Heldag, på en onsdag! :p

Från och med i onsdags jobbar Ursula numera ons-lör. Vilket betyder att jag måste hämta Grace i skolan vid tolv och ha henne och Brian fram till fem. Jag överlever ju så att säga. Det blir ju lite mer att göra då, än att ligga i sängen och läsa en eftermiddag.
Iallafall, på onsdag morgon var jag uppe tidigt och körde Declan till jobbet, när jag kom hem skura jag golvena, medan Brian lekte med datorn ;) Sen duscha jag och fixa mig lite och bytte sängkläder i barnens sängar. Sen söla vi lite innan vi gick och hämta Grace, eller vi tog faktiskt bilen :P
När vi kom hem igen gjorde jag lunch till Brian. När han hade ätit somnade han, och sen kom Stina, Mary-ellen och Lauren och vi hade lunch. Sen lekte barnen en stund innan Stina och dom var tvungna att åka. När dom åkt plocka jag upp lite i huset, sen gick vi och köpte bröd. Efter det gjorde vi inte mycket alls innan Ursula kom hem och jag åkte iväg till Stina på middag. Shit vilken kö det var, tar ungefär 40min att köra till henne, utan traffik 30min. Det tog mig 1 1/2 timme att köra i går :/

Jag var där vid sju och Yvonne kom ungefär kvart i åtta. Vi började med maten iallafall när hon kom. Sen drack vi vin, och baileys coffe. Sen drack jag och Yvonne ren bailey :/ Usch! Jag som knappt tycker om det. Vi gick och lade oss vid ett ungefär och i morse var jag uppe vid halv sju, och åkte från Stina tio i sju. Ingen traffik överhuvudtaget, jag var hemma tjugo över sju. Ursula och barnen var vakna med fortfarande kvar i sängen. Jag gick upp till dom och sen gick vi alla ner och hade frukost. Ursula åkte vid halv nio och då kände jag att jag var lite dålig, Usch! Men men jag tog mig i kragen och vid kvart över tio kom Stina och Mary-ellen och vi drog iväg till badhuset. Badade i nästan en timme innan vi gick upp och duschade. Sen åkte vi till donken med barnen och fick i oss lunch Vi vet, vi är lite dåliga aupairer ibland :p

Sen åkte vi hem till mig och jag slängde in middagen i ugnen och Stina drog iväg till stan för att hämta Lauren. Under tiden hon var borta flyttade jag och barnen saker ut till nya skjulet och städa garaget lite. Det är jättestort nu, jag flytta ut massa skit :) Declan kommmer bli överlycklig! Han sa till mig att om jag inte har något bättre för mig kan jag börja flytta ut lite saker, och ni som känner mig; vet att man inte kan säga något sånt till mig utan att jag gör det. Utan att egentligen ha tid, eller ork. Sen kom Stina tillbaks med tjejerna och dom gjorde läxan sen lekte barnen med playdoh ett tag innan det var dax att säga hej då! Närr dom åkte plocka jag ordning och sen satte jag mig faktiskt framför TV:n en stund. Typ två minuter, sen kolla jag till barnen och sen satt jag ner två minuter och så höll jag på i typ 20min innan jag satte på potatisen och dukade bordet. Sen kom Ursula hem och vi åt middag och nu känner jag mig redo för sängen!
Men jag ska allt försöka stanna uppe ett tag, ska snart hoppa in i duschen och sen läsa lite. Kanske börja med julkortena, Har sån otrolig julkänsla! Vill ha snö, julmusik, levande ljus saknar mamoo, och våran lägenhet med alla ljus i, Vill komma hem! julbak, glögg, julpyntet. Jag vet att allt sånt är lite tidigt, men jag vet inte vad det är, jag har väl blivit knäpp eller något !?

X

Kommentarer
Postat av: Stina

hahaha för du längtar inte efter julen du :P
Galning, du kan få ta min jul också om du vill :)
Nu väntar en ledig helg, mums med vin..
Vad ska du och hon med det bästa namnet hitta på för skoj ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback