OXEGEN baby :)

Det började redan på onsdagen med pre-oxegen hemma hos mig :) Vi packade och handlade inför helgen. Hällde upp allt vin på plastdunkar (eftersom man inte får ha med sig glas flaskor in på området)
Torsdagen jobbade jag och sen var det stressigt, bakade och gjorde pasta sallad. Packade och åt. Packade om och packade ut i bilen. Ita kom över med alla sina saker och vi begav oss mot Stina. Påvägen dit plockade vi upp Yvonne. Kom till Stina och Ita insåg att hon glömt biljetterna! Pucko lixom, så efter en god middag fick vi bege oss mot Cork igen. Hämtade biljetterna och åkte tillbaks till Stina. Drack lite vin med Yvonne och Helene innan vi gick och lade oss. Vid fyra var det dax att öppna ögonen. In i duschen och sen frukost!
Var klara och redo att åka kvar över fem. Tog oss en timme och 45min upp till OXEGEN. Var inte så lång kö in så det var skönt. Det gick igenom väskorna och grejer. Kom in till camping området till slut och satte upp vårat tält. Utan problem! Hade världens bästa plats. Nära till allt!

När tältet var uppsatt korkade vi upp vinet och åt frukost :) Tog en sväng runt camping området för att kolla läget. Vid två började första bandet "The coronas" Bra band! :) Sedan rullade det på hela helgen. Såg ett flertal band. Det gäller ju att se så många som möjligt, jag och Stina såg bl.a

Blur, Snow Patrol, The Script, Lily Allen, The Coronas, Keane, Duke Special, Republic of loose, Fight like apes,
Swedish house mafia, Kings of Leon, James Morrison, The blizzards, Fred, The Killers, Razorlight, Paolo Nutini,
Lady Gaga,
Kate Perry, White Lies, Jason Mraz, Noisettes, Andrew Hosier Byrne

Den bästa showen var Noisettes, hon var skitgrym! Kings of leon var bra, men showen var ingen höjdare! Razorlight och The killers var grymma! :D Och the Script, James Morrison, Duke special, Keane. Lady Gaga var skit kass. Hon är så fake, hade singback och Playback. Kate perry var dyngrak men rolig att se på :p

Helgen var kalasbra! Synd med en massa regn men vi torkade ganska snabbt när solen kom fram. Vi frös iallafall inte. Dansade lite oxå på Live box arenan. En skitstor skärm som spelade musik fram till klockan fem varje morgon. Riktigt grymt! Gary och gänget var där uppe :) Roliga grabbar! Hade med mig min svenska flagga så alla visste att vi var svenskar haha :) Våra grannar älskade oss!

Körde hem efter the killers show på söndag natt. Vi var hemma vid fyra på måndag morgon! Stina skulle upp och jobba men jag och Ita fick sova :) Dem väckte mig när lunchen var klar kl. 2 *oops* Och Stina -världens bästa fruga- hade gjort fry-up till lunch :D Thanks darling! It was so so yummy :)

XX Pyret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback