Måndag, och hela veckan :)

Jag fick sovmorgon, vilket nog var bra med tanke på när jag kom i säng ;) Ursula kom in halv nio med min ögonsten. Tog det ganska lungt fram till tio när Ursula gått, sen klädde jag Grace och mig själv. Sen gjorde vi en prinsesskrona till Grace. Sen hade vi lunch innan jag lade Brian. Strax efter kom Ursula när jag stod och strök. Sen sydde jag Ursulas örngott "We will have to keep you forever" ;)

Sen skulle jag haft Brian på eftermiddagen när Grace skulle iväg på genrep inför sin konsert. Men i sista minuten tog Ursula med sig Brian också. Så jag var ledig, gjorde inte så mycket. Declan kom hem vid fyra och åkte igen vid fem. Jag fixa middagen och när Ursula och barnen kom hem åt vi. Sen lekte vi lite med barnen och Stina kom över. KVART I SJU!! Hon var hos mig KVART I SJU, på en måndag, Och hon är ALDRIG så tidig, hehe. Ursula lade barnen och vi drack varm o´boy och tjöta skit. Sen kolla vi på "Friends" en stund innan hon åkte hem. Jag gick och lade mig typ direkt när hon åkte, läste lite innan jag släckte och somna.

I tisdags var det upp som vanligt, halv åtta. Jag var inte så trött faktiskt. Gick ner och skulle plocka ur diskmaskinen, som vi hade glömt sätta på dagen innan så jag fick sätta på den. Sen satte jag på en maskin tvätt och fixa lite. Vid halv nio åkte Ursula med Grace till skolan, och Declan åkte till jobbet. Jag och Brian tog det ganska lugnt, strök lite tvätt och myste. Sen hade vi lunch och efter det kom Ursula hem och hon lade Brian. Sen hämta hon Grace och när hon kom tillbaks satt vi och softa framför TV:n i ett par timmar. Sen gjorde vi tidig middag innan vi åkte iväg till Graces konsert. Grace var ju jättesöt på scen, väldigt blyg dock. Men jättesöt! :) Den höll på i en timme. När vi kom hem gjorde jag ingenting, softa innan jag gick och lade mig. Declan fixa även de trådlösa bredbandet på min laptop. Så nu funkar det och jag kan sitta vart jag vill och blogga :):)
image287Grace är nr. 2

I onsdags skura jag golvena innan nio på morgonen. Jag är så snabb, hehe. Sen gick jag ner till posten och posta ett paket åt Ursula. Jag hann komma ut genom dörren och låsa innan regnet kom. Men det var bara att sätta på regnskydd på barnvagnen och börja traska. Den höll inte i sig allt för länge, men jag var ganska blöt när jag kom till posten. Sen gick jag ner till Ursula och hämta bilen, där fick jag låna hårtorken och fixa mitt hår :) Vilket var bra, såg ju ut som en dränkt katt typ :P


Åkte ner till mahon point, skulle möta Stina. Men påvägen till posten ringer hon och säger att hon inte kan komma. Men jag sket i det och åkte dit iallafall. Kolla runt lite och framkalla kort. Sen åkte  jag och hämta Grace i skolan. Men först hem och öppna för Stina och Mary-ellen, som följde med mig att hämta Grace. När vi kom hem hade vi lunch och sen åkte vi ner till Douglas och kolla lite. Sen fika vi innan vi åkte hem Jag kom hem och vek tvätt, plocka ordning och satte på sängkläder i Graces och Brians sängar, sen satte jag på middagen. Declan var hemma tidigt, för en gång skull. Redan halv fem, eller nästan innan. Sen kom Ursula kvart i fem. Jag fixa ordning mig lite innan jag åkte ner till Stina på middag. Kom dit strax efter sex, och fick ta över hennes strykning. Sen när Yvonne kom hem laga middag och sen åt vi. Jag skulle åka hem efter middagen men dom övertala mig att stanna och ta ett glas vin. Så det gjorde jag. Hade även glögg och julslädar (Ahlgrens jul-edition)
Gick och lade oss ganska tidigt. Det var nog bra. Eftersom i morse var det upp halv sju, för att köra hem. Jag var hemma kvart över sju. Gick upp och bytte om, sen läste jag lite innan jag gick ner med Brian. Plocka ur diskmaskinen, sen strök jag lite tvätt. Sen åkte Ursula och Declan till jobbet. Jag hade frukost med barnnen sen gick vi upp och jag fixa mitt hår och klädde Grace. Sen gick vi ner till Ursula och hämta bilen. Körde hem mormor innan vi åkte till mahon point. Mötte Stina och M-e där, vi gick runt och kolla lite. Stina köpte massa julklappar. Sen åkte vi hem till mig och åt lunch :)

Sen åkte vi till monkey maze med barnen, Brian somna påväg dig. Så han sov mestadels av tiden vi var där. Men när han vakna var han allt pigg! Vid åkte hem strax efter halv fyra. Kom hem och Stina drog på en gång typ. Jag satte på middagen, sen vek jag tvätt och strök. Plocka ordning i huset och sånt. Sen kom Ursula hem och strax efter även Declan, vi hade middag och nu sitter jag här :) Ska åka med Ursula och göra vecko-handlingen snart. Sen blir det en dusch och sova tidigt, hehe. Eller hur!?

15 dagar kvar :)


PUSSAR
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

You got mail babe.. :)

2007-12-08 @ 16:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback