Jul-shopping

Hmm idag har jag da jobbat, Gick upp som vanligt vid 8.15 sa jag var nere vid typ 8.30. At frukost och plocka ur diskmaskinen! Och vid nio hade alla akt, sa jag var ensam med lillkillen. Vid 9.20 ville han ha mat, Sa jag mata honom, han tog halva flaskan innan han somna. Jag satt och kolla pa Tv:n i typ tio min innan jag gick upp. Lade honom pa sangen och loggade in pa MSN. Sen satte jag pa radion pa Rixfm, pa natet assa :D fatta va gott det var att hora Svensk radio, underbart! 
 
Iaf strax efter det vakna lillkillen igen och ville ata resten av flaskan hehe. Sen fick han ligga pa sangen i mitt rum, medans jag stada :) I mitt rum assa, sa nu ar det rent, Nya sangklader och nysopat golv, nydammat oxa :D Jag ar sa duktig, ler

Sen blev lillkillen less pa att ligga stil, sa jag fick ga runt och bara pa honom, sen somna han efter ett tag. Forsokte ringa mamoo, men hon jobba :( Men hon ringde senare sa jag fick prata med henne iaf :)

V
id tolv gick vi och hamta lilltjejen pa skolan, och nar vi kom hem sa gjorde jag lunch, fishfinger-sandwich :P Sen var det dags for mat at lillkillen, igen! Sen kom mamman hem runt halv tre. Sa da var jag ledig, tankte aka in till stan och kopa julklappar, Jag kopte faktiskt en julklapp, till MIG :D eller A, hehe. Lillkillen ska dopas pa lordag sa det ar ju dop, och jag hade verkligen inget att ta pa mig, sa jag var inne och kopte en klanning, JATTEFIN! En svart, utan axlar. Sen kopte jag en vit cardigan som jag kan ha ifall det blir kallt. Sa kopte jag ett passande halsband och orhangen, svarta och vita parlor. Sa jag tankte att jag kunde ha dessa kladerna pa julafton :D Kommer bli saaa sot :P

Kom hem vid fem sa da satte jag mig har vid datorn, sen testa jag mina nya klader och sag om det passa ihop och ifall mina skor passar till. Och det gjorde det :) Sen har jag atit middag och suttit har lite till.

I morgon ska jag jobba hela dagen. 8.30-18.00 Efter det vet jag inte vad som hander. Sanna jobbar, vet inte med dom andra tjejerna, Harriet ar nog ledig iaf. Johan aker hem till Sverige pa fredag morgon sa han aker till Dublin redan i morgon.

I gar var jag Sanna och Lisa pa puben. Vi gick till Scotts, en fin liten pub i stan. Nar vi skulle bestalla sa ville dom se leg sa vi visa vara leg. Men da sa han att det maste var pass eller korkort. Men vi sa att detta var vara Id-kort i Sverige, som funkar overallt annars pa irland! Men he, de skulle inte funka. Sa tog jag fram mitt korkort och sa: Detta ar mitt svenska korkort som jag aven anvander har pa Irland nar jag kor bil, da fick jag kopa cider. O Lisa hade med sitt pass, men stackars Sanna som dessutom ar aldst fick inte kopa alkohol. Assa knas-bar!

Vaderprognos: I morse var det ca.8grader men det har stigit och varit upp till 12 idag. Kom lite regn pa fm, annars uppehall. Lite gratt och mullet pa em. Blasigt, men inte sarskilt kallt.

Puss Pyret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback