Sup och svälj, trevlig Helg =)

I torsdags var det bad igen med ungarna :) Det var jätte trevligt. Lite kallt dock, men i slutet var barnpoolen öppen så vi hoppa allt i där en stund. Sen åkte vi hem till mig och lagade lunch.

Efter lunchen gjorde vi inte så mycket softa mest hemma hos mig, sov typ lite när bebisarna sov :) Sen hämta Stina och Mary-ellen Lauren i skolan och jag åkte till Douglas med mina ungar för att handla lite saker. När jag kom hem strök jag lite tvätt, sen kom Stina och barnen tillbaka och dom lekte lite innan Lauren hade sin balett.

På kvällen åkte Ursula och Declan på mässa, så jag passa barnen. Lade Grace och sen satt jag vid datorn.


I fredags kom Stina och Mary-ellen över och vi gjorde tomatsoppa och pannkakor till lunch. Sen skulle vi åkt till stan med bussen, men det regna så vi gjorde varm o´boy till oss och barnen. Var hemma och gjorde typ ingenting på hela dagen. Tjugo över fyra ringde Yvonne och sa att Stina kunde komma med Mary-ellen redan då, så hon åkte och jag fixa middagen lite. När hon kom tillbaka gjorde vi typ ingenting fram tills Ursula kom hem. När hon kom hade vi middag och sen lekte vi med barnen en stund innan vi åkte ner till tesco och köpte lite slö :P Hem till mig och blanda drinkar och duscha. Vid tio var vi redo att "hit the town" :) Tog bussen in till stan och gick till scotts på toabesök och en drink, sen gick vi till Crane Lane där vi vart uppraggade av massa folk. Det var en kille som tyckte att vi kunde bli aupairer åt hans barn, hans fru tyckte inte det var en bra idé. Kan inte förstå varför :P


Sen såg vi en kille som vi trodde vi träffat förr, så jag gick fram och fråga, det var inte hann. Så vi gick, vi hann utanför dörren och han var efter oss. HAHA visa  sig att det var en kille som vi träffat förr, men inte den killen vi trodde det var. Vi gick iallafall med honom till en pub där hans kompiar var, trevliga grabbar. Vi gick med dom till en nattklubb kallad "The Bodega" (jag vet som i pistvakt) Stället påminde typ om en enda stor hemmafest. Det var ok, men det var VÄLDIGT knepig musik. Men det funka väl, hade ju rätt så bra umgänge. En av grabbarna dansa som tusan med mig, svängde runt mig och grejer, hehe.

När dom stängde ville grabbarna att vi skulle med dom på efterfest så vi gjorde det. Men först skulle jag träffa Ted - konstiga, gulliga helt oförståliga Ted :P Men det gick bra vi sa hej och prata lite. Sen drog vi till Glanmire, hem till grabbarna. Det var hemskt väder ute, regn och kallt. Så vi var ganska frusna när vi kom hem till grabbarna. Men vi tinade så småningom.


På lördagen ringde alarmet klockan tio, och det var dax att ta sig upp. Sov typ ingenting under natten, så vi var ganska döda när vi kom hem till mig. Duschade snabbt och tog oss varsin toast. Sen drog vi iväg till Ballincollig, för att hämta Stinas "kusin" Ketih. Var där halv ett, åkte till ett ställe i midelton, där han skulle ta ett kort på ett bröllop. Tog kanske tjugo minuter, sen åkte vi tillbaks till Ballincollig för att skriva ut bilden, skära ut den och sen sätta fast den på vinflaskor. Inte bara en vinflaska utan 200! Jag, Stina, Keith och en annan tjej jobbade flitigt. När vi var klara drack vi kaffe innan vi körde Keith till Midelton, igen - för att lämna flaskorna. Sen körde vi hem honom till Ballincollig igen. Sen till Tesco för att fortsätta hem till Stina. Vi var hos henne vid halv sju på kvällen och hade suttit i bilen sen tolv på förmiddagen. Vi var trött och hungriga. Hade inte ätit något på hela dagen mer än en toast vid elva. Vi åt middag och sen åkte Yvonne och Frank iväg. Vi kolla på Tv:n med tjejerna när vi var klara med middagen. Jag somna, och vakna efter kanske en halvtimme. Stina var tvungen att hämta Mark i stan så jag och Lauren satt och myste lite medan hon var borta. När Stina kom tillbaka drack vi vin och åt Doritos :) Kollade på "There´s something about Mary" Var verkligen superlänge sen jag såg den. Alltid lika bra. Stina somna lite, hehe. När filmen var slut vid tolv gick vi och lade oss.

På söndagen vakna vi vid tolv, gick upp och åt frukost sen tillbaks till sängen igen. I typ en timme, jag sov lite till :P Sen duscha vi och fixa oss innan middagen och sen åtke vi in till stan. Först hem till mig, lämna min väska och hämta Ita. In till stan och drack varm choklad och kaffe. Mötte även Dace, en kompis till Stina. Sen åkte vi hem till mig och softa lite, lekte med barnen. Sen åkte vi till stan. Eftersom vi båda hade dejt :P hehe, min var ju dock SEN som jag vet inte vad. Men men det var allt trevligt ändå. Var väl hemma vid två eller något.


PUSS


Kommentarer
Postat av: VIVACIOUS

Hur är livet som au pair? :) Planerar själv att bli det.

Postat av: Stina

omen pyret, som du skriver! Efterfest och dejter...vet inte vad du pratar om! =P

2007-12-05 @ 13:03:02
URL: http://pyretma.blogg.se
Postat av: Stina

omen pyret, som du skriver! Efterfest och dejter...vet inte vad du pratar om! =P

2007-12-05 @ 13:03:34
URL: http://pyretma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback