Översvämmade toaletter, Vin och Halloween :)

Vet inte riktigt vad jag ska skriva, men antar att jag borde uppdatera lite av vad som händer här. Vi har varit i Mallow, fått stopp i toan, druckit MASSA vin, ätit god mat, lekt med lego i flera timmar, städat, spelat monopol. Haft en bra natt med andra ord :p
 
I helgen var det Jazzfestival. Stina och Carinas mammor var här :) På fredagen var vi på "Gresham Hotel, Metropole" Det var en massa band som spelade där inne. Mycket folk och bra musik :) Trevligt med andra ord! Var ett band som spelade rock ´n roll, Svinbra! Dansade en hel del.
På lördgen regnade det hela dagen i stort sett. Vi åkte till Kinsale och lyssnade på mer jazz. På kvällen gick vi ut och åt i stan, sen gick vi till Old oak där ett superbra band spelade. Lite jazz-blues-rock´n roll :) Grym sångerska! När dem slutade spela tog vi taxi hem till Ita där vi drack lite vin och flummade fram till sent. Gick hem och sov!

I söndags var vi inne i stan och gjorde inte så mycket, kollade i lite affärer och sen var vi inne på Metropole igen, massa band och MASSA folk, så vi stannade inte så länge utan jag åkte hem till mig och Stina åkte till sig med Carina eftersom hon skulle jobba. Jag jobbade oxå på kvällen. Gjorde ingenting, var helt slut så jag gick och lade mig vid elva.

I går, måndag var det bank holiday så vi var lediga :) Eller jag fick gå upp med ungarna, men vi väckt Urs och Dec vid elva. Jag gjorde mig ordning och runt ett kom Stina och Carina och plocka upp mig. Vi åkte in till stan, kollade lite affärer. Gick till O´connels och drack varm choklad. Kollade i lite fler affärer innan vi gick och åt middag. Sen körde Stina hem mig och jag gick över till Ita med min dator. Fick "Nicke Nyfiken" :) Den är jättesöt. Kom hem och kollade på halva innan jag och Ita tog en promenad. Kom hem och kollade klart på filmen innan jag gjorde mig ordning för sängen, läste lite sen somna jag! Idag har jag jobbat, det är svinkallt ute men vi gick till affären förut. Var tvungen att köpa citron. För Lyssna nu Mamma jag skulle koka äpplesaft fick jag för mig :) Har kokat den nu, och nu ska den stå kallt i ett dygn innan det är dax att sila av den och hälla upp på flaskor. Vi får se hur den smakar. Jag har ju aldrig kokat saft förut. Men det luktade väldigt gott får jag säga :p

Tror jag ska lägga mig och läsa lite. Det är en väldigt fin höst dag ute, men det är SVINKALLT :/ Funderar på att baka något oxå, kanske lite smulpaj med äpple :) hmm tåls att tänka på. Vi har ju MASSA äpplen i garaget, som vi fått från Stina & Co. Jag fick även bittermandel från Stinas mamma, tack så mycket Eva! så nu ska jag baka mandelkubb någon dag, får se när jag kan tänkas göra detta. Måste baka saffransbullar också, fick ju även jäst :)

På fredag är det Halloween. Då ska vi ha halloween party, som vi alltid har i mitt hus :) Massa barn som är högljudda och utklädda. Kan det bli bättre!? :p Ursula kanske ska köpa en pumpa till mig så ska vi skära ut ett ansikte. Jag har aldrig gjort sånt så det ska bli kul :)
Nej nu ska jag nog baka, Puss puss


Kommentarer
Postat av: Petra

Vad kul med Halloween-party, synd att vi inte firar sånt här på samma sätt..

Det är inte så svårt att skära ut ett pumpa-ansikte och du som är så kreativ grejar väl det ;)

Ha det gott!

Saknar dig! Kramizar!

2008-10-29 @ 08:55:00
Postat av: Mamma

Vad duktigt av dig att göra saft du prövar på det mesta och lyckas.Jobbar för fullt nu när det är höstlov kollo men veckan går så fort.Ta det lugnt med allt vin drickande det låter som ni dricker varje dag inte bra.Nu kommer du snart hem det skall bli gott.Sköt om dig hälsa alla.Kram Mamma love you.

2008-10-29 @ 17:50:32
Postat av: Lella

Jag jobbar och står i. Har flyttat ihop med Patrik nu. Asså, vart ska hon flytta? kramis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback