Caja kom ju som sagt...

..Hon kom på söndag kvällen och på onsdagen var vi på puben och lyssnade på våran vän :) Och han sjöng ÄNTLIGEN min låt, som jag har typ önskat i flera veckor :D

Torsdags kväll var det kurs igen för mig och Stina. Praktisk Filosofi, väldigt intressant kurs får jag säga. Bäst är våran lärare, haha. Och alla nötter till elever :P


På fredagen åkte vi ut till mallow. Lagade mat och drack en hel del vin, och för min del blev det alldeles för mycket. Ett par timmar senare gick vi ner på "stan" för att dansa. Kom in på en klubb, men blev inte så långvariga (Tack vare mig) Jag hade ju som sagt druckit lite för mycket, så när vi dansade lyckades jag ramla på något vänster över en högtalare. Fick lite ont i handen, men tänkte inte så mycket på det. Malin hjälpte mig över till baren där Caja satt. När Caja skulle hjälpa mig upp på stolen kände hon att hon blev alldeles blöt på handen, kollade ner och såg att jag blödde ganska rejält på handen. Hade lyckades skära mig i handflatan, vi fick lite papper från bartender och gick sedan "hem". Där tjejerna tog mycket väl hand om mig TACK TACK TACK BRUDAR, NI ÄR GULD!! Efter ett tag insåg dem att blödningen nog inte skulle sluta så det blev att ringa ambulansen. De kom och vi fick åka till akuten för att sy. Och även fast jag hade mycket alkohol i kroppen så gjorde det förjävla ONT :( Tog inte så lång tid utan fick åka hem ganska snabbt. Kom hem och stupade typ i säng.


På lördagen stannade vi i mallow för att ta det lugnt, med glögg och skräckfilmer :) Det var mysigt. På söndagen var det söndags middag hemma hos Stina. Så vi åkte först hem till mig eftersom jag skulle köra ut. Berättade lite snabbt för Ursula och Declan om min lilla "olycka" De tog det bra.

Ute hos Stina var det julmiddag, vilket betyder OTROLIGT mycket mat. Gott :) Efter middagen dukade vi undan och diskade upp, sen kom ost och kex fram. Även en Aladin ask fanns på bordet, nam nam! Typ två timmar senare var det dax att äta igen, pizzabaguetter denna gång. Trodde jag skulle spricka :P


Kom hem på kvällen och tog mig några värktabletter och gick och lade mig. På måndagen jobbade jag som vanligt. Försökte att inte göra allt för mycket utan vilade min hand. Gick sådär kan jag väl erkänna. (Jag är som mor min, kan inte riktigt sitta still när det finns saker att göra) På eftermiddagen låg jag iallafall still och kollade på film.


Veckan rullade på ganska fort. Och på lördagen tog Ursulas syster ut min stygn. Kände inte ett skit. Malin höll på att svimma och Stina blev hungrig, haha! Carina jobbade under helgen så vi var hos henne och kollade på film både fredag och lördag. Tog det ganska lugnt om man säger så. På söndagen var vi i stan och julhandlade lite. Sen åkte jag hem och åt middag med min familj. Det var väldigt trevligt :) Senare på kvällen var jag och Ita ute och gick i närmare tre timmar. Skönt!


I tisdags hade jag sedan min sista kväll på min heminrednings kurs. Har varit väldigt lärorikt och trevligt. Blir lite tomt nu men jag har ju fortfarande Dh med Ita på tisdagskvällar :p

I onsdags var vi på UCC (College) och kollade/lyssnade på The Blizzards. Riktigt jävla bra band! Hade superroligt :) Tyvärr blev Malin bestulen på sin jacka och tröja, vilket var väldigt tråkigt. Men livet går ju vidare. Hon köpte en supersnygg kappa idag så hon är nöjd tror jag :) Även fast det kostade en del.

Hände även en annan konstig grej. Mitt under spelningen kom det upp tre tjejer på scenen, från publiken. Efter ungefär fem minuter kom en vakt upp och bad dem gå ner, två sekunder senare invaderades scenen med massa folk från publiken. Helt sjukt! Kom upp några fler vakter som försökte få ner folket, men ingen lyssnade och bandet fortsatte spela som om inget hade hänt. HAHA, helknasigt! Ingen skadades dock, som tur var.

När vi sedan var påväg ut från UCC mötte vi sångaren och fick hans autograf, där han skrev "To my swedish babes" ;) Är man charmig så är man.


I fredags var vi i Mallow och tog det lugnt med film och ost och kex :) Somnade sedan framför brasan. Mys!

På lördagen var vi nere på "stan" och köpte lite julklappar. Kom sedan hem och drack glögg och åt mjuk pepparkaka som jag bakat under fredagen. Lagade lite middag och sen gjorde vi oss ordning för utgång. Åkte hem till mig och parkade bilen och tog bussen in till stan. Gick först till Scotts sedan vidare till the Pav där det var en hel hög med folk. Helt fullt var det :) Vidare till Long Island där hela gänget var, som vanligt. Sandra och hennes dejt kom även dig. Var en halv evighet sen sist så det var roligt. Gick vidare till Classic när dem stängde. Skakade lite rumpa och hade trevligt! Sprang på Sam (Malins "bror") och gick hem till honom på efterfest när classic stängde. Jag och Stina ställde oss och städa köket direkt, haha. I vanlig ordning! Det var nog den bästa efterfesten EVER på irland. Riktigt trevligt faktiskt. Kom hem en stund efter sex i morse. Barnen förde MASSA väsen vid tio :S Men vi somnade om som tur var. Gick sedan upp efter lunch typ. Gjorde oss ordning och åkte till Mahon point där vi kollade runt. Sen hem till mig för middag. Efter det åkte vi till smyths för att kolla efter leksaker till barnen. Jag tror jag vet vad jag ska köpa nu :) Skönt att få det avklarat. Sen körde Stina hem mig och jag gick på en promenad med Ita. Kom hem för en stund sen och nu sitter jag här. Skriver just nu på Word, för mitt internet strejkar :( Declan skulle kolla på det. Hmm.


Trettio dagar kvar tills jag kommer hem nu :D

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback