Lately


Efter semestern har veckorna rullat på. Grace började skolan den 1september. Och hon älskar det! :) Hon var så söt i sin uniform första dagen, en riktigt liten skolflicka. Brian fyllde två och vi hade lite kalas för honom. Han har även börjat sova i en stor säng, som en riktig grabb. Han älskar sin säng. Sover Hela nätterna utan problem. Jätteskönt!

Sen har jag och Stina målat vårat skjul, hehe. Det började med att Declan sa till oss att han hade köpt färg och att vi nu kunde måla det. Han skojade bara med oss, men vi tar ju allt på fullaste allvar (Haha :p) så vi målade. Hade riktigt roligt, Och Declan blev nöjd :)
 

Carina (Stinas kompis från Sverige) har kommit hit, för att jobba som aupair hos en familj fem minuter ifrån mig ungefär.

Hennes första helg i Cork spenderade vi (Malin, Stina, Carina och Jag) nere i mitt mobile. Åkte ner på fredag kväll, drack lite vin och spelade monopol, sen såg vi på film men jag somna. Vaknade ett par timmar senare och alla tjejer hade gått och lagt sig och lämnat mig ensam på soffan. På lördagen tog vi en långpromenad över fältena, rev oss på björnbärs buskar och dylikt. Inte så smart att vandra i capribyxor och ballerina skor. Haha, men kul hade vi :) Kom tillbaks och var ganska slöa, jag städade dock ut skåpena. Sen åkte vi ner till Carrigaline och handlade middagsmat. Tillbaks och lagade mat, sen kollade vi på film. Var lite slöa efter vinet från kvällen innan så det blev en ganska så tidig kväll.

Söndagen var väldigt lat, satt och läste mest hela dagen :p Stannade hela dagen och bara slappade. På kvällen var vi ute och rumla i stan. Var inte så mycket folk ute, men vi gick till Classic och dansade järnet till "Eighties something" ett band som spelade 80-tals musik. Väldigt bra :)


Veckan som varit har vi haft mina barns två kusiner här. Ciará (6år) och Emmet (5år) Måndag, Tisdag och Onsdag gick väl an, men torsdag var jag själv med de små liven. Eller, Malin och Ais var över och Stina med alla tre ungar. Så det var full rulle. Bakade schakrutor med Grace och Emmet. Vilket gick hem hos barnen. När alla barnen åkt vid fem hade jag världens huvudvärk :( Åt middag, sen gick jag och typ dog på min säng i några minuter, sen kom Ita över. Hon stannade typ en halvtimme (Hennes bror bjöd mig till deras bal så jag behövde hjälp att välja ut smycken till min klänning)

Efter att hon gått fixade jag lite i mitt rum och målade mina naglar. Vid tio stod jag inte ut längre, hade så ont i huvudet att jag mådde illa. Tog huvudvärkstabletter och gick och lade mig med min varmvattenflaska. Låg i ungefär en timme innan jag kunde somna, hade så ont :S


På fredag morgon vaknade jag dock och huvudvärken var som bortblåst :) Hade Brian på morgonen, Malin och Ais kom över och även Carina och Ita. Vi hade lite förmiddagsfika. Sen var jag tvungen att hämta Grace och Emmet i skolan. När vi kom hem var Stina och Mary-ellen hemma. Vi åt lunch och sen var barnen ute och lekte. Vid halv två kom Emmets mamma och hämtade honom. Vid två åkte vi och hämtade Lauren i skolan och sen körde vi vidare till Mp för att köpa nagellack till mig som matchade min klänning. Hem igen och barnen lekte, vid halv fem åkte jag och Grace ner till Ursula för att fixa mitt hår till balen. När vi kom hem var Declan hemma och vi lagade middag medan Stina körde sina barn till Yvonne. Sen började jag göra mig ordning. Malin kom över och när jag var klädd skålade vi alla i champagne :) Sen kom min "date" och hämtade mig. Med handblomma till mig och choklad till Ursula (En gamal irländsk sed) Vi gick över till Ita med Malin och Stina efter oss. Där var det korttagning och mer champagne. Vid åtta körde Ita och Nials pappa oss till rochestown park hotell, där balen hölls. Jag hade verkligen jätteroligt :) Det var ett band som spelade, som var superbra!  Jag fick sångarens hatt :p hehe. En sån som jag hade fast i svart :) Vid två tiden drog i oss in till stan och mötte Malin, Stina och Carina. Var på donken sen bar det av hemåt till sängen. Var hemma vid fyra någongång.


I lördags gick vi upp tidigt och åkte bort till Carina. Malin var redan där och vi åt frukost. Sen åkte vi till stan, jag skulle fixa sulan på mina skor. Men dem kunde inte fixas :(

Vid femtiden var vi tillbaks i Carinas hus och vi lagade middag. Sen åkte vi för att hyra film. Hyrde tre stycken: "Ps.I Love You", "The Waitress" och "In Bruges". Såg de två första hemma hos Malin, eftersom hon jobbade. Vid två tiden när Malin slutat åkte vi till Tesco för att handla chips :) Åkte hem till Carina och gjorde mikrokola sen kollade vi på den sista filmen. Vi halvsov igenom den ungefär. Men den var bra. Ganska knasig dock, men helt ok. Farell är ju läcker så det räddade en hel del ;) Vid fem stupade vi i säng och vid nio var det upp och hoppa. Jag och Stina åkte till blackpool och kollade lite, slutade med att vi köpte förvaringslådor :) Skitcoola! Åkte sedan hem till mig och somnade nästan. Gjorde lite mat sen somnade vi på riktigt. Var helt slut. Vid sju åkte Stina hem och jag gick över till Ita för att kolla på lite bilder från balen. Helgalna bilder! :p Nu ligger jag i min säng och lyssnar på musik. Ska snart sova tror jag. PUSS


Kommentarer
Postat av: harriet

hej snygging!

jag saknar er massor!!



hur kom det sig att du gick på bal?? och med vilken snygging ;);)

hehe puss

2008-09-16 @ 11:55:12
Postat av: harriet

hej snygging!

jag saknar er!!



hur kommer det sig att du gick på bal? och med vilken hottie :D



hihi puss

Postat av: harriet

haha det funkade inte först så jag skrev igen, men då postades båda :O puss

2008-09-16 @ 11:58:30
Postat av: Mammo

Waooh!!Vad snygg du var på Balen (Som alltid)

Du verkar ha fullt upp hur skall du hinna gå på kurs? Ja ja dygnet har 24 timmar det gäller att planera så löser sig allt.Här hemma är det riktigt fint höstväder 12 grader lite sol jätte skönt.Hälsa och tacka Ita så jätte mycket för de fina bilderna som hon skicka till mig på Balen.Klänningen sitter bra fortfarande...

Ha det bra Kram Mamma och Lasse.

2008-09-16 @ 12:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback