Tisdag, Onsdag & Torsdag

I tisdags var det ju rättegång, Gud. Trodde inte det skulle vara så jobbigt att dra upp allt igen, men jojomen! Urs var tvungen att jobba, men hon tog med Grace. Så jag hade bara Brian som var sjuk. Men han var så duktig när jag prata i luren. Tog ju bara en knapp halvtimme. Men gud så jobbigt det var. Satt och lipa i tjugo minuter efter :( Tack mamoo att du ringde! Det var gulligt :D

Igår jobbade jag knappt något. Skulle börja vid nio, men åtta kom Urs in och fråga om jag kunde ta Brian, så hon kunde gå och sova en timme. För hon hade inte sovat på hela natten pga. av Brian.
Så jag gick upp med honom, Dec åkte till jobbet, så jag kolla på tv med Brian en stund, sen somna han. Då åt jag lite frukost och sen kom Urs och Grace ner. Typ 20min efter att dom kommit ner åkte dom iväg till WW. Och jag var ensam med Brian, som sov.
Så jag kolla Tv, och fixa lite i huset. Sen vid typ elva kom dom tillbaka, bara för att hämta Brian och lite fika. Så åkte dom till FOTA; en djurpark typ. Harriet är ju ledig, så vi bestämde för att hitta på något. Jag hoppa in i duschen, tog bussen in till stan och hämta bilen på Dec´s jobb. Åkte iväg till Harriet i Monkstown där gjorde vi lite picknik och drog iväg till stranden. Oh GUD vilken underbar strand, och ganska varmt var de. Så vi låg och gassa i solen i två timmar lite drygt :P Sen åkte vi hem och påvägen köpte vi lite grejer till middag. Som blev UNDERBART god! Gud, vi höll på att börja gråta båda två, för det var så svenskt: Kokt torsk, äggsås & färskpotatis. Supergott lixom :) Säger då de: "svensk husmanskost slår ALLT, med hästlängder" :)

Sen chilla vi mest innan läggdags. Sen låg vi och tjöta en stund innan vi somna. Och eftersom jag skulle köra hem till mig i morse, så fick jag gå upp tidigt. Dec skulle ha bilen 8,15. Jag åkte 7,30 in case the trafic u know! Men det var typ inte en enda ute, så jag var hemma på en kvart :P
Sen idag har jag inte orkat göra så mycket åt hushållet, behöver städa toaletterna, hade tvätt som skulle vikas och strykas, golvena behöver tvättas. Innan tio halv elva gjorde jag typ inget. Sen gick vi till affärn, när vi kom hem gick vi ut och satte oss på trädgården, satt där till efter lunch. Åt lunch ute på en filt Gömysigt! Sen gick vi till dammen och mata ankorna, tog med filten och satt där i en o en halv timme ungefär. Lite mer kanske. Underbart som tusan!
Harriet kom över til lunch och var även med till dammen :) Så efter dammen åkte hon hem, och jag var hemma och plocka ordning, för det såg ut som ett bomnedslag i köket. Orkade faktiskt vika kläderna oxå, men inte stryka. Gör det i morgon eller nåt :P

Sen har vi ätit middag och efter det satt vi på baksidan i solen och myste. Och Grace sprang runt och lekte :) Ikväll ska jag ta de lugnt! Lägga mig tidigt. Stina är i Sverige och Harriet får killbesök ikväll. Så till helgen blir det en lugn hemma weekend, med familjen.

Väderprognos: SOL, hela dagen med Blå himmel, inte ett moln! Varmt som attan. som mest vad jag har sett 21,6c, fatta att sommaren är här! Gud så underbart :P
Vad har ni för väder i Sverige? I Norr har dom snö vet jag :P

Nej nu får de räcka för idag, Sry för min OTROLIGT dålia bild-uppdatering men jag hinner inte. Och orkar inte. Men det kommer någon gång i framtiden. LOVAR!

Pussigull och nyp i stjärten :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback