Pasta & Skinksas :)

Borja halv nio i morse, Usch Eller jag gor det nastan varje dag, men jag ar alltid lika trott pa morgonen. Borde ju vanja sig vid att ga upp tidigt? Men det gor inte jag. Fattar inte. De kvittar om jag sover 2,6,10,20,24 h ar fortfarande trott nar klockan ringer. Vad gor jag for fel?

Aja iallafall gick ner och plocka ur diskmaskinen, som vanligt sen at jag frukost. Och sen akte Francesca till stan och lite senare akte Urs till Weight watchers sa jag var ensam med Brian. Lekte lite med honom innan jag sopa hela nedervaningen. Sen gav jag Brian en flaska innan vi gick och hamta Grace. Nar jag kom hem med mina sma anglar ;) Laga jag lunch till mig. Bestamde mig for att vara serios idag sa jag gjorde Pasta & skinksas Svingott :) Den forra au-pairen Francesca smakade och tyckte det var jatte gott, hehe.
recept:                   2 pers
1 msk margarin
1 msk mjol
2 dl mjolk
1 pkt skrattande kon (en trekant)
salt & peppar
Lite riven ost
2 skivor palaggsskinka
Purjolok

Smalt margarinet, hall i mjolet ror, tillsatt mjolken. Lat koka upp till en tjock sas. Hall i osten och ror, tillsatt purjolok och skinka. Servera med Pasta, hels tagliatelli

Nu har Urs ta med sig barnen och Francesca till leklandet Monkymaze. Jag stanna hemma i min ensamhet. Ska nog ta och lasa lite ;)
I kvall ska jag jobba eller inte jobba men. Declan borjar skolan i kvall (han ska ta nagra kvallskurses for skoj skull) Och Urs ska upp till sin mamma och sova dar i natt. Och jag har inga planer sa jag ska att jag stannar hemma. Francesca kanske ar hemma oxa. Hon aker hem i morgon bitti.

Petra tack for mailet, jag vill verkligen ha recept :) Som du kanske laser sa bakar jag en hel del har borta hehe. Men vill aven ha mat-recept. Alltid roligt att testa. De later inge bra att han ar sjuk igen, han far krya pa sig! Nar hade ni tankt och komma och halsa pa mig? Langt efter sommarn eller? Har ar det kallt oxa plusgrader men anda blasigt och lite regnigt :( Alskar dig med! Puss o Kram

Vaderprognos: Kallt, blasigt och ratt. Regnet ar tillbaka :( Inte for att stanna hoppas jag! 6.2c. Ruggigt vader. Ni vet sitta-inne-mysa-under-en-filt-och-se-en-bra-film-eller-lasa-en-bok-vader :)

Ursula sa att vi maste borja med nagot typ spinning eller aerobics. Eller sa far vi bara ta och ut och ga. Nu nar hon ar med i Weight watchers. Det vore roligt :) Far val se om de blir nagot, hehe

I'm out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback