Förlåt, jag har gjort det igen!

Inte bloggat på flera dagar alltså! Förlåt alla, men jag har blivit en mycket upptagen kvinna här på Irland, har ju skaffat kille och allt. Kommer nog inte hem på ett tag, kanske några år. Kommer troligtvis få sluta som aupair, dom är inte så nöjda med mig. Dom tycker jag festar alldeles för mycket. Men det gör inget, för jag och min kille har planer på att flytta ihop. Han är verkligen UNDERBAR! Så det kommer nog funka superbra.

HAHAHA skojjar bara, nej jag har inte skaffat kille, absolut INTE! Men jag kommer nog stanna längre än planerat. Om Stina får som hon vill så blir det troligtvis till slutet av juli 2008. Vi får väl se! Och jag ska stanna hos Urs och Dec!


Ok nu ska jag ge er en uppdate på vad jag har haft för mig dom senaste dagarna.
Torsdag: Harriet kom ju över på kvällen och vi skulle in till puben, jag körde. Harriet skulle öppna sin vinflarra innan vi for och hämta Stina, hon är ju så smart så hon försökte öppna den med vinöppnaren, fast det var skruvkork på den, haha :P smartgirl!Sen hämta vi då Stina, åkte in till stan. Och först gick vi till Old Oak. Det var trevligt som vanligt, stanna inte så länge, utan gick till Crane Lane (tror det heter och stavas så) Där tog Stina och Harriet varsin cider innan vi gick vidare.Och påväg mot nästa pub, mötte vi några gatumusikanter som Harriet självklart skulle spela med. Hon är faktiskt duktig, men kanske inte när hon är full :P No offense, bruden!
Vi gick vidare till Ad Brod och där skämde vi nog ut oss. Först skulle Harriet prata med musikern som spela, och råka förstöra hans utrustning, eller en del av den! Men han blev inte arg, sen bad han henne att sitta ner bredvid medans han fixa det, och vi sa även till henne, då skvätte hon öl på oss och på två killar som satt bredvid oss, PINSAMT! Men men det var lugnt, kom nästan på musikerns utrustning oxå. Sen skulle hon försöka laga hans pryl och satt och smekte och pussa på den, haha!  Sen åkte vi hem, körde först hem Stina och självklart körde jag fel när jag åkte från henne, men det löste jag med lite hjälp från Stina. Harriet däcka i baksätet redan innan vi kommit ut ur stan :P Nästan hemma fick jag punktering, lagom kul! Vi åkte hem och parka utanför huset och försökte byta däck, men vi är ju inte super starka. Och Harriet var väl kanske inte till så mycket hjälp, hehe. Men hon stoppa en snäll gubbe som försökte hjälpa oss, tyvärr så var det en av bultarna som man behövde ett special verktyg till (som låg i bilen berätta Dec dagen efter) som vi inte hitta, så det var ju bara att gå in och väcka Urs och Dec kl. Ett och förklara vad som hänt, det var lugnt. Och på fredag morgon bytte Declan däck. Så nu är det fixat!  

Fredagen flöt på som vanligt, Harriet sov ju hos mig så hon åkte till Douglas vid åtta på morgonen för att hämta barnen hos Frank. Tyvärr kunde varken Stina eller Harriet komma över med barnen, så jag var ensam hela dagen. Minns inte vad vi gjorde med något gjorde vi säkert. Jo just de, jag städa garaget!
På kvällen kom Stina och hämta mig, vid kvart i nio och vi åkte ut till Frank i Douglas, där Harriet var. Vi var redan i ordning, så vi gjorde lite quacamole och dippa chips. Sen kom Frank hem, han ville köra Tequila. Han hade aldrig gjort det innan! Det var roligt, sen drack vi en hel del massa mer innan vi bestälde taxi in till stan, som Frank pröjsa för, fast vi sa NEJ! Aja väl inne i stan gick vi till Long Island, som har drinkar. Och som tydligen är en gay-bar fick vi veta senare.Vi drack våra drinkar och drog, gick in på två eller tre andra barer, och bara kika lixom, men inget verka vara något att ha, så vi gick till Old Oak, vart annars! Ujuj, vi var rätt fulla och skämde nog ut oss. Harriet tappa sin blixt till sin telefon, lite på grund av mig, Sry bruden!

Tog en taxi hem till Frank på natten och sov där. Vakna vid halv ett, tror jag. Frank var inte hemma, men hade skrivit en lapp att det fanns frukost i kylen (Vi skoja med honom om att vi ville han skulle göra Irländsk frukost åt oss, så han hade köpt saker för de) Brudarna ville ha kaviar till äggen, så vi åkte hem till mig och hämta de! Sen käka vi, och Frank kom hem.
Sen åkte vi till stranden. Och bada :) Japp ni läste rätt; BADA i havet. Det var lite kallt, men man vande sig. Solen var ju ganska varm så den värmde. Eftersom jag körde börja Harriet och Stina dricka redan på stranden. Påväg hem åkte vi in till Mahon point för Harriet ville köpa en kjol. Blev tyvärr ingen, men vi åt på Donken. Sen visste vi inte vart vi skulle, hade messat med Frank om att ha Tequila race, men han verka inte så pepp. Så vi våga inte åka dit. Eller vi åkte dit, men han var inte hemma så vi åkte igen. Sen messa han och sa att det var lugnt om vi kom. Vi fick även sova där om vi ville. Så vi körde dit, duscha och börja dricka. Drack typ tre st smirnoff ice-ich flarror var, sen en och en halv flarra vin dela vi på. Och sen hade vi Tequila race, och det blev många av dom. Sen några vodka nubbar på de. Sen beställde Frank taxi till oss, och vi sa att han INTE skulle betala denna gång, och han lova att inte göra de. När taxi kom följde han oss ut till bilen och precis innan han stänger dörren till taxin säger han: It´s payed allready!

Väl inne i stan hade vi bestämt att INTE gå till Old Oak, men vi hamna där iallafall, skulle dit snabbt bara för att fråga efter Harriets blixt, som dom inte hittat. Sen försvann vi från varann där inne ett tag. Men hitta tillslut varann, och Harriet hade dansat med en kille typ hela kvällen, han kom ut till oss och prata och fråga om dom kunde byta nummer, visst sa Harriet och tog upp sin telefon, då rycker han den ifrån hennes hand och bara kutar där ifrån. Senare fick vi ett samtal från polisen, att Harriet var där. Så vi traska dit, jag och Stina (Pyret VÄLDIGT berusad) :P

När vi kommer dit, visar det sig att dom sagt fel station till oss så vi fick vänta en stund på Harriet, men eftersom hon var väldigt full, så tog dom inte henne på allvar, även fast vi hade bild på killen som gjorde det. Så vi tog en taxi hem, och Harriet var helt förkrossad och gick in till stackars Frank och grät. Jag somna ganska fort. På morgonen var Stina och Harriet uppe tidigt, för att åka till stan och polisen med bilden och grejer. Jag var inte så pigg, så jag stanna kvar i Franks hus ensam och sov. 

Framåt tre kände jag mig bättre och tog bilen in till stan och mötte upp Harriet och Stina.

Vi gick till O´briens och jag åt en smörgås. Sen körde jag hem Stina, sen åkte vi vidare till Harriet. Där slängde hon i sig en smörgås, sen åkte vi hem till mig.

Tänkte gå till tivolit, som är en bit från mitt hus, men när vi kom dit var det så satans kallt och lång kö. Så vi åkte hem till mig och satte på en film. Och bara softa. Harriet åkte hem vid halv tolv tror jag. 

Idag har jag jobbat, lite. Hade Brian på förmiddagen, han är sjuk. Så jag gjorde inte så mycket med honom, satt mest och myste. Vid lunch kom Ursula hem med Grace, vi åt och sen åkte dom till stranden (inte för att bada) Jag tog bussen in till stan och gick till EBS åt Urs och köpte ett puder och rouge till mig. Sen gick jag hem. Det var 17-18grader i skuggan så jag hade på mig jeanskjol och linne, fan va folk glodde på mig, tuta och hade sig, HALLÅ har de ALDRIG sett en brud i kort kjol eller?

Väl hemma satta jag mig i hamocken på baksidan i solen och bara njöt! Satt där i ca.1,5tim. Innan Urs kom hem med barnen och sen var det middag strax efter. Efter middagen sopa jag golvena i hallen och köket och moppa dom. Sen satte jag mig här för att blogga. Och nu är jag klar. Vet inte vad som händer ikväll, blir nog soft hemma-kväll. Eller något!
Förresten vi har hittat en affär som säljer Estrella chips, dom har DILLCHIPS :) yummy

Nu är det INTE långt kvar tills mamoo, Lasse och syrran kommer ner. Och det ska bli så roligt när ni kommer! Längtar. Saknar ju er som tusan, förstår ni väl! :´(


Väderprognos:
Sommaren har kommit, 17-18c idag, och soligt och varmt, blå himmel. Det har varit soligt och varmt i flera dagar nu. Hoppas det håller i sig :)
 

Puss o Kram alla,

Jag har INTE glömt er!
Är bara en upptagen kvinna på Irland :P Som har the-time-of-my-life


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback