Polis eskort for forsta gangen :D

I gar var vi ute, ovanligt. Efter middagen gick jag bort till Douglas och traffade Harriet, vi akte till hennes hostdads hus och gjorde oss ordning. Sen tog vi bussen in till stan och gick hem till Soren. Dar Sanna, Linnea och Ellinor var och forfesta, vi stanna dar och drack kanske en-tva timmar. Sen gick vi ut, vi skulle ga till Havana men det var 23 sa vi kom inte in. Sa vi gick till Cubbins mittemot! Det var svinkul :D Tills Harriet stuka sin fot, rejalt igen! Da var klockan typ tva som dom stangde. Sa vi funderade pa om vi skulle aka hem eller till sjukhuset. Vi prata med Polis-vakterna och dom tyckte vi skulle aka till sjukhuset. Sagt och gjort, Men det ar ju inte varldslatt att fa en taxi i centrum av Cork vid den tiden. Men som tur var sa var det snalla poliser, som dom hjalpte oss. Sa nu har jag och Harriet for forsta gangen i vara liv akt poliseskort, haha. Till sjukhuset! Vi kom inte dar lite innan halv tre och kom darifran vid halv fem-fem. Somna ju typ halv sex, fy fan! Men KUL det hade vi :D

Idag da fick jag ga upp tidigt. Eller jag gick upp tio, inte sa tidigt men jag somna ju inte foren halv sex sa. Jag gick upp tog pa mig klader, packa min vaska och borjade min vandring hem! SKulle forst in pa Douglas court for att kopa en dop-present. Det blev ett typ set med; Ram, burk for harlock, burk for tander och ett par skor i porslin. Familjen blev jatte glada for det :) Kom hem runt tolv och da borjade paniken, alla skulle gora sig ordning och lunch skulle atas middag skulle hamtas, Det var massa saker pa en gang. Men vid tva sa akte familjen, och jag stannade kvar och gjorde mig ordning i lugn och ro. Och vid fyra sa kom min hostmums bror och hamtade mig, sa akte vi till kyrkan!

Sa nu har jag varit pa en baptism assa katolskt dop. Var typ precis som Svenskt dop men pa engelska, haha. Alla tyckte min klanning var saaaa fin ;D Efter kyrkan sa akte alla hem hit och at middag, Det var typ hur mycket folk som helst. Och massa barn, efter en kvart i lekrummet sa syntes inte rummet langre! Alla stanna ju hur lange som helst. Assa vi kom hit vid 17.15 och folk borjade aka hem vi atta, for att lagga sina barn. Mina hostparents skulle ju ut idag med sina vanner sa det var nagra manniskor kvar fram till halv elva nar dom gick ut. Nar dom gick sa stadade jag undan i lekrummet och koket. Mamman sa att vi tar det i morgon, But Hey! You know me. Jag ar for snall :D

I morgon ar det da jag som tar barnen nar dom kommer upp. Ar svintrott nu, holl pa att somna nar jag la lillkillen vid halv nio. Ska lagga mig och sova snart. I morgon ar det Adventsfika :D Pepparkakor & Glogg :P

Vaderprognos: Dagen efter vader pa morgonen/fm = Soligt och bla himmel :) Sen blev det varre, och nu blaser det sa jag tror fonstrena ska blasa sonder. Regnar som fan oxa! Men ganska varmt iaf upp till 12grader idag tror jag.

Sleep tight!


Kommentarer
Postat av: Petra (syster)

Hej syster. Du lyckas då med allt...
Jag har fått mail om att min order är "shipped" så du kan väl säga till när det dyker upp!
Kramizar! Love U!

2006-12-04 @ 07:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback