söndagen latade vi oss i sängen ett bra tag. Sen gick jag hem och dushade och gjorde mig ordning, vi skulle på 7års kalas hos Stina. Jag, Fredrik, Malin och Grace åkte dit. Vi kom dit vid två tiden och åkte inte hem fören åtta. Grace somnade efter två minuter i bilen. Det var jätte trevligt, och de hade ett STORT hopptorn med rutshkana :) Stina, Malin och Pyret var nog där inne mest, haha!


När vi kom hem beställde jag och Fredrik pizza, jag jobbade ju så vi satt bara hemma och kollade på Tv:n. Vid elva slängde jag ut Fredrik :P Jag var supertrött och skulle ju gå upp med barnen på morgonen.

Brian vaknade vid typ sju så jag tog in honom till mig och så sov vi i typ en timme till innan vi gick upp. Declan kom upp vid nio och åkte iväg för att plugga. Ursula stannade i sängen till halv elva typ. Hon åkte iväg med barnen när de var klara och Fredrik kom över hit och vi gick på picknick. Sen gick vi till mahon point och kollade lite. Fredrik köpte sig en skitsnygg skjorta. När vi var klara på Mp gick vi hem igen, Fredrik gick hem till sig och jag gick hem och började med middagen. Sen kom Ursula och barnen och en stund efter kom Fredrik, vi åt middag sen satt vi ute i solen och drack tea och lekte med barnen.

På kvällen gick vi på bio och såg 21, den var ganska bra, trodde inte jag skulle gilla den så mycket, men jag var nyfiken på den.


På onsdag var det upp jättetidigt för att köra Fredrik till flyget, gick upp tio över sex, körde ut till flygplatsen och sen hem och gick och lade mig en halvtimme till. Det var ganska skönt :) På kvällen var jag helt slut och tänkte faktiskt sitta hemma, men sen ringde Stina och sa att hon var påväg in till stan, så vi drog till puben. Ganska nice :P


På torsdag var det jobb för hela slanten, gjorde inte så mycket satt mest hemma och slöa. På kvällen åkte jag ut till Stina och vi slappa lite, sen hämta vi Mark i Midleton. Jobbade även fredag, tog barnen till lekparken och sen var vi i stan och köpte lite saker åt Yvonne. På kvällen var vi på grillfest uppe på ett hotel i stan, ganska trevligt. Men vid elva drog jag och Stina ner på stan. Sprang på en kompis som vi inte sett på flera månader. Det var roligt. Gick till Crane Lane med hela gänget sen åkte vi hem med Yvonne. Var hemma runt två och upp vid nio på lördag morgon. Vi skulle passa Mary-ellen, och vid elva skulle vi passa mina barn. Så vi åt frukost och sen gjorde vi oss ordning innan vi drog till mig. Stannade inte så länge hos mig, utan drog till stan med barnen och gick och åt lunch :) Sen gick vi till ett fik och drack kaffe. Vid två lämnade vi Mary hos Yvonne och körde Grace till simningen, sen åkte vi till Tesco för att köpa lite saker till middagen. Sen var det dax att hämta Grace så jag dumpa först Stina och Brian hemma hos mig. När jag kom hem med Grace började jag med middagen, sen kom Ursula och Declan, vi käka sen hoppa jag och Stina in i duschen och fixade ordning oss för att gå ut. Declan körde oss in till stan (Thanks, Daddy! :P) Mötte Malin och hennes kompis, Emma som var över och hälsa på. En ganska bra kväll, åkte sedan med några vänner hem och softa lite.


På söndagen drog vi in till stan och kollade runt lite innan vi gick och åt lunch sen hem till mig för middag. Efter middagen var det utgång som gällde, igen :P Vi gick och dansa på Cubins, sen körde Stina hem mig när de stängde.


I måndags var jag superpigg :) Studsa upp ur sängen. Jobbade fram till två, sen gick jag in till stan och mötte Philippe, tog en öl i solen. Sen tog jag bussen hem och på kvällen åkte jag, Malin och Stina och bada. Svinkallt, men uppiggande!

I tisdags drog vi till stranden efter lunch var där hela eftermiddagen. Kom hem till middagen. Käkade, badade barnen, sen hoppade Urs in i duschen och sen jag. Sen gick jag en promenead med Ita och när jag kom hem drack jag och Urs lite vin och tjöta, sen kom Declan och vi satt uppe och prata fram till tolv. Då gick vi och lade oss och i onsdags jobbade jag fram till ett sen åkte jag ut till Stina. Låg på hennes trädgård nästan hela eftermiddagen och solade :) Sen spela vi kubb med Mark.


När Stina hade slutat drog vi till tesco och köpte picknick-mat. Sen plocka vi upp Malin och drog till en park i stan, satt och flamsa som tusan :) Men det var trevligt, åt massa mat. Sen tog vi en Vps innan Stina körde hem oss och vi sussa.


I morse tog jag barnen till dammen och vi matade ankorna och hade med oss en filt och satt och myste lite. Malin och Ash kom även. Sen  gick vi hem och jag gav barnen lunch. Sen lade jag Brian och plockade ordning lite. Vid halv två kom Stina och Mary, Malin, Ash och Ella. Vi åt upp resterna från våran picknick sen lekte barnen, och vi hade fyllt upp våran lilla lilla pool med vatten, så barnen var där i och lekte. Vid halv fem hade alla åkt och hem jag gick och plocka sen kom Ursual och vi åt middag, sen drack vi tea ute i solen. Declan kom hem och vi lekte med barnen. Nu är alla där nere och jag gömmer mig lite på mitt rum ;) I morgon ska vi gå ut och på lördag vet jag inte vad som händer, kanske ska jobba eller så ska vi nog gå ut :) Blir det fint väder åker vi nog till stranden.


PUSS


Kommentarer
Postat av: fredrik

du har haft fullt upp som vanligt ;)

2008-05-15 @ 23:42:08
Postat av: Emelie

Hello babe!
Hoppas du finns i närheten här kring midsommar, jag vill ses en stund iallafall.. :) Du måste ju se hur jag bor oxå.. :)

Jo, jag blev inlagd på näl förra helgen för att jag hade smärtor i buken.. De tog tusen prover och jag fick ligga kvar.. De såg inte va det var.. men när jag kom hem och var hemma så kunde jag inte gå på toa, så det va förstoppning jag hade, mindre kul kan jag säga.. men nu är de okej!

Jag saknar dig så in i norden, och jag är minst lika dålig på att höra av mig som du.. :) kolsupare bägge två.. hehe. :)

Puss, love you!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback