Oboy

Oh sommaren ar snart pa Irland, kommer ju hit redan i April :D Langtar! Idag har det varit underbart vader. Solen skiner faglarna kvittrar, himlen ar bla och allt ar bara skont! Jobba idag, men inte allt for mycket, hihii. Vakna vid atta av att min kara bror ringde :S Sen somna jag om tjugo minuter innan det var dax att ga upp, drog bara pa mig morgonrocken och gick ner. Urs sa att jag inte behovdes sa jag fick ga och lagga mig igen :D Hade precis somna om igen nar Harriet ringde vid nio :S Sen somna jag om och gick inte upp foren halv elva-elva :) riktigt nice, var utvilad nar jag steg upp! At lite frukost och tog bussen in till stan, solen varmde mig nar jag stod och vanta pa bussen. Val inne i stan kika jag runt lite och var pa EBS at Urs, sen gick jag hem i det  vackra vadret.
Underbar lat! Man blir ju bara glad av den :D

"Oh boy!
Vilket vackert väder, solen skiner idag.
Oh boy!
Inga tunga kläder behövs, och det gillar jag.
Så upp och hoppa, det är sol idag,
och en så'n dag kan man inte ligga och dra.
Nej, lämna det och häng med mig ut
då sommar'n kommer, nu e vinter'n slut.
Oh boy!
Hör på fåglasången, de sjunger så man blir yr.

Oh boy!
Här på trädgårdsgången, går vägen till ett äventyr.
Ja, tänk ändå att man kan bli så glad
av markens blommor och av gröna blad.
Och barnet i en kommer hem igen
till glömda drömmar och till sommaren.
Oh Boy!

Oh boy!
Vilka glada toner, de rycker och spritter i mig.
Oh boy!
Tusen millioner kramar vill jag ge dig.
Ja, tänk att det kan va' så lätt ibland.
Så enkelt som att sträcka ut en hand,
och torka gruset av en barnakind,
och känna värmen från en sommarvind.
Oh boy!
Sikken skänk från ovan de e å leva ida.

Oh boy!
Rena gudagåvan, är det konstigt att jag är glad?
För solen skiner ju, och du är här,
och jorden spinner i sin himlasvär.
Och faktiskt när man mår på detta vis,
är världen nära på ett paradis.

Oh Boy! (x5)

Vilket vackert väder!"


Var val hemma vid ett, da gjorde jag inte sa mycket. Tog hand om tvatten sen kom Urs hem med barnen. Vid tva akte Urs ivag med Grace och jag passa Brian, forst at han, sen somna han :) Da passa jag pa att stada front room. Skura sofforna och fotoljen, sa nu skiner rummet ;) Far se hur lange det haller, innan Grace ater dar inne :(
Sen tog jag en promenad med Brian ner till dammen och mata ankorna, satt dar nere och bara njot en stund innan jag gick hem.
Sen at vi middag och det var brak mellan Grace och Urs sjalvklart. Vi forsoker fa Grace att ata sin middag. Men hon har alltid en massa ursakter for att slippa. Sen kommer hon en timme senare nar det ar dax att sova "Im hungry" Sa det ar alltid brak vid middag, nastan!

Nu kommer snart Stina och hamtar mig, vi ska till flygplatsen och hamta Brorsan. Oj nu ska han bo har en vecka, far val se om han kan skota sig. Och inte skamma ut mig :S Nej det kommer nog ga bra! :) Han har ju med sig en massa lakris till mig och choklad, Guud va gott :P

Vaderprognos: Sommarvader, borja med 9c i morse men efter lunch var det uppe pa 14.3 :) Solen skiner och varmer, och himlen ar bla. Vinden varmer. Ah gud jag kommer ALSKA sommaren pa irland om det fortsatter sa har :)

Nu kommer stina snart, maste byta om! PUSSAR

Kommentarer
Postat av: Alexandra

hihi jag kan ju komma o säga det till dig ssen när jag kommer ihåg det om det går bra? :P *Fniss* kramar

Postat av: Alexandra

här är det bara fint fint... hur är det hos dig? :P kramar

2007-03-14 @ 21:52:39
URL: http://aliza.blogg.se
Postat av: Mamoo

Hej min lilla gumma nu har väl din kära bror kommit? Jag skjutsa ju honom så han kom iväg. hi hi..Du pratar vår på Irland det är det i Grästorp också skönt riktigt skööönt det har varit 12,8 plus grader här idag solen skiner fåglarna kvittrat samt sopmaskinerna är ute på gatorna och far..hoppas ni får det bra tillsammans du och din bror ta hand om er Love You Bamsekramar från eran Mamoo och Lasse.......vi hörs

2007-03-14 @ 22:40:35
Postat av: Mamoo

Hej min lilla gumma nu har väl din kära bror kommit? Jag skjutsa ju honom så han kom iväg. hi hi..Du pratar vår på Irland det är det i Grästorp också skönt riktigt skööönt det har varit 12,8 plus grader här idag solen skiner fåglarna kvittrat samt sopmaskinerna är ute på gatorna och far..hoppas ni får det bra tillsammans du och din bror ta hand om er Love You Bamsekramar från eran Mamoo och Lasse.......vi hörs

2007-03-14 @ 22:40:41
Postat av: Mamoo

Hej min lilla gumma nu har väl din kära bror kommit? Jag skjutsa ju honom så han kom iväg. hi hi..Du pratar vår på Irland det är det i Grästorp också skönt riktigt skööönt det har varit 12,8 plus grader här idag solen skiner fåglarna kvittrat samt sopmaskinerna är ute på gatorna och far..hoppas ni får det bra tillsammans du och din bror ta hand om er Love You Bamsekramar från eran Mamoo och Lasse.......vi hörs

2007-03-14 @ 22:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback