Fy fan!! Orkar inte med mer

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1069832,00.html
Läste på aftonbladet precis, Jag blir så jävla upprörd. Jag fattar inte hur man kan vara så grym att man utsätter någon för mobbning, och hur lärarna kan förneka något så uppenbart!? Det är en jävla sjuk värld vi lever i. Jag sitter med tårarna i ögonen när jag läser om Emma, och när jag tänker på alla andra tusen människor som är mobbade. Jag fattar inte att någon inte kan gör slut på all mobbning?! Hur kan man vara så jävla feg som lärare att man "inte ser" ?? Det finns inte i min värld. Är så upprörd och arg så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag tror aldrig att man kan få bort mobbning helt, det kommer alltid finnas någon slags mobbning kvar, men när den är så jävla uppenbar så fattar jag inte. Och hur kan INTE gör något åt det?! Hur kan man stå och se på när en person bryts ner så otroligt mycket att den till slut inte finner någon annan utväg än självmord? Jag förstår inte, och kommer nog aldrig förstå! Jag kan skatta mig lycklig som aldrig blivit mobbad, men jag har så många i min närhet som har och är. Men bara för att jag inte varit där så kan jag ändå känna med dom som är i helvetet, dagligen! Och ni som är där, Hur orkar ni stå ut? Otroligt mycket cred till er. Stå på er! Alla är vackra på sitt sätt, och unika. Skit i alla andra, Ta ingen skit som grynet skulle sagt!
Jag orkar inte leva i denna världen mer när jag läser något sånt, Och hur fan kan ni lärare kunna gå hem och sova lugnt på natten? När ni vet att en person håller på att brytas ner så? Alla jävla skolor runt om i Sverige ser fan inte skogen för alla träd! Ni lärare som gör det, och gör något åt det, CRED TILL ER! Självklart är det säkert jättesvårt att göra något som lärare, i dagens samhälle är ju inte lärare värda något, dom har forlorat all sin resepekt. Man måste börja redan på dagis, och till och med föräldrar måste föregå med gott exempel, Ni vet barn gör inte som ni säger, dom gör som ni gör! När barnen leker när dom är två år och inte vill dela med sig eller vafan som helst, måste man ta tag i situationen på en gång, kanske låter överdrivet. Men jag tror att börjar man tidigt så kan man lösa det!

Och Emma, HÅLL UT! Du är jättesöt och dina ögon kan berätta om vänlighet. Alla andra där ute som är mobbade, Stå på er. Tillkalla pressen, polisen vafan som helst så ni slipper ut ur helvetet! Och kom ihåg: Det är bara den mobbade som kan bestämma om det är mobbning eller inte. Kompisarna kanske bara skojar, men för dig är de mobbning! Ta upp det! Låt oss kämpa allihopa MOT MOBBNING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback