Here is the uppdate I promised u!

Sist jag skrev var ju en vecka sen, förra måndagen. Sry! I måndags lade jag mig då ganska tidigt, Skönt!
Tisdag var Stina över på förmiddagen med Mary-ellen. Sen hämta jag Grace på skolan och vi softa här hemma tills Urs kom hem och tog barnen. Så jag blev ledig, va gjorde jag då? Minns inget, säkert inget vettigt ;D
Onsdag iallafall jobba jag, hade Brian på förmiddagen och Urs hämta Grace från skolan. Stina kom över och var kvar när Urs kom så vi åt lunch med henne innan vi åkte in till stan och kika runt lite. Sen åkte vi hem till henne med mary-ellen och fika ;) Sen hämta vi Mark i skolan, åkte hem till Stina och sifta. Jag mata Mary-ellen och sen kom Yvonne och Lauren hem, så beställde vi mat; Kina-mat till barnen och Indiskt till oss vuxna Supergott var de, men starkt! :D Efter maten gick vi en lång promenad, på en timme. Det var jätteskönt, sen kolla vi lite TV innan Stina körde hem mig.

I torsdag var jag trött :S Men det var bara att gå upp vid åtta för att börja jobba. Hade även ont i bihålorna och trodde huvudet skulle spränga, men ändå var jag ute på promenad med barnen på förmiddag, sen städa jag bilen, dammsög överallt! Sen på eftermiddagen gick vi ner till dammen och mata ankorna med Stina, trubbel och Lauren :) På kvällen jobbade jag, och sen tog vi en kväll från varann jag och Stina :P Jag tog en HET dusch, underbart. De släppte lite i bihålorna! Sen måla jag naglarna och vidare innan jag gick och lade mig, först kolla jag på GT-musik DVD :)  

I fredags var det tillbaka i huvudet och bihålorna :/ Men de spelar ingen roll när man är aupair, bara att se glad ut och fortsätta som om inget har hänt. På förmiddagen gjorde jag lite saker i huset, städa, tvätt, stryka, m.m. Sen på eftermiddagen tog jag med barnen till Monkey maze det var trevligt, Brian stod helt själv i några sekunder, höll i sig i en kant bara :D
Sen var de hem och ge Brian mat innan jag åkte och hämta Dec på jobbet i stan. Så åkte vi och hämta mat; hamburgare och pommes. Och när vi skulle åka därifrån så skulle jag vända bilen, ni vet en sån där liten U-sväng, då råka jag köra på trottoar-kanten, Ajaj, stackars bilen. Blev en repa på fälgen, Dec sa "shit happens" eller kanske inte ordagrant men han mena det iallafall, Tur de!
Väl hemma åt vi middag och sen tog jag en dusch, och börja göra mig ordning. Smink och hår och gud vet allt ;) Gud va skönt det måste vara för killar när dom ska ut, behöver inte stå och sminka sig i evigheter eller fixa håret, välja kläder U name it! Jag vet, ingen tvingar mig att göra ALLA dessa saker, men man vill väl vara fin? Passa även på att dricka lite cider när jag gjorde mig fin :P Sen kom Stina och strax efter Sandra. Vi börja grogga, och dricka vin och tjattra :) Sen drack vi även kaffelikör! Vidare med bussen in till stan. Där vi gick till Clevérs och drack tequila, och eftersom dom inte denna gång heller hade salt fick dom allt springa iväg till närmsta pub och låna lite :P Vi drack upp och gick vidare till en pub bredvid Cubins, tror den heter Patrons eller något sånt, får kolla upp de! Där inne drack vi ännu mer, Ovanligt?!! :o Dansa även en hel del, var superkul! Sen gick vi in till Cubins och dansa lite till! Sen åkte Sandra hem och jag och Stina gick och mötte upp någon kille, och hans polare. Så åkte vi hem till han och snacka lite. Drack öl :) Innan vi gick och lade oss. Vid åtta blev jag väckt av killen vi var hos, han skulle köra hem oss. Gud va trötta vi var. Väl hemma hos mig, var det kaos. Dec skulle ta med barnen in till stan, tänkte låta Grace gå med håret som en svinto, HAHA. Pyret fixar det med en borste och hårband! Och Brian hade fortfarande på sig haklappen, Den åkte av innan dom gick! När dom åkt tog jag och Stina en toast innan hon åkte hem och jag gick och sov en stund. Eller en stund, från 9-14,30 typ, i runda slängar!

Sen gick jag upp åt lite brunch, eller något. Tog en dusch sen kom Stina hit. Vi åkte in till stan och köpte nya tights, eftersom våra på något konstigt sätt gick sönder på fredag kväll :? Vi köpte lite saker för att kunna göra quaca och hemmagjord Pizza :D Hem till mig och börja baka, gjorde kyckling och vitlökspizza, och MASSA quaca. Som vi satt och mumsa på till Eurovision songcontest 2007. Gud vilka dåliga låtar som var med i år. Frankrike var lite kul iallafall :D Och Sverige ägde, tyckte iallafall vi :) Synd att inte resten av Europa tyckte det :( Aja inget och hänga läpp över, kvala nästa år då! Men låten som vann, ursäkta? och den gav Sverige en 8?!! Usch jag skäms! Efter det gick jag och lade mig, och Stina åkte hem. Jag jobbade ju och skulle ta barnen på söndag morgon. Dom sov HELA natten :P Brian vakna 6,10 och jag tog in honom i min säng, där somna vi om till 7,15 då gick vi upp. Så när vi satt och kolla på Tv och han fick sin morgon flaska, somna vi båda till :D Strax efter åtta kom Grace upp, hon åt frukost och jag strök och vek tvätt. Sen klädde jag mig och Grace och Brian innan jag hade min frukost. Och Urs kom ner vid elva. Sen gick hon upp och väckte Dec. Jag städa Brians garderob, hehe. I know I spoil the family Lynch/Kennedy!
Vi åkte till Douglas så jag kunde ta bilen, dom ställde den där på lördag kväll när dom var ute. Så åkte jag och köpte en födelsedags present till Lauren som fyllde sex förra onsdagen men hade kalas på söndagen. Jag var bjuden så jag åkte dit och där var det kaos, Allt folk skulle komma klockan fyra och jag kom vid halv tre. Alla sprang runt och fixa, och jag fick bada Mary-ellen och klä henne. Sen hjälpte jag till med lite allt möjligt. När folket börja komma så var jag och Stina köks-ansvariga. Vet inte i vilket stadie vi blev det, eller vem som utnämnde oss ;P Iallafall vi fixa allt, typ. Diska fyllde på mat och grejer. Sen när alla åkt, hjälpte vi till och städa undan, gick superfort när alla hjälpte till! Sen satt vi och snacka i några timmar innan jag åkte hem.

I morse hade jag lite sovmorgon, gick upp vid halv tio. Sen gick jag till Mahon point med Brian och mötte Stina och trubbel, vi åt lunch och sen gick jag hem igen. Hemma så vek jag tvätt och strök. Sen kom Urs och jag var ledig. Gick då till banken, och tillbaka hem. Där jag skrev vykort och gjorde gratulationskort :D Sen åt vi middag och nu ska jag iväg på bio med Stina. Blir nog 28 weeks; en skräckis. Hoppas den är bra.

Later folks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback