sumering av veckan som vart

Ok, nu har jag varit i Cork en vecka, anlande forra sondagen. Detta har jag gjort pa en vecka, forutom passa barnen, o hjalpa till har hemma:

Tagit bussen in till stan o handlat. Har kopt mig: En jacka, En trekvartsarmad troja, tva t-shirt, ett par pumps, ett par innetofflor, ett diadem, ett par mysbyxor *hmm* tror det ar allt :)

Jag har varit inne i stan tre kvallar i rad, Fredag var vi pa puben, Lordag var det skandinavisk fest o i sondags var jag o Johan inne o at pizza :P

Fatt hjalp av Johan tre kvallar i rad att komma hem, TACK!

Tagit fel buss hem, sa jag kom tillbaka till stan o inte hem. Tack vare Sanna, hehe

Cyklat till Douglas, Livsfarligt!
Cyklat fel i Douglas,
Dom har tva kopcenter i Douglas, hitta bara till det ena, Men nu hittar jag till bada :)

Sett alla tre filmer jag hade med mig; Festival, GT- en sten, vid en sjo i en skog & Snygg, sexig, singel :) Maste ta med mig fler filmer nar jag kommer hem over jul :)

Ja det ar val nagra saker hehe :) Trivs super bra! Familjen ar jatte bra o allt, Har traffat massa nya vanner oxa, kommer ha de skitkul har.

Dom tycker jag pratar valdigt mkt, hmm varfor de tro ?

Slem, jag var inne o blev medlem pa
www.alc.cx det ar en hemsida for aupairer. Dar far man fylla i vart man vill aka o sant, typ som en CV, (skriv pa Engelska bara, annars far du gora om allt, sa dom forstar!) Sen skicka dom mail till mig om familjer som skulle passa mina val o sa fick jag svara pa dom jag var intresserade av :) Sen ringde mamman mig o vi bestamde att jag skulle komma. Sa bli medlem dar! Ja det vore svin kul om du kom hit, sa jag kanner fler :D

Petra, om du laser detta, vilket du troligvtvis gor ;) GRATTIS i forskott!  Vart ska ni aka pa semester? Hoppas ni far en super bra vecka, eller ni kanske stannar tva ? Iaf :D
Jag trivs verkligen jattabra Angrar inte att jag akte, familjen ar jatte bra. Har varit inne pa Vero Moda, var jatte latt o hitta, Patrick street ar typ affars gatan i Cork, alla affarer ligger dar. TACK for allt dit stod och pushande prat :)

Ar ledig nu fram till i morgon vid typ Tva :) Super bra. Men torsdag och fredag kommer jag jobba fran typ 8-17 sa det blir langa dagar.. annars ar det kanske korta dagar dom andra :) Kanske ska bowla med tjejerna i veckan o Johan. Johan kanner inga andra svenskar har, bara oss tjejer sa han far vara med oss. hehe Typ alla killar han traffat har har inte riktigt alla hastar i stallet, assa svenska killar. Funderar pa om jag skulle ringa Sanna vi kanske kan ta en Fika i Douglas idag eller ngt.. hmm bra ide (fan hittar inte apostrof eller hur det nu stavas)

Har skrivit har varje dag sen jag kom nu tror jag :D

Lella det ar klart jag inte glommer er hemma i Sverige, Sa lange ni inte glommer mig sa, deal?

Lots of Love Pyret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback