Zodiac

Igår jobba jag lite, sen fastna jag i min bok och låg och läste hela eftermiddagen. Vila ut efter helgen :) Boka även resan hem, så nu är det klart jag kommer hem över midsommar :D:D Ska fira med mina närmsta i Bohus; Mamma, Lasse (frigolitpappan), Johan (lillebror) Och Em (min flickvän). Vet inte om Ramona, Sandra och Mattias ska fira där oxå, det får vi se :) Är helt exalterad över resan hem, svensk mark igen, vädret, maten, människorna, och havet ;) Solen.

image192

Igår kväll var jag och Stina även på bio, Zodiac; Den i särklass absolut sämsta filmen jag sett. Trodde det skulle vara värsta thrillern, lite rysare typ. Men ack så fel vi hade! Handla om en seriemördare som skickade brev till en tidning där han förklara hur han mördat sina offer. Breven ville han skulle publiceras i tidningen. Historien var baserad på verkliga filer. Polisen var inkopplad och man hade sina misstänkta, även en kille som jobbade som seriefigurs-ritare på tidningen gjorde sina efterforskningar. Efter att polisen lagt ner målet efter en tystnad på fyra år fortsatta han att leta efter Zodiac (som mördaren kallade sig) Men när filmen sluta, efter sega tre timmar hade man fortfarande inte hittat Zodiac. Hade kanske varit en bra film om den inte varit så seg, och inte så lång OCH om man fått veta vem "Zodiac" var. Rekomenderas INTE!

Var inte hemma fören halv tolv, läste en stund innan jag somna. Och i morse var jag uppe vid åtta. Åt frukost och sen börja jag städa. Sopa och skura golvena på nedervåningen. Sen kom Stina och Mary-ellen över en sväng. Vi satt i solen på hammocken och drack kaffe. Snacka lite.
När hon åkt gick jag och hämta Grace. Väl hemma igen åt jag och Brian lunch innan jag strök lite tvätt. Sen kom Urs hem. Jag gjorde inte så mycket. Sen körde dom in mig till stan och jag kolla runt lite. Köpte mig faktiskt en sax som klipper mönster :) Sen gick jag hem i solen. Hemma satt jag i hammocken och läste en stund innan de blev lite kyligt och jag gick upp på mitt rum och fortsatte läsa :)
Sen kom Urs och barnen hem. Jag satt på mitt rum när jag hörde Urs ropa i panik på mig. Jag rusa ner för trappan och in i köket där stod Urs med Brian i famnen alldelse röd i ansiktet. Han hade satt en äpple bit i halsen och höll på att kvävas. Herregud! Fick ju nästan en hjärtattack. Som tur var kom äpple biten upp. Usch, det var hemskt!

Nu har jag ätit middag och ska nog bege mig till Stina och se en film, eller softa hemma? Hmm, svårt val. Får väl se helt enkelt. I morgon ska jag jobba iallafall. Dec ska till college så jag måste även jobba kväll. Eller jag lägger ju bara Brian sen är jag ledig.

Väderprognos: Soligt, blå himmel, upp emot 20c. Varmt och skönt, lite små kyligt framåt kvällen. Annars varma vindar :)

Nu ska jag bestämma mig för vad jag ska göra med mitt liv, Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback