Låång ledig :)

I onsdags kom ju då mamma, Lasse och syrran :D På torsdag var dom här på middag. Och Ramona stanna kvar hemma hos mig till fredag.
fredag kväll kom Mamma, Lasse och hämta mig och Ramona. Och vi åkte till Baltimore. Först till stugan med alla mina väskor ;P Sen gick vi till en restaurang i Baltimore och åt lite middag. Eller ja, klockan var nio typ. Sen gick vi till piben bredvid :) Där stanna vi inte så länge. Utan gick hem och spela kort. Fyrmanavist Jag och mamma vann! ;) Drack lite vin också. Sen gick vi och lade oss framemot fyra kanske, hehe. Eller var det tidigare?

Aja på lördag gick vi iallafall upp ganska sent, typ elva. Och åt frukost innan vi gav oss ut på våran låånga resa. Eller den blev inte så lång. Vi var ute på en udde som heter "sheepshead" Den sydligaste platsen på hela Irland. Man kunde gå JÄTTElångt ut och se havet. Jättefint. Och en massa får och även en Åsna, min nya vän :P Och vägen dit var jättefin, massa grönt! Sen körde vi hem och laga middag. Vi var hemma vid sju tror jag. Så spela vi kort och så lite innan vi laga mat. Åt middag, sen spela vi lite mer kort och drack vin :P Sen gick vi ner till puben. Mysigt ställe ;)

Söndag gick vi också upp ganska sent. Åt frukost och sen vidare på ännu en lång resa. Denna gången ännu längre. Det är verkligen jättevacker på Irland. Vi körde även upp i bergen, det var coolt. Se alla höga bergstoppar, och vi körde högt upp :) Massa får såg vi även idag! Vi körde igenom Kenmare, Sneem, Bantry, Killorglin, Killarney och några fler ställen. Det var verkligen jättefint och mysigt. Vi stanna på en mysig china-restaurang med en snygg servitör :P fan glömde ta kort :/ Vi var inte hemma fören nio på kvällen. Då spela vi mer kort och drack ännu mer vin :) Sen vidare ner till puben, eller?

På måndag tog vi det ganska soft ;) Sega på morgonen. Sen åkte vi och kolla på en strand. Och jag och Lasse tog ett dop i havet. kallt, men överkomligt :P Sen åkte vi hem och satte oss och spela kort på baksidan och drack ett äckligt vin :S Men de slank ner :P Sen laga vi middag och softa mest. Innan vi gick ner en sista gång till puben och tog en öl. Vi gick och lade oss relativt tidigt, om man kan säga det om klockan tre? =o Planen var att gå upp tidigt på

Tisdag, men så blev det inte. Gick väl upp vid tolv. Planen var att lämna huset vid tolv, hehe. Men men vi åt frukost och städa ur och lämna huset vid halv två. Och började resan till Cork igen. Puh, efter ett tag var vi hemma. Ca.2timmar. Vi kolla lite B&B i Dublin åt mamma, Lasse och Ramona innan dom åkte vidare till Dublin. Vi hitta ett 7min från flygplatsen. Var det bra?

När dom åkt röjde jag i huset, föreställ er en familj -som har en aupair och den åker iväg ett par dar, hur det ser ut i huset när aupairen kommer hem igen. STÖKIGT! Lekrummet var ett BOMB, men efter femton minuter var det fixat! Sen kom Urs hem med barnen. Grace var jätteglad, hon hade saknat mig så mycket! Och jag har faktiskt saknat dom med. Men det var en underbar semester :D Nu hoppas vi bara på att jag får åka hem till midsommar. Då ska jag fira med Em :) Jag vill till kusten. Kanske strömstad. Och för er som vill träffa mig när jag kommer hem hör av er! Kommer antagligen inte vara hemma så många dagar så. Men jag återkommer här när jag vet vilka datum som är aktuella. Och dom som vill får gärna komma ner och fira midsommar på kusten med mig ;) The more the merier :D:D
Nej nu ska jag ut och dricka tea med familjen. Senare kommer Stina och vi ska till Sandra och kanske se på solnedgången. Återkommer om min dag i morgon, eller senare.

Kyss & Smek

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback