Veckan i korta drag :)

Har inte skrivit på ett bra tag nu, Sorry! Iallafall var ju och bada i tisdags med Urs och barnen. Sen på kvällen softa jag bara med min bok ;)
Onsdags jobba jag inte så mycket, Urs var hemma hela dagen. Jag körde Dec till jobbet sen när jag kom hem gick Urs till affär´n med båda barnen, när hon kom tillbaka lekte vi bara typ. Sen gick hon på en promenad med barnen i en timme, så jag softa med min bok :) Sen kom hon hem till lunch, och vid två åkte hon för att träffa sin syster med barnen. Så jag satt och läste framför Tv:n hela eftermiddagen. Vid fem åkte jag ut till Stina på middag. Sen såg vi en film och jag sov över :)
På torsdag morgon gick jag upp kvart i sju, för att åka hem och börja jobba. Var hemma kvart i åtta, körde Dec till jobbet och sen åkte jag hem och softa. Städa lite och tvätta. Sen kom Stina och barnen över på lunch :) Efter det åkte vi allihopa och bada. Och innan vi åkte hem så stanna vi till hos Ita en stund. Sen hem och fixa middagen. Och tvätta lite och plocka ordning. Sen kom Urs och Dec hem och vi käka. På kvällen åkte jag och Dec till mahon point; Han skulle köpa present till Urs och jag skulle köpa saker till att göra en tårta. Var hemma vid nio, då slog jag in paketen till Dec och sen kolla jag lite Tv innan jag somna ;)

I fredags var det då Ursulas födelsedag, blev 39år :) På morgonen fick hon paket och sånt. Sen körde jag Dec till jobbet. Efter det åkte vi hem och börja baka :) Gjorde en tårta till Ursula CHOKLADTÅRTA: Choklad botten, delad i två med choklad-smörkräm i mellan, choklad tryffel på toppen, dekorerad med grädde och riven belgisk choklad.

image212

Stina kom över till lunch med Mary-ellen och Lauren. Sen gick hon och klippte sig och jag passa barnen. Vid halv två kom hon tillbaka och hämta barnen sen åkte hon till flygplatsen och hämta sina föräldrar :) Jag och barnen softa lite innan vi åkte till tesco och köpte saker för att göra quaca till middagen :) Sen åkte vi hem och hämta presenterna Urs fick jag Dec (Dom var för stora och för små) Så hon skulle byta dom, så vi åkte till salongen och lämna dom där. Sen åkte vi hem och fixa quaca och dekorera tårtan. Sen åkte vi till stan och hämta Dec på jobbet. Sen hem och fixa middag, sen kom Urs och vi åt middag och tårta. Den var supergod :) Mitt egna recept dessutom.  Dom älska den så jag ska göra tre såna till nästa vecka, då vi ska ha STORT kalas för Grace som fyllde fyra förra veckan. Och STORT då menar jag STORT, asså 25barn och 30vuxna. Hoppas det blir fint väder ;)

På kvällen igår gjorde jag TYP INGET, Stina var ju upptagen så jag var hemma :/ Låg och läste i typ två timmar, somna. Sen gick jag ner och satt och sortera alla mina TUSEN bilder, blev nog bra :) Sen gick jag och lade mig och sov länge i morse. Och nu har jag haft brunch, städat nedervåningen (sopat och plockat ordning) hjälpte Dec att klä barnen för ett kalas, duschat och klätt mig, och senare ska jag nog åkte med Urs och göra vecko handlingen. I kväll ska jag jobba, för Dec ska ta med Urs på födelsedags middag, gulligt eller?
PUSSAR I MILJONER till er jag älskar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback