Min födelsedag :D

image169

Idag fyller jag år ;) Blev firad i morse av familjen Lynch/Kennedy. Fick en pyjamas, en klocka och duschtvål/parfym/lotion :D Allt i ROSA.
Har ju jobbat idag, jag och Ramona gick in till stan med barnen, där vi besökte Pennyes och Ramona shoppa loss. Jag köpte kläder till barnen, med pengar jag fått av Dec :P En t-shirt och kjol till Grace och ett par shorts till Brian. Jättefina! Sen köpte vi glass på donken, jag och barnen när Ramona shoppa. Barnvagn med två barn på Pennyes är ett skämt! Usch, det funkar INTE! Ska vi inte göra om :P

Sen gick vi till en lekpark som ligger typ fem minuter från själva centrum. Bredvid Dec´s jobb, så han kom ut och sa HEJ. Hade med oss lunch: Frukt/sandwiches och godis. Var där i ca. en timme innan vi gick till bussen och åkte hem. Var supertrångt på bussen :S Men vi skulle ju inte så långt, så vi kom hem. Lämna bara lite grejer innan vi följde Ramona till salongen, hon skulle klippa och färga håret. Sen gick jag hem igen med barnen; Städa/Vek tvätt/Strök tvätt/Mata Brian/Packa/Bytte lakan i Graces säng. Sen kom Urs hem och var förvånad att det var så rent :D Och hon undra HUR jag får energin och HUR jag hinner? Mitt svar är VET INTE. Fattar inte, men jag är knas. Ska ALLTID överträffa mig själv!

I onsdags jobba jag, Men bara eftermiddag. Gick ändå upp tidigt på morgonen för att möta Stina på Mahon Point vid tim. Tänkte gå hemifrån och ta bussen dit 9,55 :) Skulle kommit ganska mycket försent. Men Ursula körde mig, det var snällt! Men Stina kom sent iallafdall :P Framkalla kort till en klippbok vi gjorde till Harriet som åkte hem igår :( Sen köpte vi även en gul T-shirt till henne med en giraff på :D och ett armband med G-klavar och Noter. Som matchar hennes halsband hon köpte till sig själv i födelsedags present förra helgen :D
Sen åkte vi hem till mig och fixa med klippboken. Blev klara som tur var. Gud vad vi stressa. Men resultatet blev jätteBRA! Tycker vi iallafall :)
På eftermiddagen hade jag Brian, gjorde inte så mycket då. Städa mitt rum och plocka ordning lite i huset bara allmänt, orka inte göra så mycket!
På kvällen lade jag Brian sen kom Stina och hämta mig, och vi åkte in till stan. För att möta MAMMA, LASSE och RAMONA :) Vi mötte upp dom gick till Ovens Bar dit även Sandra och Kevin kom senare. Sen åkte mamma och dom vidare. Dom har hyrt en stuga i Baltimore, som ligger en timme från Cork. Strax efter kom HEDERSGÄSTEN för kvällen: HARRIET :D:D Hon fick sina presenter och blev jätteglad, sist men inte minst fick hon klippboken, hon hann läsa halvvägs innan hon börja gråta :( kommer sakna henne så mycket!
Vi gick till Donken en sista gång också :) Sen till bilen och där var de lilla julafton, Harriet hade massa saker som hon inte skulle ta med hem, som vi fick :D Sen börja dom åka och jag och Stina hoppa in i bilen, och där låg ju Harriets födelsedagskort, Så jag sprang ut och skulle springa till Harriet och dom, men dom såg mig inte, det gjorde däremot en GARDA, som stannade Harriet och uppmärksamade henne, hehe. Så hon fick sitt kort och vi åkte hem.

Igår jobba jag hela dagen. Och hade inte en lugn stund. Det börja på morgonen, Brian hade bajsat mega mycket så han hade på ryggen och överallt typ, så det var bara att duscha av honom. Sen kom Stina med Lauren och Mary-ellen. Jag tog med Grace ner till salongen för att klippa mig och färga, så Stina passa Brian. När jag sitter på salongen med färg i huvudet ringer Stina "Har ni en läcka i köket?" "Det droppar vatten från taket" Ingen aning säger jag, jag tar det med Urs så får jag kolla när jag kommer hem säger jag. Urs fatta inget, hon hade inte sett något. När jag var klar sprang jag hem med Grace, men först in i affären och handla. Hem käka lunch med Stina och gänget. Sen börja jag med en tårta till syrran. Sprang runt som en yr höna eller något. Sen åkte Stina och dom hem. Och jag städa mitt rum med Grace. Sen fixa jag med tårtan samtidigt som jag tog hand om tvätten och städa. Sen skulle jag även laga middag till alla, mamma och dom skulle även komma över.
Så jag står där, lagar mat köttfärssås och spagetti, garnerar tårtan, passar barnen OCH matar Brian. Då slår det mig, en gränsallad kanske vi ska ha. Tänkt och gjort, herregud ALDRIG varit så stressad i hela mitt liv. Sen kom Urs hem och strax efter Dec. Sen ringde mamma och fråga lite efter vägen. Jag skulle gå och möta dom, men råka säga höger istället för vänster. Men dom hitta till slut. Hem och äta, sen åt vi tårta :D
Sen lade Dec och Urs barnen och jag visa mamma och dom runt i huset. Vi prata lite innan dom åkte vidare till Baltimore. Ramona stanna här över natten. Så vi kolla lite Tv. Innan vi gick och lade oss! Och i morse ringde Petra mig kvart i åtta :S Somna om i tjugo minuter typ innan jag gick upp.

Så nu är dagen snart slut. Ska alldeles strax lägga Brian och sen kommer Mamma och Lasse och hämtar mig och syrran och vi ska åka till Baltimore och äta middag :) Sen ska jag vara med mamma och dom HELA helgen är ledig fram till onsdag, så jag kommer hem på Tisdagkväll. Så jag kommer troligtvis inte blogga så mycket dom närmsta dagarna.

Pussiknull som vi sa ;)

Kommentarer
Postat av: stina

klart jag sitter pa din dator nar jag passar kidzen, vad skulle jag annars gora? idag har jag lite trakigt utan dig...ska ta med lauren pa bio snart...=P har delat 5 flaskor vin med yvonne i helgen, har varre bakfylla an jag haft mer er...iaf. sant ar livet. hors sen. (K)

2007-04-29 @ 15:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback