Helgen

I fredags var Stina och Mary-ellen här :) Vi träffades på monkey maze vid tio och barnen lekte en hel del. Sen åkte vi hem till mig och gjorde lunch. Gjorde en typ wok-gryta med ris, som var supergod. Sen lekte barnen och vi softa lite. Innan Stina hämta Lauren i stan. När hon kom hem gick vi på en promenad med Ita och sen gjorde jag middag, medan barnen lekte på trädgården i det vackra höstvädret. Sen åkte Stina och lämna barnen hos Yvonne och Ursula kom hem. Sen åt vi middag när Stina kom tillbaks. Sen städa jag ordning medan Ursula lade Brian. Sen åkte jag och Stina till tesco för att köpa hallon :) Gjorde hallondrink när vi kom hem. Hoppa in i duschen och sen gjorde vi oss ordning för en kväll ute på stan ;)

Vid ungefär tio drog vi in till stan, mötte upp ett par grabbar på Shelbourne. Tog ett par glas innan vi drog till Reardens det var superroligt. Sen var vi på efterfest och sen var det hem. Eller vi kom hem på morgonen :P Skulle gå och lägga oss men vi var inte trötta så vi slängde på en film och käka toast. Men somna *hehe* Sen vakna vi vid halv ett typ, jag var jättedålig. Så det tog typ en timme för mig att vakna till liv, in i duschen och sen drog vi. In till stan och kolla runt lite, käka middag. Och sen åkte vi ut till Wilton och hälsa på en par vänner. Sen åkte vi hem till Stina för att passa barnen. Vi börja med att städa ordning lite. Sen kolla jag och Lauren på film en stund innan jag och Stina laga middag till oss :) Tomat och Basilika soppa med vitlöksbröd, yummie! Sen kolla vi lite på TV:n innan barnen somna. Sen bada vi jacuzzi med MASSA skum :) Var riktigt najs!

Sen slökolla vi lite på Tv:n innan vi gick och lade oss. I söndags morse vakna vi vid elva, men gick typ inte upp fören tolv-halv ett. Käka lite frukost innan vi gjorde oss ordning och drog till Bandon, åkte typ dit och tillbaka, hehe. SÅ nu har vi varit där oxå, och i Innishannon (vi passera där) Sen åkte vi till stan och käka lite mat. Kolla runt lite sen åkte vi till marinan och satt i bilen och snacka i ett par timmar innan vi åkte hem till mig, och typ satt i bilen och snacka med Ita i två timmar. Sen mötte jag en gamal kompis och vi körde en sväng. Sen körde han hem mig och jag läste en stund, och typ städa mitt rum innan jag gick och lade mig.

I morse var det klockan åtta som gällde :S Var uppe tio i, gick ner och plocka ur diskmaskinen. Sen åt jag frukost och gav Brian frukost innan jag klädde honom. Ursula åkte vid nio och jag gick och tog på mig, sen klädde jag Grace och hon och Brian lekte en stund medan jag vek tvätt, sen kom Stina och Mary-ellen. Dom stanna på lunch, sen lekte dom med Play dough innan Grace skulle på musik-klass. Stina åkte för en stund sen, och Brian är med Ursula så jag sitter här. Har inte så mycket att göra.

Ikväll kommer Stina hit, blir nog ingen bio. Vi har inte råd, eller vi har kanske. Men vi ska spara pengarna till helgen då vi ska på jazz-festivalen :) Blir najs. Ska bli superkul!

Om exakt en vecka har jag varit på Irland ett år, ETT ÅR fatta eller?! Shiit, har gått så fort. Men det är kul, stannar till nästa år :) Augusti har vi sagt, så det blir nog så.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback